Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996.1 GT3 CS -00 - Bilen klar från bautaservice :-)
<<   1, 2, 3 ... 37, 38, 39
24 besök idag (80018 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

på väg...

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jamen titta vad som dykt upp

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Satte tillbaka den numera omklädda Alcantararatten, klart nice känsla att köra med, blir kalas i slalomen. Kom aningen närmare dessutom vilket kändes utmärkt.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Kopplade in motståndet i krockkuddekontakten men varningslampan är nu tänd. Jag kanske slog på tändningen tillfälligt innan jag satte dit motståndet eller inte. Om det är det senare så satte jag kanske inte i motståndet ordentligt

Vet någon om den släcks av sig själv när felet är rättat i en 996 mk1 eller om den måste nollas via ODB2? Fått lite olika bud när jag googlat.

Malmö
Här sen Okt 2012

Vet inte hur det är på Porsche, men på Mercedes så sitter SRS-koden hårt åt. De enklare ODB2-läsarna klarar bara att konstatera denne felkod, men inte nolla den. För Mercedes så är du på storleksordningen 3 papp för en enhet som är kapabel att nolla SRS-koden.

Glöm Carly och liknade läsare. Den är bra för mycket annat, men det är way beyond deras förmåga att nolla denna typ av felkoder.

Överväg att ta den till verkstad för att nolla koden, om du inte vill investera i typ iCarSoft. Bilen är EXAKT obesiktningsbar med felkoden tänd.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Har en icarsoft men första försöket med den så sa den att den inte fick kontakt med airbagmodulen. Ska gå igenom de olika valen i den igen thumbs up

Malmö
Här sen Okt 2012

Som sagt, ingen Porsche expert. Men på Mercedes krävs minst ICarSoft V3.0 för att kunna nolla denna typ av felkoder.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Skit bakom spakarna vid första försöket, gång nummer två hittade jag rätt bilmodell så nu är den nollad

Köpte icarsoften billigt beggad här på Rejsa, väl värt helt klart thumbs up

Malmö
Här sen Okt 2012

Nice!

Allra bäst blir det om du: 1) först laddar ner senaste firmware. 2) när du ska diagnostisera väljer alternativet: VIN-nummer. Iaf för Mercedes finns det ett flertal varianter att välja på med samma modell-beteckning. Gudarna vet vad som skiljer dem åt. Alternativet VIN löser liksom det problemet iaf.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

stilldouble skrev:
Nice!

Allra bäst blir det om du: 1) först laddar ner senaste firmware. 2) när du ska diagnostisera väljer alternativet: VIN-nummer. Iaf för Mercedes finns det ett flertal varianter att välja på med samma modell-beteckning. Gudarna vet vad som skiljer dem åt. Alternativet VIN löser liksom det problemet iaf.

thumbs up thumbs up thumbs up

Göteborg
Här sen Jul 2008

Re:

Magnus Thomé skrev:
Satte tillbaka den numera omklädda Alcantararatten, klart nice känsla att köra med, blir kalas i slalomen. Kom aningen närmare dessutom vilket kändes utmärkt.

Skådar mitt högra öga en 3D-printad feature för att underlätta tå-häl / häl-tå???

Ratten den är fin den också

/C

Porsche Cayman S 2011
Mazda MX-5 2002 - Såld
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213
Citera 2
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

carl.josefsson skrev:
Magnus Thomé skrev:

Skådar mitt högra öga en 3D-printad feature för att underlätta tå-häl / häl-tå???

/C

Näää, bara 3dprintad mugg och mobilhållare Udda prioriteringar ? För häl tå så är det bästa originalkonfigen jag haft i en bil någonsin thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Magnus Thomé skrev:

[img]https://rejsa.nu/im/user/3/2025-06-28-16-35-57_pxl_20250628_1431480412.jpg [/img]

Varit ute o kört lite och det är intressant hur stor skillnad en ratt kan göra i upplevelse. Den är kanske lite närmare, kanske lite mindre diameter, Alcantara istället för läder. Stor skillnad i slutänden. Lattjo thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
JÄTTETACK Bengt för den här

Stockholm
Här sen Sep 2024

Kul att du har fått hem bilen igen Magnus, kommer du på nästa slalom efter sommaruppehållet?

Minns jag inte fel har du isåfall en pokal att hämta ut där för 2024 års säsong, om du inte redan har fått den på annat vis

Porsche 944 -84
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

MelvinL skrev:
Kul att du har fått hem bilen igen Magnus, kommer du på nästa slalom efter sommaruppehållet?

Minns jag inte fel har du isåfall en pokal att hämta ut där för 2024 års säsong, om du inte redan har fått den på annat vis

Japp, planen är att köra återstående slalom inklusive Superslalomen den 15'e aug :-)

Hur jag kan ha vunnit en pokal förstår jag inte riktigt Visserligen fick jag ju så småningom upp farten i bilen förra året men väl inte riktigt såpass i konkurensen

Stockholm
Här sen Sep 2024

Re:

Magnus Thomé skrev:
MelvinL skrev:

Japp, planen är att köra återstående slalom inklusive Superslalomen den 15'e aug :-)

Hur jag kan ha vunnit en pokal förstår jag inte riktigt Visserligen fick jag ju så småningom upp farten i bilen förra året men väl inte riktigt såpass i konkurensen

Du vet väl bäst hur det kändes i bilen, från utsidan såg det ut att gå rejält fort i vart fall

Från vad jag kan se i totalresultatet tog du och Simon Söderstedt i klass R samma poäng på era fyra bästa (25p var) varefter du knep tredjeplatsen på tiebreaker (vilket avgörs av vem som placerade bättre på den senaste tävlingen där båda deltagit om jag tolkar regelverket rätt)

Tvåa var Micke, och första plats vet du nog redan.

Men det såg lite tomt ut med bara två på pallen under utdelningen.

Porsche 944 -84
Citera
gtBen
Mönsterås
Här sen Jul 2008

Re:

Magnus Thomé skrev:
JÄTTETACK Bengt för den här

thumbs up
och tack själv för provkörningen, synd att det var så många andra bilar i testbanan

924S -86 ...pcsr #924
911 -74 ...gul
@lagteknik på instagram
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
www.porschebilforsakring.se höjde premien med nära 70% nu till årsförfallodagen så jag byter nu till gamla kända entusiastförsäkringen www.bilsportmc.se som istället sänker premien mot året som gått. Något speciellt man bör tänka på med den försäkringen?

Enskede
Här sen Sep 2022

Hittade denna förköpsinfo. Obs ej säker på att det är rätt!
Hittar krav på garagering när bilen parkeras mellan 23:00 - 06:00 på din folkbokföringsadress. Man talar om klass 2 och 3 bilar vilket jag inte hittat någon specifik info om.
https://www.bilsportmc.se/globalassets/dokument-villkor/bilsport-mc/en . . . .

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Sören K skrev:
Hittade denna förköpsinfo. Obs ej säker på att det är rätt!
Hittar krav på garagering när bilen parkeras mellan 23:00 - 06:00 på din folkbokföringsadress. Man talar om klass 2 och 3 bilar vilket jag inte hittat någon specifik info om.
https://www.bilsportmc.se/globalassets/dokument-villkor/bilsport-mc/en . . . .

Man får ju inte bruksa bilen heller men det är ju inga problem att följa. Sen står den ju normalt inlåst i ett litet entusiastgarage thumbs up Och sen ska jag montera in brandsläckaren som ju till o med följer med bilens originalutförande i Clubsportpaktetet.

"Klasserna" förstod jag inte heller

Porsche 996.1 GT3 CS -00 - Bilen klar från bautaservice :-)
<<   1, 2, 3 ... 37, 38, 39
24 besök idag (80018 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande