Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2024-09-22 - SVKG Sprint #5 - Vårgårda - Finaldags
2 besök senaste veckan (495 totalt)
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Tidigt i den dimmiga ottan så var Racekommitén på plats på Vårgårda flygfält för att sätta årets bana.
Traditionen trogen så skall finalen, som för övrigt är en heldag med körning, innehålla en annan bana än resterande säsong för att öka glädjefaktorn. Så var det, även i år!
Förra året fick vi till en så rolig finalbana att vi har kört den hela säsongen och klassat den som 'SVKG Sprint' numera i stil med A-Sprint, så hur kunde vi göra den bättre?
Jo som alltid i körning - med tempoväxling och att hitta något som saknades i förra banan, i detta läge fart

Därför fick årets bana ett parti för högre fart av flera anledningar, både ge ett nytt körmoment med ingång i avslutande parti i högre fart men även särskilja klasserna lite så att A-bilarna skulle få tider som C-bilarna inte kan matcha

Ute på konsättning och test av banan

I övrigt fick dagen ett intressant extramoment, nämligen flygplan som skulle upp och människor som skulle regna ner, kallas tydligen fallskärmshopp...
Men trots förutsättningarna hoppas jag att ni ändå blev nöjda med körtid, självklart hade det varit önskvärt om vi hade banan ostört men hellre delat än ingen tid alls - hoppas ni håller med thumbs up

En av alla flitiga och glada deltagare - Micke!

Från min och SVKG's sida hoppas jag att Sprintsäsongen 2024 har varit bra! För vår den har den både varit rolig, oväntad och välkomnande! Vi har fått många nya deltagare och ingen klass hade en ensam vinnare av alla Sprintkörningar
Att fler kliver upp som vinnare är skoj, då har både ni blivit bättre och vi har förhoppningsvis skapat banor som gör det roligare för alla

Nog med tankar från min sida, fram med bilder, tankar, ursäkter, bortförklaringar och förhoppningar från er

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007

Passar på att tacka alla involverade för att ni gör detta möjligt!

Den sista banan var riktigt rolig!

Höjdpunkten var ändå att jag fick med nästa generation som var väldigt positiv till alla roliga bilar och att flyga runt inne i bilen. thumbs up

Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

Trådstartare
thumbs up thumbs up
Tack för välljudet du spred på banan!
Imponerande att nästa generation var nöjd, han är bra härdad. Såg knappt att nån satt i bilen första stinten på passagerarplatsen, sen såg jag toppen på en hjälm

Spännande värre:
Hela pallen i A avgjordes på sista tävlingen
Klass B fick en ny delsegrare även denna deltävling, så totalt 3 olika vinnare i B under säsongen
Klass C hade en riktigt tight strid om 3e platsen i totalen och sett över hela säsongen så diffade det bara 2 poäng mellan 3an och 4an (24 resp 26p).

Såhär skoj ska man ha när det är som tråkigast

Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007

Spännande värre!!

Åkte innan det hann avgöras

Haha, han såg inte ut alls, ändå asnöjd

Citera
Homegrown
Alunda
Här sen Mar 2003

Figgz skrev:

https://rejsa.nu/im/user/176/2024-09-24-14-00-23_img_2457.jpeg
https://rejsa.nu/im/user/176/2024-09-24-14-00-23_img_2458.jpeg

Tidigt i den dimmiga ottan så var Racekommitén på plats på Vårgårda flygfält för att sätta årets bana.
Traditionen trogen så skall finalen, som för övrigt är en heldag med körning, innehålla en annan bana än resterande säsong för att öka glädjefaktorn. Så var det, även i år!
Förra året fick vi till en så rolig finalbana att vi har kört den hela säsongen och klassat den som 'SVKG Sprint' numera i stil med A-Sprint, så hur kunde vi göra den bättre?
Jo som alltid i körning - med tempoväxling och att hitta något som saknades i förra banan, i detta läge fart

Därför fick årets bana ett parti för högre fart av flera anledningar, både ge ett nytt körmoment med ingång i avslutande parti i högre fart men även särskilja klasserna lite så att A-bilarna skulle få tider som C-bilarna inte kan matcha

https://rejsa.nu/im/user/176/2024-09-24-14-00-23_img_2459.jpeg
Ute på konsättning och test av banan

I övrigt fick dagen ett intressant extramoment, nämligen flygplan som skulle upp och människor som skulle regna ner, kallas tydligen fallskärmshopp...
Men trots förutsättningarna hoppas jag att ni ändå blev nöjda med körtid, självklart hade det varit önskvärt om vi hade banan ostört men hellre delat än ingen tid alls - hoppas ni håller med thumbs up

https://rejsa.nu/im/user/176/2024-09-24-14-00-23_img_2461.jpeg
En av alla flitiga och glada deltagare - Micke!

Från min och SVKG's sida hoppas jag att Sprintsäsongen 2024 har varit bra! För vår den har den både varit rolig, oväntad och välkomnande! Vi har fått många nya deltagare och ingen klass hade en ensam vinnare av alla Sprintkörningar
Att fler kliver upp som vinnare är skoj, då har både ni blivit bättre och vi har förhoppningsvis skapat banor som gör det roligare för alla

Nog med tankar från min sida, fram med bilder, tankar, ursäkter, bortförklaringar och förhoppningar från er

Hur ser det ut om man vill komma ner och köra med er någon gång.
Måste man vara klubbmedlem eller vad gäller?
Om man skulle vilja köra tex en tävling med er, vilka krav måste man uppfylla?
Tack på förhand

Göteborg
Här sen Jul 2008

Homegrown skrev:

Hur ser det ut om man vill komma ner och köra med er någon gång.
Måste man vara klubbmedlem eller vad gäller?
Om man skulle vilja köra tex en tävling med er, vilka krav måste man uppfylla?
Tack på förhand

Kul att du vill komma och göra oss sällskap, vet inte hur det är med medlemskapstvång för att vara med och testa en gång, men för öppen bil gäller båge eller bur och för förare och eventuell medresenär gäller SMA-licens om jag inte minns helt fel.

/C

Porsche Cayman S 2011
Mazda MX-5 2002 - Såld
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Nu är resultaten uppe från sista tävlingen och summering av totalställningen för 2024!

https://svkg.se/racing/sprintrace/resultat-2024/

Spännande värre:
-Hela pallen i A avgjordes på sista tävlingen
-Klass B fick en ny delsegrare även denna deltävling, så totalt 3 olika vinnare i B under säsongen och riktigt tight mellan 3e och 4e platsen i totalen i säsongen, 4 poängs skillnad!
-Klass C hade en riktigt tight strid om 3e platsen i totalen och sett över hela säsongen så diffade det bara 2 poäng mellan 3an och 4an (24 resp 26p).

Såhär skoj ska man ha när det är som tråkigast

Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Lägger in lite bilder som Daniel Strigård har tagit som han la upp på Facebook.

350km/h gör man tydligen med en sån här dräkt

Det regnar på Vårgårda, men denna gång inte vatten utan människor

Citera
Eftersnack
2024-09-22 - SVKG Sprint #5 - Vårgårda - Finaldags
2 besök senaste veckan (495 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande