Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 340i: Stillestånd i väntan på garageplats
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
47 besök senaste veckan (16901 totalt)
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5286



Snyggt jobbat! Bra att njuta av körning det är bra för motivationen.
Bra tips om lådan samt konstigt oljeläckage aka motorkudde haft samma utmaning.

Följer med spänning

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
MrKristian
Karlskrona
Här sen Jun 2018
Inlägg: 76



Vad kul! Grattis!
Läppen gjorde verkligen sitt!

_________________
Kristian Moberg
BMW E30 318 V8 SFRO
Citera
baumgardt
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 203


Trådstartare
Christian Jansson skrev:
Grattis, kul att det lirar och att du kan njuta av bilen!

Tack! Nu hoppas jag på lite fortsatt mildväder bara så att det kan bli lite mer körning innan vintern kommer

robber skrev:
Snyggt jobbat! Bra att njuta av körning det är bra för motivationen.
Bra tips om lådan samt konstigt oljeläckage aka motorkudde haft samma utmaning.

Följer med spänning

Höll på att bli lätt tokig på läckan innan jag hittade motorkudden, inte direkt det första man tänker på när det läcker olja.

MrKristian skrev:
Vad kul! Grattis!
Läppen gjorde verkligen sitt!

Någon form av läpp är nästan ett måste på e30 och det är aldrig fel med en klassisk is-läpp

_________________


BMW e30 v8
Citera
Rockhound
Linköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 166



Ja, säg till nästa gång du närmar dig.
Vet inte om du har kvar mitt telefonnummer annars skickar du pm här, jag brukar ha bra koll på Rejsa.. 😁

_________________
//Raine Hynynen
Förut:
Kadett GSI
Calibra Turbo
Vr6T
Golf Mk6 GTI
Clio Sport -06
Megane RS -10
Mitsubishi Ralliart EvoX -10

Nu:
BMW E30 SFRO
Citera
baumgardt
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 203


Trådstartare
Nu när garagesäsongen är igång på allvar så kan man ju tänka sig att även jag har skruvat isär bilen i molekyler, men så är icke fallet. Då bruksbilen står med trasiga bromsar så agerar e30in bruksbil för stunden.
Lite spännande med sommardäck, kall vägbana, stor motor och en gasglad höger fot, men den gör sitt jobb även om bensinräkningen inte blev den roligaste
Lyckades även köra av bultarna till ena drivaxeln, men det var lätt löst med nya bultar. thumbs up
Saltig och äcklig så imorgon blir det en ordentlig tvätt.

_________________


BMW e30 v8
Citera
02wobin
Ugglerum
Här sen Feb 2023
Inlägg: 30



Riktigt Häftigt projekt och snyggt byggt! Måste vara grymt underhållande att köra

_________________
Robin Bengtsson
Citera
baumgardt
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 203


Trådstartare
02wobin skrev:
Riktigt Häftigt projekt och snyggt byggt! Måste vara grymt underhållande att köra

Tack så mycket Det är lite finlir kvar, men jag kan bekräfta att det är riktigt rolig bil att köra.


Men vad händer med bilen såhär under garagesäsongen då. Jo, inte ett dugg faktiskt. Jag har flyttat så bilen står 2,5 timmar bort och bara väntar på att få flytta upp till Stockholm den också.

Jag var hemma för någon helg sen och passade på att rasta den en stund i det fina vädret. Den är trots allt "nyckelfärdig", men det finns en massa grejer att fixa ändå.
Så är det någon som har nys om en potentiell garageplats i Stockholmsorådet så hojta gärna till. Bilen behöver lite kärlek, och jag behöver lite sysselsättning

_________________


BMW e30 v8
Citera
baumgardt
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 203


Trådstartare
Det blev en dagstripp ner till Linköping för däckbyte och service av bruksräsern och lite skruvande med e30in igår.
Säsongen är ju ingång nu så dags att få ordning på bilen. Har noterat ett litet oljeläckage när den har stått under vintern, det är nu lokaliserat. Styrservoolja som läcker från lite oklar plats.
Ska kolla över framvagnen då jag har haft vibrationer vid tidigare rastningar i år. Annars är det inte supermycket som måste göras innan bilen är funktionsduglig.
Men listan på grejer jag vill göra är betydligt längre. Men den får vi ta när jag få tag i ett garaget som inte ligger 2 timmar bort.

_________________


BMW e30 v8
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 340i: Stillestånd i väntan på garageplats
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
47 besök senaste veckan (16901 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande