| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Andra projekttrådar
Ferrari 330 GT 2+2 1964 - Projekt 2025
|
284 besök senaste veckan (50570 totalt) |
|
Tack allesammans för kommentarer, ska försöka bli lite bättre på att uppdatera efterhand.
Idag har jag korrigerat/uppdaterat styrledlösningen med låsning i yttre p-ända, tätningar till uniballs och kontramutter. 8 månaders storpudelvalpen hjälper till som brukligt..
_________________ Calle Olsson |
||
|
Snyggt! Skolexempel på hur man kan lösa det.
Det kan komma en fråga från oss på SFRO om vi får låna bilder som ett "gott exempel". Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
|
Toksnyggt! Men när man gör allt från scratch såhär, hade iaf jag försökt slippa spacers & valt mindre ET på fälgarna istället? Av flera skäl.
Är så otroligt läckert bygge m perfekta hjul att jag egentligen inte vill fråga!
|
||
|
Re:
Tack Per! Jag hade redan från början bestämt mig för vilka fälgar som skulle användas och de finns inte några övriga ET options. Framfälgarna är väldigt "grunda" och utrymmet för bromsok är minimalt. Därför blev det rätt praktiskt med en bultad spacer som dels ger mig utrymme för bromsarna men även byter från 120,65 i bultmönster till 130 mm som fälgarna har. Funktionellt är jag övertygad om att det kommer fungera utmärkt. Calle _________________ Calle Olsson |
||
|
Några timmar till på bygget, ser nästan ut som sist dock. Insåg att jag tyckte att diffen hamnande för högt i bakvagnen och bestämde mig för att dels sänka bakre subframen och även sänka ner den ytterligare i själva bryggan. Oavsett massa jobb för att komma tillbaka till punkt 1. Beställde även en uppsättning protech dämpare till bakvagnen som monterades up side down och fick en ny nedre infästning tillverkad.
Monterade mina nytillverkade förstärkningar till bakre subframen.
[/b]
_________________ Calle Olsson |
||
![]() |
Andra projekttrådar
Ferrari 330 GT 2+2 1964 - Projekt 2025
|
284 besök senaste veckan (50570 totalt) |