Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi TTS "CS" -11
<<   1, 2, 3, 4
39 besök senaste veckan (8233 totalt)
AndersBergkvist
Göteborg
Här sen Okt 2013

Trådstartare
Christian Jansson skrev:
Tack för trevligt sällskap Anders! Mycket snyggt kört - imponerande att du kunde ligga på så med standard-belägg! Gott betyg till de nya bromsarna!

Detsamma, alltid trevligt att få hänga lite med "Göteborgsmaffian" (som Carl kallade det)!

ProMeister-beläggen är inget under av bett eller känsla, men de brann inte upp i alla fall - så visar sig vara ganska bra "bang for the buck" trots allt!

Kanske lite "för" bra, då undertecknad som vanligt har svårt att ta det lugnt och låta saker ta sin tid. Möjligen har jag slarvat med inkörningen och de nya fina skivorna är kanske vare sig fina eller helt raka längre
Vi får se när det gjorts lite vård av bil, roterats däck osv och sedan se om obalansen som kändes i 140km/h på vägen hem är gummirester eller skivor som undertecknad misshandlat...

Då jag inte kunde stänga av ESP (felkod på nivåreglering) "hjälpte" ju bilen även denna dag till ära till att bromsa lite här och var, så borde ha låtit bli att pressa allt för många varv i rad. Men men, jag är för gammal för att ändra inställning.
Full gas spar tid. Men sällan pengar. Vi måste dock hjälpas åt att konsumera Sverige ur krisen, har jag hört. Är det krökt är det krokigt

Efter att ha kollat upp felkoden är det åtminstone inte EDC-cancellation-kitet som gett upp den här gången, det är nivåregleringen som sitter på länkarmen - troligen har verkstaden råkat mecka till det när de hade isär grejerna.
De fick "modifiera" bromssköldarna lite för att få dit de nya oken, kanske de råkade vara lite yviga. Vi får se om det bara är dålig/ingen kontakt eller om den gett upp helt.

Hur som helst, roligt att vara igång igen - det var en härlig dag på banan!

Citera
AndersBergkvist
Göteborg
Här sen Okt 2013

Trådstartare
AndersBergkvist skrev:
...Efter att ha kollat upp felkoden är det åtminstone inte EDC-cancellation-kitet som gett upp den här gången... Vi får se om det bara är dålig/ingen kontakt eller om den gett upp helt ...

Mysteriet löst. Ser onekligen ut som något jag hade kunnat utreda/åtgärda i depån... "Tänkte inte på det"

Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008

Ändå skönt att det inte var något allvarligare, så gläd dig åt det istället!

/C

Porsche Cayman S 2011
Mazda MX-5 2002 - Såld
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi TTS "CS" -11
<<   1, 2, 3, 4
39 besök senaste veckan (8233 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande