Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 23 besök senaste veckan (77128 totalt) |
Byts en pryl kan det kan det bli mera.....
I detta fall så blir det så i samband med kambytet...lite moment 22 Fjädertrycket vid inspännings måttet är lite för lågt men det är väl inga problem bara att shimsa upp det lite... så tänkte jag tills jag såg hur nära det var att fjädrarna blev coil blind vid ventil fullt öppen typ 0,8 mm ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||
![]() Påminner om att jag fick punka inför lastning efter säsongens sista race. Då var det en liten liten sten, som en flisa halkbekämpning som trycks sig igenom den flortunna slitbanan. Men popnit och trallskruv hör verkligen inte hemma på backen ![]() |
||||
R-däcken var ca 10 år gamla och typ slut ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||
Det har tagit lite tid med motorbygget av diverse olika anledningar...Men nu skall det börjas
![]() Jag har ju teasat om att det blir lite större volym och det är en anledning att det dragit ut på tiden. Underdelen jag fått tag på är 2.5 liter och flång nytt ![]() Då det var tänkt att byggas en rallycross storvolymare...2,8 eller större och köras med torrsump så var oljereturen från toppen pluggad samt det var uttag för sugslang på blocket. Så har ju inte jag tänkt köra, så det har blivit en del fräsning samt portning. ![]() ![]() ![]() ![]() Sen så följde inte OEM kolvkylnings munstyckena med... dom finns fortfarande att köpa men priset ![]() Så efter en hel del googling så har jag hittat att det körs med munstycken från E36 328i motorn ![]() Det som behövde göras var att fräsa upp hålet lite ![]() ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 23 besök senaste veckan (77128 totalt) |