Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bromsbelägg YS -> RS
21 besök senaste veckan (277 totalt)
MalZon
Växjö
Här sen Nov 2003
Inlägg: 98


Trådstartare
Kortfattat... Är ingen banräv så, men kul att svänga lite.
Har idag Yellowstuff belägg som funkar bra men skitar ner något fruktansvärt. Kör 99,5% på gata och funderar på Redstuff då de ska damma mycket mindre. Men Redstuff är inte rekomenderat till bakåka, vad jag förståe. Funkar de inte alls på bana eller duger de för en annan som inte letar varvtider, utan.kör nån trackdays om året med klubben?
Tips på andra belägg som dammar så lite som möjligt men ändå funkar för lite banåka?

_________________
Jonas Malm - Cosworth Driver
[[ Sierra Cosworth ]]
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41572

Forumägare
Forumägare

Belägg som pallar bana beror på bil. Vikt och hk främst. (men även hur man kör förstås)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3067



Jag har använt ferrodo ds2500 för exakt det användningsområdet senaste åren, kör dom året runt, vet inte vad dina förväntningar är men dammet är inte så farligt. Dom har inte fadat på bana heller, utan gjort det dom ska.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13289



Jag byter belägg mellan bana och gata, iaf fram. tar inte många minuter... eller snarare jag sätter på gatbeläggen när det är länge till nästa banträff. Jag är sällan så spontan att jag inte hinner byta om bankörning dyker upp

_________________
Tord Ringenha11
Citera
MalZon
Växjö
Här sen Nov 2003
Inlägg: 98


Trådstartare
Tanken har slagit mig att köpa gatbelägg, och i det fallet funkar ju Redstuff bra. Sen då byta när jag väl ska iväg.

Bilen är en Ford Sierra Cosworth 4x4 med ca 500 hjulhästar. Väger ca 1450 med mig i.
Fram har jag Alfa Romeo 159 330*28mm skivor och 4-kolvs Brembook. Bak är det 300*25mm skivor med 2-kolvs Brembook från Lancer Evo X. Bilen är SFRO reggad som ombyggt fordon och med dispens för 20kw/100kg tjänstevikt. Allt lirar kanon och vill inte ändra något men att beläggen dammar så fruktansvärt. Bilen är mest en glassätarbil, tvättas inför träffar och helger och har vita fälgar...

_________________
Jonas Malm - Cosworth Driver
[[ Sierra Cosworth ]]
Citera
Allmänt banåkaforum
Bromsbelägg YS -> RS
21 besök senaste veckan (277 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande