Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 129, 130, 131 147 besök senaste veckan (366427 totalt) |
Gött med provkörning
Märkte du någon skillnad efter uppgraderingarna eller är det för tidigt för att säga? |
||||||||
Du har en stående inbjudan på kaffe och provkörning
Tackar, ser fram mot att träffa både dig och Bengt i verkligheten
Ja det är nog lite tidigt, men, den är inte mindre pigg om man säger så... _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||||
|
||||||||
Att den inte tål vatten, det rinner in på flera ställen, men efter en vinter i garaget är den så smutsig så att det bara är att acceptera massor med torkpapper i kupèn _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||||
Kunde du inte bara blåst ren den med tryckluft? _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||||
Jag har portat 2 topplock av gjutjärn 2 meter från mussen under vintern, smutsen var lite mer substansiell än vanligt damm om man säger så... _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||||
Jag gillar inte din brist på ambition! _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||||
Tål den inte vatten får man väl köra kemtvätt (aka gå över hela bilen med brake cleaner och torkpapper), kan dock ge "lite" tveksamt resultat _________________ Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06 |
||||||||
Sprint nummer 1 Vårgårda flygfält med SVKG.
Vädret var helt galet, sol hagel och snö, allt mer eller mindre samtidigt, väl på plats i Vårgårda stabiliserade det sig och framåt kvällen blev det riktigt vackert. Min nytvättade bil var allt annat än ren efter busvädret på vägen upp: Är inte nöjd med hur motorn går, det känns som att det tappas cylindrar eller något liknande då och då, hade gärna provkört mer innan sprinten men nu blev det som det blev, mer om detta kommer senare. För övrigt levererar bilen hur bra som helst, väghållning och bromsar har mer att ge än vad jag har förmåga att plocka ut. Första körningen var otroligt halkig, det gled och sladdade i alla riktningar, otroligt nog bättrade det på sig snabbt och resten av körningarna kändes mer under kontroll. Kvällens roligaste upplevelse: åka konbana i en Ferrari 250 GT med Peter som förare, förvånansvärt bra väghållning och underbart ryt från V12:an, tack Peter Vi paktade omedelbart, "vi som åker stel axel och bladfjädrar på konbana" #bladfjädersmaffian _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||||
WOW en 250. är den äkta ? dom är inte precis gratis dom bilarna. om jag minns rätt, leder en 250 som världens dyraste bil just nu. _________________ henrik nielsen |
||||||||
Det är väl en Merca som leder dyrast ligan på ca 1.5 miljarder? Ferrari 250 GTO ligger på 2:a plats på ca 700 miljoner. Ungefär så! https://nyheter24.se/motor/1210972-h _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||||||||
Hur upplever du bromsarna på bilen?
Som jag har uppfattat så kör du 287mm framskiva med Boxster ok? Är det fullt tillräckligt? Vad hade du ändrat på, om något? Jag är själv sugen på att bromsarna inte ska begränsa val av fälgar. Vill kunna gå ner till 15" om lusten faller på. Sitter på 2st alfa 166 brembo-ok och då är nog 16 det minsta som går att använda. |
||||||||
Bromsarna fungerar väldigt bra, precis som du skriver är det Boxster ok från en 2.5:a och Mustang 1971-73 skivor ( bara att byta hjullagren till 65-66 så passar de rakt på ), den stora skillnaden kom när jag bytte till Ferodo DS 1.11 belägg, nu är pedalkänslan riktigt bra och bromsarna pallar lätt ett 20 minuters pass på bana utan det minsta problem, jag kommer inte att ändra någonting. Jag byggde också för att kunna använda 15" fälgar, efter något år insåg jag att det var helt onödigt, 17" är så mycket roligare att köra på ( kör på 17x8 med 225/45 däck ), sålde till slut mina 15" och har nu 2 set med 17". 15" ser retro och coolt ut men när det kommer till körkänsla väljer jag 17" på mussen varje dag i veckan. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||||
På min 964:a provade jag med 17 och 18" hjul storlek.
Tyckte, precis som du, att det var roligare att köra med 17". Kanske inte är bättre grepp men roligare att köra. Nu gick du ifs från 15" till 17", så det blev lite uppåt istället för nedåt _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 129, 130, 131 147 besök senaste veckan (366427 totalt) |