Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 Turbo -80, Säsongsstart
<<   1, 2, 3 ... 15, 16, 17
103 besök senaste veckan (46969 totalt)
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Mschneberger skrev:
Kul att nån här på vår sida sjön testat . Kikade lite på det till insuget på minin. Men landade på norr om 20000.

Iom att priset är väldigt strikt kopplat till massan av metall så drar det ju iväg om man ska köra stora saker, sen kan det ju blir ännu fler kostnader om man måste låta någon annan bearbeta ytorna ändå. Men priserna på SLM verkar ha gått ner en hel del sen jag kollade sist för några år sedan, så det öppnar ju upp för projekt som tidigare varit för dyra.

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
MelvinL
Stockholm
Här sen Sep 2024

Marcus Gustafsson skrev:
Cédric skrev:
Här kommer lite mer info om min 3D printade bracket för att stödja huvubromscylindern. Ett visst flex är vanligt på dessa bilar, som tillslut i värsta fall kan leda till sprickor i torpedväggen

För att illustrera kan den nyfikne se här hur mycket det flexade i min 944...

Oj vad detta gjorde ont att kolla på...

Cedric, du har inga planer på att tillverka fler och sälja?

Porsche 944 -84
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Trådstartare
MelvinL skrev:
Marcus Gustafsson skrev:
Cédric skrev:
Här kommer lite mer info om min 3D printade bracket för att stödja huvubromscylindern. Ett visst flex är vanligt på dessa bilar, som tillslut i värsta fall kan leda till sprickor i torpedväggen

För att illustrera kan den nyfikne se här hur mycket det flexade i min 944...
[youtube]https://youtu.be/WCx3G0tzyPU[./youtube]

Oj vad detta gjorde ont att kolla på...

Cedric, du har inga planer på att tillverka fler och sälja?

Min funkar ju bara om man har just detta specifika fjäderbensstag, så rätt begränsad marknad.
https://www.racdyn-usa.com/PROD/944+99+00+010.html

Innan du blir för orolig kan du ju sätta en kamera där och provbromsa lite i garaget, det kommer nog vara lugnande om du använder så mycket broms du brukar göra när du kör hårt.

Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Har inte varit jättemycket aktivitet sen sist, trodde att bilen var klar för besiktning men upptäckte förstås att både tutan och startmotorn tröttnat av att stå still i garaget. För att göra sånt tråkmek lite lindrigare hittade jag lättare alternativ som kapade bort ett antal kilo(0,83kg bara på tutan var billigaste viktbesparingen hittils, 94kr ). Tyvärr var startmotorn från design911 inte riktigt bolt on som det hävdades, utan krockade i kaross/avgasrör, så man fick klocka om flänsen vilket tyvärr gjorde att den hamnade rätt när marken, inte närmast så jag hoppas att det ska gå.

Hur som helst så gick bilen genom besiktningen, riktigt skönt, känns alltid lika jobbigt, men det kändes lovande att besiktaren hade en impreza WRX utanför Så nu är den godkänd till 270630. Hoppas man kan lägga några fler mil på motorn innan det är dags för att testa någon mer avancerad körning. Den går väldigt bra iaf, och bromsarna är riktigt trevliga. Bytte ner till Brembo HP2000 belägg som jag ramlade över till rimligt pris, för att spara på DS3.12 beläggen, kändes som en bättre match för gatdäckens grepp, och mindre damm.

Får se vad planen blir nu, några småfix ligger kvar på listan, men sen vore det kanske dags att åtminstone prova en mindre bantur typ Arlanda eller Eskilstuna som shakedown

Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 Turbo -80, Säsongsstart
<<   1, 2, 3 ... 15, 16, 17
103 besök senaste veckan (46969 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande