Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 66 besök idag (20301 totalt) |
ja det är nog just så att man bara åker fast med hyrbilen om man bli fotatd i tyskland.
de har liksom inget avtal med sverige och då spåra de inga privata bilar. jag själv blev fotad med 50km/tim för snabb på motorvägen - i en smart fortow ![]() _________________ Philipp Klement |
||||||||||
Det händer att privat reggade svenska bilar spåras upp. Närstående har fått brev/foton fr Tyska polismyndigheten med förfrågan om inställning till hastighetsförseelse A-bahn. _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||||||||
och då är det bara att vara väldigt tyst precis som tidigare skrivits i tråden så händer ingenting ![]() ![]() |
||||||||||
Så enkelt blir det nog inte framledes eftersom förslag finns att Svenska myndigheter ska driva in trafikböter från andra EU länder. Tänkt träda i kraft 1 jan 2010. _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||||||||
Precis men vi är fortfarande i 2009 och alla fall som tagits upp i denna tråd gäller nutid och inte framtid ![]() |
||||||||||
Tråden bör lämpligen kunna läsas även 2010 ff utan att desinformation uppstår. Litet framförhållning skadar nog inte då en överträdelse idag kanske resulterar i att fodran överlämnas till exekution i Sverige efter årsskiftet. Fiscus brukar inte tveka när det vankas möjlighet till intäkter. _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||||||||
då få jag väl vara förskitig
![]() ![]() _________________ Philipp Klement |
||||||||||
![]() ![]() _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||||||||||
Då var de trådlyftpå G!
Mitt ute i ingenstans 02:32 en tisdags natt på en vanlig lokalväg blev det RÖTT i nyllet å man vaknade till och såg betydligt sämre ett par sekunder... Jag undrar hur man skall tolka VARFÖR kameran tog mig.. såg ingen hastighets sänkning å vagen var spikrak i ett par kilometer framöver? Förslag? Påföljd i Sverige? ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||||||
Fråga mig inte hur jag vet detta...... ![]() Du kommer antagligen få ett brev hem där du ombeds att inkomma med uppgifter på vem som körde bilen osv. eller om du väljer att betala direkt, men du har ingen upplysningsplikt så du väljer själv hur du vill göra?! Jag har testat båda alternativen.... /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||||||
Förslag: tyskar använder appen blitzer.de för att få förvarning om fartkamera, även om appen är olaglig att använda. Fartkamerorna sitter i små "bunkrar", man ser dem om man vet vad man ska titta efter. Påföljd: det kommer ett brev med foto efter 1-3 månader. Bötesbeloppet för mig har varierat från 20EUR till 200EUR, på landsbygden är det "billigt". På första ringenresan blev det 3 tyska böter, de tillsammans var billigare än den svenska som var 83 på 70-väg. Jag betalar alltid utan knot. _________________ Bengt Gson Nilsson GR Yaris -21 ...gottgry 924S -86 ...pcsr #924 911 -74 ...gul @lagteknik på instagram |
||||||||||
Inga problem. Betala är mitt tips. Reser mkt i Österrike och Tyskland och verkar inte lämnas info till Svensk polis. Har betalat böter minst 1 gång per år sista 5 åren. Vi har en tavla med mugshots på min nuna på kontoret och den tavlan börjar bli ganska stor.
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||||||
Först och främst.. Var brevet rekommenderat? Om icke är det ju inte säkert du fått nåt brev....... _________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||||||||
Jag undrar om detta var en mobil kamera som tyskarna gillar, de kommer inte upp isf.
Körde både Google å Waze, ingen varnade för något... _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||||||
Fick 2 fortkörningsböter för 3 år sedan vid första Ringen resan, betalade den första (billiga) men den andra (dyr) som dök upp sket jag i. Breven var inte rekommenderade och jag har inte fått någon påminnelse. Har åkt 2 år i rad efter det i samma bil utan problem. Men som jag har förstått får man betala på plats (med påslag) om man blir stoppad eller så beslagtar polisen bilen om man vägrar och man får följa med till häktet, detta gäller inom 5 år från utfärdande av böter. Efter 5 år är en böter preskriberad. Gjort lite efterforskningar när det hände, nån får gärna rätt mig om jag har fått till mig fel info.
![]() Vid båda gångerna var det dolda/tillfälliga kameror som inte behöver varnas för i Tyskland som det måste göras här i Sverige. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||||||||
eftersom brevet inte var REK så kom det aldrig fram..... /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 66 besök idag (20301 totalt) |