| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924S -86 - pcsr 8B #924
|
826 besök senaste veckan (2806 totalt) |
|
Re:
Rutan blir bara 2mm. Då ska den kunna monteras utan böjning/värmning, och man passar "bara" in den allteftersom. Jag tänker limma med typ sikaflex som på min andra bakruta men innan klämmor/tvingar tas bort tänker jag säkra den (kanske var 15-20cm) med samma skruvar som jag använt till dörr-rutor och sidorutor men med skruven inåt och kupolmuttern utåt. Det finns ändå rätt mycket material kvar i ramen för det.
_________________ Bengt Gson Nilsson GR Yaris -21 ...gottgry 924S -86 ...pcsr #924 911 -74 ...gul @lagteknik på instagram |
||||||
|
Re:
Jag vill absolut inte att den blåser av och tänker att lite lim kan inte skada ...typ hängslen och livrem till priset av max 50gram i extra vikt, jag får titta närmare på det när skivan 1600x1200 väl kommit hem.
_________________ Bengt Gson Nilsson GR Yaris -21 ...gottgry 924S -86 ...pcsr #924 911 -74 ...gul @lagteknik på instagram |
||||||
|
Det där med att svetsa plåtbitar mellan bur och kaross - hur tänker du kring vagnbok där? Det kanske inte behövs nån vagnbok för det du tänkt göra med bilen men SBF säger väl strikt nej till det där - eller är reglerna ändrade?
_________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||||||
|
Re:
Hjälp! Vad jag läst så fanns det inget med det i pcsr's reglemente, hoppas att jag inte har fel där ...då blir det till att kapa/såga
||||||
|
Det är intressant att åka med i "gammelbil" med bur och hålla en hand mot bur och kaross och känna hur mycket det flexar mellan dem.
Att sätta fast buren mot A och B stolpe måste göra jätteskillnad! _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
|
Re:
Reglemente 2026 SBF gem tekn - 5.8.3.2.6 "Som tillägg till ovanstående krav på fastsättning av skyddsbur i kaross/chassi får fastsättningsfoten fästas med fler bultar, fastsättningsfoten svetsas till förstärkningsplattorna och skyddsburen i grundutförande enligt 5.8.3.1 svetsas till kaross/chassi utan tillägg av material. " - just slutklämmen "utan tillägg av mtrl" betyder nog att man inte får sätta plåtbitar mellan...utan att fråga en tekniker iaf. _________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||||||
|
Re:
Så långt in i det Tekniska Reglementet har jag inte läst, jag får hoppas på att det går igenom ändå då jag följer Pcsr's minimi-krav för "5.1 Skyddsbur" ;
det 1:a kravet TR 5.8.3.1 det 2:a kravet TR 5.8.3.2.1.1 är för diagonalsträvor och det 3:e kravet TR 5.8.3.2.1.2 är för dörrsträvor - så det är inte aktuellt vad gäller mina förstärkningar. Jag får hoppas att vagnboks-besiktningsmannen går på samma linje, det får bli att ha en utskrift av pcsr's reglement med mig ...och så får jag hålla tummarna
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924S -86 - pcsr 8B #924
|
826 besök senaste veckan (2806 totalt) |