Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !?
<<   1, 2, 3 ... 523, 524, 525
182 besök idag (2613635 totalt)
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007

Trådstartare
Andra passet här med 3 kameror på min bil + 1 kamera i fronten på 996t som ligger bakom.

Körde lite följa SLK i början sen kör vi förbi Peter, men sen börjar min bil hacka och ett helt varv till depån, hur ska det gå...

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Hej Martin, vad tycker du är ett bra varmtryck på Continentaldäcken när du kör på Gotland ring?

Stockholm
Här sen Mar 2007

Trådstartare
blixten skrev:
Hej Martin, vad tycker du är ett bra varmtryck på Continentaldäcken när du kör på Gotland ring?

Jag pratade innan med Daniel på Bandhagens däck, han har ju tävlat med dessa gat däck och han nämnde att ju lägre tryck desto bättre grepp men då förstör du däcken snabbare...
Han nämnde att Tony som tävlade med honom körde på typ 1.8 bar varmtryck men då hade han nya däck och fälgar i depån att bara byta med..
Daniel nämnde att Tony slog sönder fälgar på curbsen för att trycket var så lågt, men för att vinna så krävdes så lågt tryck.

Daniel rekommenderade mig med min tunga bil att ligga över 2.5bar i varmtryck för att skona däcken och jag låg mellan 2.5-3bar på Gotland.

Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Ok, tack för infon!
Intressant att han kör så lågt tryck som 1,8 varmt undrar vad den bilen väger?

Var på Anderstorps kvällskörning igår och utgick från 2,4 kg som steg till 3 under första passet och då började det bli lite halt, sänkte trycket med med ca ett halvt kilo för att sedan ligga på ungefär +2,6 kg varmtryck under körning. Fungerade bra och blev inte halt. Kanske en aning i början men det berodde nog mer på att temperaturen i däcken inte kommit upp. Får testa nästa gång att eventuellt sänka ytterligare något hekto.

Stockholm
Här sen Mar 2007

Trådstartare
Dom var ju sponsrade utav Continental så dom hade gratis däck när dom tävlade i time-attack.

Daniel körde en Toyota Yaris -20 på mellan 280 till 410hk och 1320kg
Hittar ej däck dimensions info

Tony körde en Bmw M140IX -18 som haft mellan 340 till 550hk och 1600kg
Continental Sportcontact7 275-30-19

Deras info och tider finns under Varvtider/loggar

Citera
tony82
Enköping
Här sen Jan 2006

Hallå

Måste reda ut lite saker här då det är endel som inte stämmer:

Har aldrig kört på 1,8 i varmtryck med SC7. Har kanske gått ut på 2,2 kallt och därefter pyst ut vart efter.
Är ett gatdäck så rekommenderar ej att köra lägre än det man vill ha varmt, så köra och sedan att man bör pysa sig ner till önskat tryck är att föredra.

Optimalt för mig på Bmw är nog runt 2,3 varmt

Och att jag skulle kört så låga tryck och kört över curbs så fälgarna går sönder stämmer inte heller. Då jag kört med rätt låg profi och 19" så är snarare det som gör att det blir lite däcksida som tar upp ojämnheterna som gör att fälgar får ta lite stryk.

Sen att det skulle finnas nya däck å fälgar i depå att bara hämta är inte heller nått som stämmer. I timeattack så är det endast tillåtet med en uppsättning per tävlingsdag så man måste hushålla och vara rädd om sin uppsättning då dom körs både träning, 3 st kval och sedan final. Så med gatdäck är det otroligt viktigt att sköta sina hjul så de levererar i finalen.

Stockholm
Här sen Mar 2007

Trådstartare
Märkligt att inget stämde av det som Daniel på Bandhagens däck sa på telefon

Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007

Trådstartare
Som det gick att se i filmen så ville min tank mätare återigen visa helt fel och typiskt att motorn började hacka precis när man passerat depå infarten och måste köra ett varv till på över 7km vilket ju inte gick..

Kunde rulla till ett bra ställe för man kör inte där jag står utan det är koner och en chikan runt..

Citera
Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !?
<<   1, 2, 3 ... 523, 524, 525
182 besök idag (2613635 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande