Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 108 besök senaste veckan (74500 totalt) |
Hoppas på bra väder så att man kan börja justera in bilen, nu finns allt på plats i alla fall. ![]() Tidsschema till Vårracet i helgen på Mantorp. https://www.spvm.se/wp-content/uploa Bild från Gelleråsen förra året. ![]() ![]() _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I ![]() |
||
Lite info om vårracet.
Har inte haft nån lust att skriva om eländet. ![]() Det var ingen rolig historia. ![]() Laddningen funkade inte och styrsystemet indikerade att jag inte hade nåt bränsletryck. ![]() Laddningsregulatorn hade gått sönder, så jag kom endast 2,5 varv innan batteriet var slut. Nu är generatorn reparerad med ny laddregulator. Bränsletrycks problemet är löst, det var tryckgivaren som fått spel och nu sitter det en ny där. ![]() ![]() Nu har jag anmält mig till bankörning och testning av bil på Bimmers of Sweden på Mantorp den 24/5. Detta får bli testpasset inför Timeattack eventet på Mantorp som Modsport kommer att vara med på. Nu hoppas vi att allt håller ihop så att man kan få några varv på Mantorp. ![]() https://bimmersofsweden.se/event2025 _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I ![]() |
||
Problemen fortsätter. ![]() På Bimmers of Sweden så hade jag problem med matarpumpen till catchtanken. ![]() Vi kom 2 varv på 2 st stinter, det var vad som catchtanken räckte till efter att vi fyllt den med det fristående batteriet 2ggr. Vi kunde köra pumpen om man la batterispänning direkt på pumpen via den sladden med rätt kontakt vi skapat för att man tex ska kunna tömma tanken eller kolla att soppan går tillbaka till stora tanken när catchtanken är full. Vi provade allt men lyckades inte få den att fungera som den ska. ![]() Nu sitter det en ny pump på plats och nya relän som är mer gjorda för racing. Nu funkar den varje gång. Funderar ändå på om jag ska dra den via Awimexen så att jag kan se att den verkligen går. ![]() Till detta event hade jag Mattias Andersson med mig som hjälp, väldigt bra hjälp. ![]() Det var även han som satt bakom ratten dem varven som vart för att jag skulle få lite input från ett proffs. Vart i alla fall en bild på bilen i lineupen. ![]() _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 108 besök senaste veckan (74500 totalt) |