Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 25, 26, 27 46 besök senaste veckan (164030 totalt) |
Re:
Ja men precis jag tror att jag kan göra en ny "gaffel" på upright som kan ha schims i sig för att justera punkten upp eller ner _________________ Karel Silha |
||||
Re:
Har du gjort nån varvtidssimulering för att välja df/drag för effekten och tänkta banor, eller har du satsat all in på df? _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Re:
Lite men inte direkt något man kan förlita sig på. jag har mera tittat på loggar på hastigheter på olika banor som vi vill köra och så har vi designat efter de. För sverige blir de rätt enkelt då dom flesta banor är rätt så "långsamma" så då är de bara att försöka ta ut så mycket som de går på -lift men de som har varit viktigast av allt är att ha en aero som har en väldigt bra -lift/drag Coefficient _________________ Karel Silha |
||||
Är det ett självbärande hjullager? För då kan man ju teoretiskt åka med lös skruv i axeln. Då kanske ni dragit för hårt eller som du skrev på insta, sätta i längre skruv.
Men är det inte självbärande lager krävs nog en annan drivaxeltapp. Solid tapp med mutter utanför. _________________ Daniel Fredin -------------- Sierra Cosworth Superstage 1.17.71 Kinnekulle 54.51 BMW E46 compact 332i Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023 |
||||
Re:
De va tappen på knuten som gick av. Tror helt klart att skruven är för kort och därför de går sönder.
De va en sjuuuk jäkla bra fråga, jag är faktiskt osäker. Hur ser man skillnaden ? lagret bygger på att de måste dras ihop annars så åker de isär. _________________ Karel Silha |
||||
Har inte hunnit pressa jätte hårt ännu men hittills är jag sjukt imponerad av hur balanserad bilen är.
har försökt att få den att överstyra och understyra för att förstå hur den beter sig då men de är fasiken inte lätt, Däcken är 6 år gamla men att bygga temp i dom efter några varm är absolut inga problem( tror kw setupen gjorde sitt) vikten på bilen är 50/50 och aero kan vara 60/40 -> 50/50 just nu åker jag med minsta AOA både på fram vingarna och stora bak vingen, Även rake på bilen är baseline just nu. ska ordna splittern då den behöver förstärkas sen ska vi ut igen och testa. _________________ Karel Silha |
||||
Re:
Ja men de piska på rätt bra ändå. är ändå minsta laddtryck 0.4 bar ca så max 600hk på hjulen. dock så åkte vi också minsta aero setupen här så de borde nog skicka på ändå _________________ Karel Silha |
||||
Små uppgraderingar pågår.
gör om fästen för splitter men ska även göra för vingen bak. ![]() Även provat en ny 3d skrivare för lite prototyp prylar. Även en vlog på när jag började med splitter rören _________________ Karel Silha |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 25, 26, 27 46 besök senaste veckan (164030 totalt) |