Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
26 besök senaste veckan (1640 totalt) |
Till Salu / SÅLD
Lotus 23 Replica Ett projekt som stannat av pga. sjukdom. Finnes: Ram Ca 85-90% klar. Motor och växellådsfästen ej tillverkade. Kaross Samtliga delar utan vindruta och strålkastarglas, vissa delar lätt modifierade. Hjulupphängningar Fram Triangelarmar med Triumph/lotusspindlar. Bak Triangelarmar med längsgående armar. Bromsar Fram Girling 2-kolvsok. Bak saknas. Kuggstångsstyrning Högerstyrd Triumph/Lotus kuggstång, ej den på bilder. Motor Ford X-flow 1700 med 2x40 Dellorto DHLA ca 135hk. Växellåda Finns två, en VW 1300 och en från Passat. Hjul 4st Revolutionfälgar, svarta fyrekrade. Instrument Endast en Smith varvräknare (Replica). Ritningar En del ritningar på ram och vissa delar finns. Finns även 1-2 lådor med motordelar, startmotor, svänghjul, koppling mm. Detta är ett relativt enkelt projekt där det stora jobbet är utfört. Nu lämnar jag över det lite roligare jobbet till dig. Hade jag haft mer energi skulle jag själv slutfört arbetet och fått en trevlig banbil som går att gatregistrera med lite extra arbete. Ev. kan en äldre Vespa, eller trevlig förslag tages i inbyte. Pris 50-60" beroende på vad som ingår och ev. inbyte. Kenth Sandkvist Kenth.sandkvist@outlook.com ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Kenth Sandkvist |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
26 besök senaste veckan (1640 totalt) |