Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 20 besök senaste veckan (45525 totalt) |
Så, motorn och framvagnen är tillbaka i bilen. Jag har bytt givare till olje temperaturen, typ all el är inkopplad och dom flesta slangarna i kylsystemet siter på plats men är inte åtdragna.
Så målet under kommande helg är att få klart allt runt omkring motorn och fylla på med olja igen för att sen provstarta. Behöver också lufta bromsarna en gång till eftersom jag drog om rören lite. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Är det nån som har lite input ang splittern fram.
Tänker vad det gäller utstick både på sidorna och fram. Jag tänker att den kommer att sträcka sig till framvagnsbalken och så långt ut i hjulhusen som möjligt. Sen också försöka att få in ett par difusorer och diveplates på fronten. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Ingen som har input på splittern?
Det händer i alla fall en del i bakgrunden. -Allt runt motorn är återmonterat, men behöver se över alla vattenslangar eftersom det inte håller vakum ordentligt. Gissar på att det bara är någon slangklämma som är missad. -Håller på och gör mallar för dom ställena där rost ska svetsas igen. -Dörrarna ska kapas ur ordentligt. Passagerarsidan är klar utöver att rutan ska monteras och få en skjutlucka ditsatt, samt att ett inre dörrhandtag ska monteras. Dörrarna kommer inte att bli lika lätta som plastdörrarna, men betydligt mycket lättare än ett par plåtdörrar som inte har kapats ur. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Du har väl inget reglemente du bygger efter? Då blir det väl mest praktiska begränsningar, och att du inte har så mycket drag under huven att luta dig tillbaka på. Verkar ju som du har en bra plan iaf. Har sett flera beräkningar som visar rätt bra effekt av splitter endplates, kanske enkelt att baka ihop med dina nuvarande planer?
Ser ut som du använder väldigt tjockt material, eller är det en synvilla? ![]() https://www.bimmerworld.com/core/med https://racebredcomponents.com/produ _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Toppenbra länkar
![]() Det är just nu en tjock skiva eftersom den fanns tillgänglig, men tänker byta ut den till en tunnare så fort designen av hur den ska se ut är klar. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Låter bra, rundar du kanten med fräs sen? https://ajhartmanaero.com/blog/split _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Jupp, blir att fräsa av kanten. Både för "prestandan" men också estetiken.
Fick iallafall dom bakre fästena tillverkade på jobbet idag. Bilder kommer på det. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Eftersom jag redan har ändrat en hel del under huven så var ju det här ett måste
![]() ![]() ![]() _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Pricken över iiiiiiii Porschenördarna går bananas ![]() _________________ Stefan Söderstedt |
||
Jag ser att du förbereder för concours d'elegance på porschefestivalen i år ![]() Tidigare i tråden såg jag att du skrev om justerbara styrleder, du råkar inte minnas vart du fick tag i de? _________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
||
Tyvärr inget minne av vart det kittet köptes. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Små steg framåt. Eftersom dörrarna nu är helt urkapade så blir det ju då också plastrutor. Fick alla rutorna tillkapade idag och passformen blir bra, lite att slipa till för att bakre sidorutorna ska sitta bra och så ska det målas en svart kant runt dom rutorna. Funderar också på att sätta öppningsbara luftintag i framkant.
![]() ![]() _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Högerdörren är iallafall 90% färdig. kvar är att slipa av dörren och dra på ett lager färg, sätta fast innerhandtaget och kappa till nederkanten på rutan. Vikt på en komplett dörr är ca 25 kilo, mina urkapade med plastrutan väger in på ca 11 kilo. Så det känns helt okej i väntan på att plastdörrarna ska göras iordning.
![]() ![]() ![]() Sen sattes det i lite luftutsläpp i framskärmen. ![]() ![]() _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Brutal moddning av dörrarna...
![]() Förmodligen får du tillbaka lite av stadgan när "dörrsidan" kommer på, jag gissar att den nitas fast? Då blir dörren mer som en sluten volym = betydligt styvare. Just nu är väl dörren väldigt sladdrig? _________________ Magnus Falk |
||
Dörren är faktiskt väldigt stabil fortfarande, så någon dörrsida blir det inte, ska svetsa fast några skruvar för att sätta fast handtag och mugghållare bara. Skulle det vara så att besiktningen gnäller så skruvar jag bara dit dom original dörrarna som står. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Är det föresten nån som har erfarenhet av att nyttja metalspackel på karossen istället för vanligt eller glasfiber spackel?
Har lite som behöver spacklas på taket. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 20 besök senaste veckan (45525 totalt) |