Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Rallybil + banåkning = sant?
<<   1, 2
3510 besök totalt
Sso
Falun
Här sen Aug 2004

Lennart Mäkinen skrev:
Lite snett i tråden, men jag har kört Porsche 944 på is och det gick utmärkt. Betydligt bättre runt banan än diverse Impreza GT och liknande understyrande tingestar. En 968 borde inte vara sämre.

Hmm, understyrt med Impreza på is? Då har du inte gasat tillräckligt

/Mvh Stefan

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Sso skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Lite snett i tråden, men jag har kört Porsche 944 på is och det gick utmärkt. Betydligt bättre runt banan än diverse Impreza GT och liknande understyrande tingestar. En 968 borde inte vara sämre.

Hmm, understyrt med Impreza på is? Då har du inte gasat tillräckligt

/Mvh Stefan
Har bara sett dem försvinna i backspegeln, inte provat själv.

Kalmar
Här sen Jun 2003

Lennart Mäkinen skrev:

Tyvärr är ju detta ett helt sant påstående. Jag skulle själv vilja ha en impreza pga dess rallyanor och kompromisslösa egenskaper. Men den smått skadliga understyrningen skrämmer tyvärr bort mig. De har ju inte ens fått bort den i 2004 PSE, inte bra. thumbs down

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
David Söderblom
Värnamo
Här sen Dec 2002

Erik (fd Mooseman) skrev:
Lennart Mäkinen skrev:

Tyvärr är ju detta ett helt sant påstående. Jag skulle själv vilja ha en impreza pga dess rallyanor och kompromisslösa egenskaper. Men den smått skadliga understyrningen skrämmer tyvärr bort mig. De har ju inte ens fått bort den i 2004 PSE, inte bra. thumbs down

När man sett tester av tex Mitsubishi Evo mot Subaru Impreza verkar ju alltid Evo'n ha varit naturligt överstyrd medan Imprezan har en tendens till att gå rakt fram om man inte provocerar ut bakänden. Jag läste ett test i Automobil där de körde dem mot varandra och där tappade Imprezan tid på att man fick vara så agressiv i svängarna.

En annan enkel lösning är väl att pilla lite på hjulvinklarna. Toe out bak...kan bli intressant.

Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Erik (fd Mooseman) skrev:

På grus går understyrt fortare och det är väl där rallyanorna är kanske, men gatversionen är väl knappast byggd för grus egentligen.
Men man kan undra varför Subaru vill ha bilen så, de kan ju bygga bilar.

David Söderblom skrev:

När man sett tester av tex Mitsubishi Evo mot Subaru Impreza verkar ju alltid Evo'n ha varit naturligt överstyrd medan Imprezan har en tendens till att gå rakt fram om man inte provocerar ut bakänden. Jag läste ett test i Automobil där de körde dem mot varandra och där tappade Imprezan tid på att man fick vara så agressiv i svängarna.

En annan enkel lösning är väl att pilla lite på hjulvinklarna. Toe out bak...kan bli intressant.

Jag kör med toe-out bak när det är halt...
Inte att rekommendera på asfalt, skiten vänder runt sin egen axel som en stridsvagn

Malmköping
Här sen Nov 2002

Nog sjutton funkar en 968;a på is thumbs up !

Underbar bild !

NS BTG: 9.10.21

Citera
Allmänt banåkaforum
Rallybil + banåkning = sant?
<<   1, 2
3510 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande