Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
TRIUMPH gt6 mkI 1968
<<   1, 2, 3, 4   >>
159 besök senaste veckan (4630 totalt)
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6472



Bra fart på dig!

Fiat X1/9 stolar är redigt små och smidiga om du hittar sådana.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1209


Trådstartare
Kolja skrev:
Bra fart på dig!

Fiat X1/9 stolar är redigt små och smidiga om du hittar sådana.


tack för tipset thumbs up

har man inget vettigt att göra söndag moron, kan man alltid gå ut o spruta sin triumph med filler
jävlar va det är många vinklen o vrån på denna lilla bil, takrännor, kaross skarvar o annat bråte
inte den mest lättsprutade bilen.
kommer behöva lite sprutspackel, den är mer knölig än va jag först så.


men det blir bra, jag fick tummen upp av verkmästare


nu får den torka till imorn så jag kan börja spackla

_________________
henrik nielsen
Citera
patrikh
Karlskoga
Här sen Jan 2006
Inlägg: 304



Ja det går verkligen undan, kul! I den här takten behöver du ju ett nytt projekt snart för att ha något att göra i vinter

_________________
Patrik Hedlund

https://www.instagram.com/anglia_100e/
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1209


Trådstartare
slipat o klar, sista skicket primer lagt.
nu vänter sista slipningen o sen på med färg.
pyh änligen.... det inte så kul att slipa, men det står en bil till o väntar på att få byta färg
man får inte heller glömma att flipfronten är kvar o måla på triump'n.
men det inte så mycket jobb med den. jibbi sommaren är räddad

dörr låsen hann jag med mellan varven, dom fick lite zink o sen lite silver fälgfärg


_________________
henrik nielsen
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1209


Trådstartare
lite stenskotts skydd är väl alltid bra



maskerad för sista gången o klar till färg


TRUMVIRVEL:::TADAA
NU NU; NU ÄR DEN GRÖN SOM EN TUBORG


o självklart kom det en jävla kamikaze pilot o landade mitt på taket


_________________
henrik nielsen
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1209


Trådstartare
i väntan på att lacken ska härda så jag kan börja montera allt bråte tillbaka igen har jag tectylat inner skärmerna bak


kunde inte låta bli , så här sitter tanklocket på plats ..


ska folk kalla den för en fattigmans etype, ska den djävlar oxå ha etype avgas jag har 2 såna här dämpare över från ett annat bygge. så det passar ju bra sätta den ena på triumpen


_________________
henrik nielsen
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4156



Gött tempo thumbs up

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
c311
Värmland (fd Ekerö)
Här sen Jan 2015
Inlägg: 502



Slutrörstypen med uppbockade ändar på ljuddämparen kallas DTM. Att rikta upp avgaserna i luftflödet baktill användes först på M3 E30 i DTM, sen blev det populärt på gatbilar under många år. Nu ser man det sällan.

_________________
Thomas Alsterfalk
BMWCS # 04660
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6472



Galet cool bil.

Har denna bil den modifierade bakaxeln som kom under -68?

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1209


Trådstartare
c311 skrev:
Slutrörstypen med uppbockade ändar på ljuddämparen kallas DTM. Att rikta upp avgaserna i luftflödet baktill användes först på M3 E30 i DTM, sen blev det populärt på gatbilar under många år. Nu ser man det sällan.


jag vet, dom dämparna jag har liggandes heter just DTM. med lite fantasi o skarvning blir det till e type style då
några e type hade likn. med 2 rör som pekade lite uppåt.
hittade tyvärr inga bilder som kunde laddas in här

_________________
henrik nielsen
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1209


Trådstartare
Kolja skrev:
Galet cool bil.

Har denna bil den modifierade bakaxeln som kom under -68?


ja ser du det var en bra fråga, så bra så jag inte kan svara
jag ska forska lite i det där, det enda jag har kommit fram till än så långe är att det ska finnas 3 olika bakaxlar på dessa.
men sannolikt inte då detta är en mk1 o skulle gissa att den "nya" bakaxlen kom på mk2

_________________
henrik nielsen
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1209


Trådstartare
Janne J skrev:
Gött tempo thumbs up


tack thumbs up

_________________
henrik nielsen
Citera
gtBen
Mönsterås
Här sen Jul 2008
Inlägg: 291



Det blir fint thumbs up


Jag gjorde just lite uppbockat slutrör på avgaset till brum-bilen, tänkte att det är praktiskt på alla sätt men det var det inte

_________________
Bengt Gson Nilsson
GR Yaris -21 ...gottgry
924S -86 ...Esset
911 -74 ...gul
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1209


Trådstartare
gtBen skrev:
Det blir fint thumbs up


Jag gjorde just lite uppbockat slutrör på avgaset till brum-bilen, tänkte att det är praktiskt på alla sätt men det var det inte



_________________
henrik nielsen
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2210



Hade dubbla 3 tum "Dtm" slutrör på min Opel ca putt 1200 bra regnsamlare..så en viss nedskitande effekt som sagt... men det är nog preskriberat nu...typ -95

När jag tänker på det... så har jag nog 2 styck Dtm rör liggande som aldrig användes... var tänkt 4 st.. till en hembygd Avkortad Bmw 5 serie cabbe... var med i bilsport.... men som sagt preskriberat. ..

_________________
Michael Thulesius
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6472



fordcapri skrev:
gtBen skrev:
Det blir fint thumbs up


Jag gjorde just lite uppbockat slutrör på avgaset till brum-bilen, tänkte att det är praktiskt på alla sätt men det var det inte




Ett Rorschach-test.

Jag har vid tillfälle undrat över om avgassystemet fylls med vatten med DTM-slutpipor. Logiskt på en gatbil vore att rikta slutrören neråt.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18703



fordcapri skrev:
c311 skrev:
Slutrörstypen med uppbockade ändar på ljuddämparen kallas DTM. Att rikta upp avgaserna i luftflödet baktill användes först på M3 E30 i DTM, sen blev det populärt på gatbilar under många år. Nu ser man det sällan.


jag vet, dom dämparna jag har liggandes heter just DTM. med lite fantasi o skarvning blir det till e type style då
några e type hade likn. med 2 rör som pekade lite uppåt.
hittade tyvärr inga bilder som kunde laddas in här


De är ju typ en meter långa på den "uppvinklade" delen så inte riktigt samma...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1209


Trådstartare
MaZ skrev:
fordcapri skrev:
c311 skrev:
Slutrörstypen med uppbockade ändar på ljuddämparen kallas DTM. Att rikta upp avgaserna i luftflödet baktill användes först på M3 E30 i DTM, sen blev det populärt på gatbilar under många år. Nu ser man det sällan.


jag vet, dom dämparna jag har liggandes heter just DTM. med lite fantasi o skarvning blir det till e type style då
några e type hade likn. med 2 rör som pekade lite uppåt.
hittade tyvärr inga bilder som kunde laddas in här


De är ju typ en meter långa på den "uppvinklade" delen så inte riktigt samma...


det finns ett avgassystem på e type som har två uppvinklade rör i mitten som på min, dock inte helt så uppvinklade
tyvärr kan jag inte ladda upp bilderna jag hittar på nätet
edit... nu fattar jag va du menar. det finns ju oxå dom som har 2 låååånga uppvinklade rör men dom sitter inte i mitten

_________________
henrik nielsen
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1209


Trådstartare
ja då gick det åt helvete med att låta bilen härda ordentligt har man damp så har man o tålamod finns inte
så nu sitter rutt ramen på plats
o nej jag har inte repat hela torpeden, det diskmedel så jag kunde flyta gummilistan. därav att det ser så matt ut


nu tänkte jag ge mej på lite sadelmakeri, hur svårt kan det vara
instrument brädan är sprucken lite här o var, jag limmar bara ett nytt fusk skinn ovanpå



så blev det ursäkta jag själv säger det.. profsigt
jag har inte skurit ut för askkopp o värme än, ska först titta i lådorna om jag har en askkopp,
. det måste jag ha, annars kan jag ju inte ta en cig när jag dundrar ner för mulsane rakan



även varme gallaren fick lite färg av bara farten



sen har jag ett litet problem.. jag fick med "nya" gummilistor till fram o bakruta, det bara det dom har leggat i 10-15 år o det är något klet på dom.
annars är dom hur fräscha som helst, vill helst undvika köpa nya
sannolikt är det typ talk eller sånt från när dom var nya
men hur får jag bort det
har provad med varmt vatten tvåll/ handrens o grön svamp
röd t-sprit
brakeclean
thinner
inget tar det några bra förslag


_________________
henrik nielsen
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6472



Du vet säkert att Glycerin & T-sprit 50/50 är ett gammalt knep för att mjuka upp gamla gummidetaljer.

Låt ligga ett tag och marinera.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1209


Trådstartare
Kolja skrev:
Du vet säkert att Glycerin & T-sprit 50/50 är ett gammalt knep för att mjuka upp gamla gummidetaljer.

Låt ligga ett tag och marinera.

jo, men tack för tipset
det är det som har fastnat på gummit jag inte blir av med
bodin ska kolla va nya lister koster, för jag tror inte jag får bort detta på något enkelt sätt
undrar va som händer om man kör den i diskmaskinen

_________________
henrik nielsen
Citera
Våra race- och banåkarbilar
TRIUMPH gt6 mkI 1968
<<   1, 2, 3, 4   >>
159 besök senaste veckan (4630 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande