Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 27 besök senaste veckan (3321 totalt) |
Coolt projekt. Självklart skall den till Ringen ![]() Jag tyckte GT:n var ganska sävlig på banan. Min var dock helt original med skyhook fjädring. Annars kul bilar som ger hela ferrariupplevelsen med skönt motorljud, spännande el-fel och sticky plastic till en bråkdel av inköpssumman. ![]() Har en laddningsgenerator liggandes någonstans som du kan få om du behöver någon gång. Den behöver en översyn av typ hbg bil-el. Var mycket svår att få tag i. Siter typ bara i Enzo och NSX förutom i GT:n. ![]() _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||
Ja det hade varit roligt att ta ner den dit. Allt beror på vad man jämför med, kan tänka mig den blir lite trött original med all extra vikt. Denna känns ändå helt okej. Tack, bra å veta ![]() _________________ Eri k Hil ding sson |
||||
Anmälde mig till "förenbättredag" på Ljungbyhed, där barn och familjer som genomgått tragedier, sjukdom, mobbing och annat hemskt får åka så mycket sportbilar, äta godis, hoppa hoppeborg som de orkar under en dag.
Eftersom Maseratin stått de senaste 4åren kände jag att det var dags för den att rulla lite. Passade på att väga den, 1680kg mot original 2 ton. Började med en service och byte av vätskor. På liften bredvid hängde 997turbon som genomgår en omfattade renovering med motorn ur. Sedan var det dags att rulla mot banan. Min kompis Tim tog sin e39 med 900hk. Detta var tredje året jag var med, lika roligt varje gång. Massor av gläde och lycka. Vädret höll sig torrt under hela dagen, förutom en liten snabb skur precis i början. Maseratin har inga torkare efter att den sprängdes, så det är lite jobbigt att se ut när det regnar mycket. Bilen fungerade jättebra hela dagen fram tills sista timmen då jag sköt en kylarslang och det var färdigkört. Men det gjorde inte så mycket för både en Radical och en Koenigsegg hade gått sönder tidigare under dagen vilket var lite lustigt att Maseratin pallade längre än de vilket också blev en snackis i depån ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Eri k Hil ding sson |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 27 besök senaste veckan (3321 totalt) |