Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25 >> 37 besök senaste veckan (50379 totalt) |
Re:
Det är riktigt olyckligt, hoppas dom löser det med en uppdatering eller kanske det behövs mänsklig övervakning. _________________ André Westersund Instagram: Andre_Westersund & Westersund_Motorsport BMW M2 LCI, BMW Z4 MC, BMW E46 M3, BMW Z3 Coupe, BMW E34 M5, BMW E28 M535i... |
||||||||||
Re:
Britter på rejsbana innebär alltid förhöjd risk. Ser samma på mina europatävlingar. De är inblandade i nästan alla incidenter. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||||||
Re:
Det kunde vart kopplat till banans system.. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||||
Re:
Det hade ju varit fint men då kommer problematik med integritet, nån kanske har stannat och backat in bakom barriärerna p.g.a. tekniskt fel och då står det och blinkar gult hur länge som helst trots att det inte är någon fara, nån kanske har glömt stänga av appen efter sitt varv och åkt och parkerat bredvid banan för att kolla och då blinkar det gult... Listan kan göras lång. Men är det något som är säkert så kommer folk att göra bort sig vad gäller hantering av appen och förstöra för många runtomkring. _________________ André Westersund Instagram: Andre_Westersund & Westersund_Motorsport BMW M2 LCI, BMW Z4 MC, BMW E46 M3, BMW Z3 Coupe, BMW E34 M5, BMW E28 M535i... |
||||||||||
Re:
Ja det är sant, men nåt kommer nog att göras, för just nu känns det som det är med livet som insats man kör, typ som på Gotland Ring. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||||
Re:
Håller helt med om att det inte vill till att föraren tittar på telefonen hela tiden, det kanske till och med är det som ligger bakom vissa olyckor idag när förare jagar tid jämfört med tidigare varv på ngn race-app.
Det var min tanke även om jag inte skrev det, skulle helt klart snabba upp systemet i relation med bildigenkänning /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||||||
Re:
Håller helt och fullt med om att något måste göras. Det har inte blivit någon tripp ner till Ringen i år, än, och jag kan inte säga att det lockar så mycket heller med tanke på omständigheterna. ![]() _________________ André Westersund Instagram: Andre_Westersund & Westersund_Motorsport BMW M2 LCI, BMW Z4 MC, BMW E46 M3, BMW Z3 Coupe, BMW E34 M5, BMW E28 M535i... |
||||||||||
Här hade det varit bra om det blinkade gult.
![]() I lördags körde jag race på Gelleråsen. Var uppe en kort sväng innan racet hos tävlingsledningen med en fråga. Såvitt jag kunde se hade de mängder med kameror runt hela banan. Sittandes i tornet där de ändå ser hela banan. Märkligt att inte Nürburgring håller sig med samma "uppmärksamhet". Allra helst på TF då kreti och pleti är med och kör i vad som helst. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||||
Re:
|
||||||||||
Hur ser Tysklands motsvarighet till vägtrafikkungörelsen ut? Här hemma har vi något i stil med att "man ska kunna stanna på den del av vägen som man kan överblicka" och det verkar inte tillämpas på Nürburgring av alla som kör där.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||||
Dock! Får man säga att förbättringen med de nya LED skyltarna är enorm jämfört med tidigare, de syns oerhört mkt bättre. Sen kommer vi alltid behöva förlita oss på mänskliga vakter och på 21km behövs många för att täcka upp hela banan, oavsett om de sitter vid monitorer...
Jag fick springa bakåt längs banan & vifta 2023 och det kommer säkert så förbli ett tag till gissar jag. |
||||||||||
Re:
Det tillämpas inte av någon, och tur är väl det för då hade en körning varit fruktansvärt trist. _________________ Oscar W - återfinnes vanligtvis i ett mörkt kontor på Apex.se med skjutmått i högsta hugg. |
||||||||||
Re:
Vet inte exakt vad som finns i Tyskland. Denna text https://www.nuerburgring.de/info/com Sen kan man ju undra hur många som läst denna text. Och förstått den, samt har förmåga att applicera den till verkligheten. Åsikterna om Turistkörningen och hur den hanteras av organisationen och besökaren är ju ett kärt samtalsämne. I alla fall dom 25 år jag vart där. Det var säkert likadant tidigare. Personligen hanterar jag inte något som heter Turistkörning och som man reglerar med ovanstående text som en Trackday. Och en promenad på parkeringen innan man ger sig ut är en rätt bra indikator på vilken typ av körning man kan förvänta sig just denna dag! Men en sensommarkväll/höstkväll med "rätt" känsla på parkeringen så är ju Turistkörningen helt sagolik tycker jag. Sen har jag ingen bra ide på en magisk lösning för att hantera trycket och vilka som är där. Det är förmodligen en drös med saker som kan göras för att få till en generell beteendeförändring. _________________ Jens Lanvin |
||||||||||
Re:
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||||
Re:
Kameror finns, när det körs race är heeela banan täckt. Så det som saknas är "bara" personal. Vill man inte staffa upp fullt kan man iaf sätta personal på att hålla koll på flaskhalsarna på banan. Det finns några uppenbara ställen där just sådant här är mer sannolikt att hända. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||||
Re:
Sen kan man alltid skylla på att mer bevakning och säkerhet flyttar gränserna från allmän väg till tävlingsevent, om nu försäkringsbolag mm bryr sig om sätt att slingra sig ur ersättningar för TF. Att mer säkerhet skulle öka förarnas risktagande tror jag man kan strunta i, det finns tillräckligt med förare som inte har minimalt riskmedvetande så det går åt skogen, oavsett generellt säkerhetstänk. |
||||||||||
Re:
Finns det 2025 någon svensk försäkringsgivare som inte utesluter TF i delkasko-momentets villkor? _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||||||||
Re:
Men kostnaden per varv skulle kunna stiga rejält om det skulle vara mänsklig bevakning av hela sträckan, hela tiden. |
||||||||||
Re:
Jag ställde frågan till en ansvarig för villkor på ett större fb förra året då jag gjorde ett jobb där. Enligt honom finns det ingen. Men jag har inte kollat alla.. _________________ Jens Lanvin |
||||||||||
Slutsatsen är förstås att TF egentligen är en helt orealistisk konstruktion. "Enkelriktad allmän väg med fri fart". Som dessutom är kuperad som få landsvägar skulle vara.
Jag har kört där i mer än 25 år och varje år frågat mig hur länge det får fortsätta? ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||||
Re:
Trafikfsk gäller alltid så länge det är fråga om ett trafikförsäkringspliktigt fordon på allmän väg. Min spaning är man som svensk inte har ngt skydd för sakskada på det egna fordonet under TF. Oavsett hur många ledskyltar/flaggor whatever som finns. _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25 >> 37 besök senaste veckan (50379 totalt) |