Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996.1 GT3 CS -00 - Tips hur fixa däckslitage?
<<   1, 2, 3 ... 27, 28, 29, 30   >>
16 besök idag (54272 totalt)
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4697



Vad kör du med för overlay program och vilken kamera spelar du in med?

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41738

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
ThomasT skrev:
Vad kör du med för overlay program och vilken kamera spelar du in med?


Allt gjort på mobilen med Racechrono. Filmen laddar jag över trådlöst från min Gopro 7 hero black till mobilen när jag kommer hem, synkar automatiskt med ett knapptryck (med gps timestamps i videon med gps timestamps i mobilen från gpspucken) sen klicka på export video.

Undrade var du var i går.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41738

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Så vart det slalom även idag thumbs up VW-klubben arrade med Challengebanan på Lunda flygfält. En klassiker.




Otrolig skillnad på hur alla tidigare BMW-bilar jag haft har slitit på däcken jämfört med Porschen som inte har skulderslitage alls. Sen så går det säkert åt bakdäck rent allmänt men inga vikningar eller demolerade skuldror.




Hmmm, konstiga färgmärken på bakfälgen, vad kan det vara får jag ta o tvätta bort

_________________
Magnus Thomé
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4697



Magnus Thomé skrev:
Undrade var du var i går.


Jag var upptagen på annat håll...


_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41738

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
ThomasT skrev:
Magnus Thomé skrev:
Undrade var du var i går.


Jag var upptagen på annat håll...

[img]https://rejsa.nu/im/user/137/2024-05-26-19-03-59_monaco.jpg. [/img]


Ooooohhhh thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12892



ThomasT skrev:
Magnus Thomé skrev:
Undrade var du var i går.


Jag var upptagen på annat håll...



Hade varit smidigare att sitta kvar på båten väl?
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41738

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag laddar inte fullt det allra sista längs taxirakan i Challengebanan med tanke på diket en bit ut till höger och ovana med bilen. Men på flygrakan kan man ju banzaisatsa (vilket resulterade i några rundor "med koner i vägen" )

1:18,9 är långsammare än med Yarisen men nu börjar jag få lite koll på bilen och den är verkligen underbar att ladda på med. Att motorn med massa massa vikt sitter där bak är svårt att förstå. Om rumpan sticker så går det (allra oftast ) att hämta hem smidigt med ett snyggt ställ, jättekul balans!! A052orna funkar ypperligt, riktigt riktigt bra fäste när jag fått temp i dom, enkla att förstå greppgränserna och som sagt, släpper snyggt o prydligt. Och det finns tveklöst mer tid att hämta i Challengebanan. Låter jag nöjd med dagen? thumbs up


Lite komiskt att det här varvet var långsammare än föregående bästa, nästan hela varvet runt. Det är bara i sista vändningen o några meters körning fram till mål som jag tjänade in så jag hamnade på lite bättre tid

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41738

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Om någon undrade om det här fotot på förra sidan (utan att våga fråga ) så var jag på kontroll av glaskroppsavlossning i ena ögat. Man får några droppar av något pupillvidgande så de kan kika på hela näthinnan osv. Allt var okej men det här filmpsykopatutseendet var kvar lite väl länge


_________________
Magnus Thomé
Citera
Bamsefar
Lidingö
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3041

Namndispens
Namndispens

Sådär ser jag ut sådär i dryga dygnet några ggr per år.

Finns två sorters, minst, droppar för att vidga pupillen. Den snälla i några timmar, den elaka i drygt dygn om inte mer. Dessvärre kör dom med den elaka på mitt högra öga (spricka i en av näthinnorna, som man löste med dryga 750 laser punkter som svetsade ihop alla näthinnor) så det är lite si å så med avståndsbedömning med mera.

_________________
Lars H
Bamsefar kan vara närmare än du tror....
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41738

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Bamsefar skrev:
Sådär ser jag ut sådär i dryga dygnet några ggr per år.

Finns två sorters, minst, droppar för att vidga pupillen. Den snälla i några timmar, den elaka i drygt dygn om inte mer. Dessvärre kör dom med den elaka på mitt högra öga (spricka i en av näthinnorna, som man löste med dryga 750 laser punkter som svetsade ihop alla näthinnor) så det är lite si å så med avståndsbedömning med mera.

Det var kvar på slalomen med Porscheklubben ett dygn senare. Solglasögon var bra för att se

_________________
Magnus Thomé
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4697



Magnus Thomé skrev:
Allt gjort på mobilen med Racechrono. Filmen laddar jag över trådlöst från min Gopro 7 hero black till mobilen när jag kommer hem, synkar automatiskt med ett knapptryck (med gps timestamps i videon med gps timestamps i mobilen från gpspucken) sen klicka på export video.

Hur skapar man start/mål i Racechrono? I Racebox appen så är det meckigt då det är gjort att göras i fart, så man måste typ springa över startlinjen med den...

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41738

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
ThomasT skrev:
Magnus Thomé skrev:
Allt gjort på mobilen med Racechrono. Filmen laddar jag över trådlöst från min Gopro 7 hero black till mobilen när jag kommer hem, synkar automatiskt med ett knapptryck (med gps timestamps i videon med gps timestamps i mobilen från gpspucken) sen klicka på export video.

Hur skapar man start/mål i Racechrono? I Racebox appen så är det meckigt då det är gjort att göras i fart, så man måste typ springa över startlinjen med den...


Jag kör utan att välja en bana. Sen efteråt så skapar jag en bana och placerar ut start o mål som pins/gates på ett flygfoto. Med hjälp av hastighetskurvorna kan jag justera lite mer exakt var starten är om det är stående start vid startlinjen. Annars kan jag flytta start/mål så att tiderna stämmer mot resultatlistan så att säga. Hur noga blir väl hur noga jag orkar finpilla Går ju att göra det hela efter första repan under dagen om man orkar så man ser hur det går på följande repor.



_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41738

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Kom hit precis, blir en kul eftermiddag





Vadå? Vardå?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41738

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Ledtråd



_________________
Magnus Thomé
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2272



Skulle säga att du är på mantorp.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19604



safe skrev:
Skulle säga att du är på mantorp.
Det är väl inte många andra banor (i Sverige) som har bara skog på andra sidan depåmuren?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41738

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jupp, Mantorp idag thumbs up


Här kortkort snutt från Lunda i helgen, jag hör ju normalt inte hur den låter utifrån Riktigt trevligt ljud ju


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41738

Forumägare
Forumägare
Trådstartare



_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41738

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Ska lägga upp en egen tråd om däcken o testen men här kommer videon hursomhelst tills vidare:


_________________
Magnus Thomé
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5336



Magnus Thomé skrev:
Ska lägga upp en egen tråd om däcken o testen men här kommer videon hursomhelst tills vidare:


Skoj! Skrev på YT också men behöll du däcken och ska testa mer i sommar?

/r

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41738

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
robber skrev:
Magnus Thomé skrev:
Ska lägga upp en egen tråd om däcken o testen men här kommer videon hursomhelst tills vidare:


Skoj! Skrev på YT också men behöll du däcken och ska testa mer i sommar?

/r

Däcken ligger hos Apex men mailade precis Oscar kring just testa dom mera, speciellt då CR-S såklart

_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996.1 GT3 CS -00 - Tips hur fixa däckslitage?
<<   1, 2, 3 ... 27, 28, 29, 30   >>
16 besök idag (54272 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande