Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1428 besök totalt |
Nya stolar står som sagt redan i källaren och de är FIA godkända, Sparco Evo L (för att jag är fet.. > ![]() ![]() Det enda som talar emot är buren... FULT!!! (Nu vet jag att jag blir nerbankad, men va f-n burarna är fula) Kan man göra en bur som går att plocka ut enkelt?? Tyvärr är jag lite för mycket elitmänniska för att ge mig ut i en tävling där jag vet att jag troligtvis kommer sist ![]() ![]() Alternativen vore i så fall att behålla 1800w stereon, sätta på Ice-led neonflipper under bilen som spelar i takt med musiken i alla färger, köra nattlopp och iallafall märkas. Kanske ett sätt att vinna då alla blir distraherade och kör av?!??! ![]() Ehhhh!?!?! NOT!!
Låter som ljuv musik i mina öron. Rikta plåt ![]() ![]() _________________ Caspar Friedrich ![]() M Roadster ![]() |
||||||||
Caspar: Kan det inte bli lite svårt att få delta på BMW SC träffar med en M Roadster?? om jag inte minns helt fel så hjälper det verken med båge eller hardtop, enligt deras reglemente är inte öppna bilar välkomna ut på banan.
![]() Läs: http://www.bmwsc.com/bankorning.htm Men det går ju bra att åka konbana/slalom och banträffar med andra icke-märkesklubbar. ![]() _________________ /David Söderblom |
||||||||
Jo det stämmer ![]() Så förhoppningsvis... till nästa säsong ![]() _________________ Caspar Friedrich ![]() M Roadster ![]() |
||||||||
Låter som JanneZ3's planer, både svart och vit.. ![]() Annars kanske vi kan gissa på att Du köper .arvids. (från autopower.se) vita M-Coupe som han kvaddade i somras, fixar iordning och har en polare med svart. ![]() De svarta är ju inte så ovanliga, men den alpinvita (enda svensksålda) var det..
Njäe... Då svetsar jag hellre fast (plastar..) ht på min bil, då jag tycker Roadstern är snyggare. ![]()
Grattis!! ![]() _________________ Caspar Friedrich ![]() M Roadster ![]() |
||||||||
Tja, reggar Du den som täckt bil så är det ju lugnt på BMW SC's träffar iallafall. Skall enligt rykten rulla en sådan på Sveriges banor... ![]() Som Du kanske läste ovan så jobbar vi dock med SC för att få ut bilarna iallfall. Blir det så så är antagligen kravet orginal överrullningsskydd och hardtop. Vi hoppas!! ![]() _________________ Caspar Friedrich ![]() M Roadster ![]() |
||||||||
Är det den här du tänker på? ![]() ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Jarls Z3 lär knappast besöka SBP en gång om året.. ![]() ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Njaeh, men den har rullat på BMWSC:s träffar i alla fall... ![]() ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Jo men den går väl som tävlande ekipage, ibland "utom tävlande" eller vad det blir om man kör uppvisningsvarv. _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Den har ju respirator så den får köra utom tävlan... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
_________________ Caspar Friedrich ![]() M Roadster ![]() |
||||||||
Bara för att leda in tråden mot sitt ämne efter trådsplitten lite tydligare:
Dokumentation från BMW AG har begärts angående säkerheten på Z3 och Z4 med befintligt OEM överslagsskydd och OEM hardtop. Om denna dokumentation är positiv, dvs BMW AG anser att OEM överslagsskydd och hardtop är tilfredsställande för bankörning map säkerhet, samt om BMW SC delar BMW AG:s uppfattning så kan vi förhoppningsvis se Z-flocken på BMW SC:s gatbilsarrangemang nästa säsong. Vad det gäller BMW Cup och liknande tävlingsarrangemang så är det inte BMW AG utan primärt SBF som styr detta. BMW AG har fått detta ärende på sitt bord via BMW Sverige. Jag jagar BMW Sverige med blåslampa för att trycka på BMW AG, men BMW AG är lite "otyska" för närvarande då svaret drar ut på tiden. Det verkar som om bakdelen på joddlarbyxorna behöver få känna på en skånsk "trätolla" snart för att få upp tempot. Säljs fortfarande trätofflor med stålförstärkt front ? ![]() Detta gäller BMW Z3/Z4 och BMW SC. Se forum på http://www.bmwsc.com/ . Vad som gäller för andra bilmärken, tex Porsche Boxster, får resp. märkesklubb svara på. _________________ BMW MC-klubben |
||||||||
Finns det några siffror på hur vanligt det är att en bil rullar/välter över på taket vid klubbkörningar för gatbilar på bana? Att avåkningar är vanliga vet vi väl alla men det är väl ytterst sällan som en bil välter?
_________________ Mattias Meldert ![]() |
||||||||
Under mina nio träffar i år så var jag med om det en gång. Den bilen välte iofs inte helt utan den lade sig på sidan om jag uppfattade det rätt (jag var inte på plats just när det hände). Men hade det varit en cab utan båge och hardtop så hade den nog inte nöjt sig med att ligga på sidan. Å andra sidan hade den ju haft lägre tyngdpunkt då...
Men helt ovanligt är det nog inte att bilar rullar. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||||
Japmeet 2003 resulterade i en 180SX på taket. Det enda fallet jag sett hittils.
Har själv haft ena hjulparet en halvmeter upp i luften (tvärstannade på till synes slät gräsyta) så det är inte omöjligt. Det beror lite hur mycket det gräver ner sig och det är svårt att gissa i förväg. |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1428 besök totalt |