Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 13 besök idag (3342 totalt) |
Det händer lite.
På hjulinställningen så sa verkstaden att ett bromsrör bak läckte så de vägrade provköra bilen. Beställde nya båda sidor och började riva men döm av min förvåning när de inte läcker något och var i bra skick... Byter ändå dock. Saknar lite delar då jag glömde beställa glidpinnar etc så väntar på delar nu. Beställt Nankang NS2-R 225/40-18 också som jag hoppas mycket på. Blev ett spontant BBK ihopkok också av Audi, Seat och Golf delar. 4 kolvsok med 323mm skivor fram istället för 288mm enkolvsok som original. _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
Tack. Bra att veta när jag behöver delar ![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
Det här får du berätta mer om, vad är det för ihopkok? _________________ Mattias Holmgren |
||||
Bromsok Porsche Cayenne, Audi Q7, VW Touareg bak bromsoksok Skivor: Seat Leon 1m Cupra R 323x28 Bromslangar: VW Golf mk4 R32 Sen ska jag göra egna adaptrar, perfekt då jag håller på att lära mig cad. _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
Redo för säsongen!
Synd bara att Grip500/Dackleader inte levererat mina däck fast det gått 2 veckor nu. Bromsarna luftade och bytte ut en svart sörja mot RBF600 Alla bromsok, skivor, belägg, slangar samt bromsrör bytta bak nu. ![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
Den går bra nu förutom när jag svänger vänster då klonkar det. Bygger om hemma nu så garaget fullt med grejor. Teorin är att något är löst då allt var löst när jag fick tillbaka från hjulinställning. Mao upp med bilen och momentdra allt igenså är det nog bra. Sugen köra lunda med gtiklubben om några veckor så i värsta fall blir det ghettomeck på gatan. Köpt TT spindlar fram för bättre geometri samt stolsfäste för sparcostolen etc. Hoppas ha tid med uppdatering snart _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
Efter hjulinställningen så låter bilen illa.
Dragit åt och fixat på allt sen såg jag idag detta... Fälgen ligger emot fjäderbenet vilket ger ett fint ljud... Borde ha märkt tidigare Nu råkade fälgen kapa ABS sensorn fram så måste jaga ny sådan samt håller på att 3d printa en 5mm spacer nu och ser om det räcker. Mao körningen på Lunda nästa helg är inställd då jag inte hinner fixa detta då det är fullt upp i veckan. Man lever man lär av sina misstag ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
Den där firman som fixade hjulinställingarna verkar inget vidare får jag säga.
Hoppas du får ordning på ekipaget för det här kan bli en kul racer att hålla ögonen på. _________________ Jonaz Eriksson Audi S3 -00 ca300hk vansinne instagram: janoshki |
||||
Tack! Frigången eller bristen på den mellan fälg och coilovers var dockmitt fe. Jo ska bli skoj få ordning på rackaren Köpt en RS ratt ocksåsamt monterat nedre staget i framvagn. Ska på led övre samt i bak med. ![]() ![]() ![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 13 besök idag (3342 totalt) |