| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Andra projekttrådar
P3000E Chassie mod av en P1800. 55+ bil :-)
|
248 besök senaste veckan (79869 totalt) |
|
något händer ibland
Hej Jo det rullar på ibland. Jag har just haft en tvåveckors där det gått lite motvalls. Bilen lackad men behöver lite efterjobb och så har man gamla föräldrar som är sådär som barn numera. Firmabil paj och tom värmen i garaget strular och lite till. Det ser ut såhär just nu. / H
_________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||
|
Re: något händer ibland
Jag vet hur det var, är nu föräldralös. Det går framåt med ditt projekt i alla fall. Om någon är intresserad har jag gjutformarna till karossen plus dörrar och tak med mera som jag inte har gjort några formar till. _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||
|
8HP
Jomen, lådan styrs via maxxecu:n. Det får grabbarna på GZ Racing fixa när dom mappar. _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||
|
Och jo, det blev välan ok med lack men efterjobb med klarlacksrinningar som tänkts sicklas och poleras bort blev fel. Sista droppen på rinningen blev nog ythärdad lite snabbare än innanmätet så när jag kom dit hoppade droppen loss och tog fram grundfärg. Jag har försökt lugnt och metodiskt att försöka fixa det men det blev inte bra. Så jag måste blåsa om bilen igen. Det får någon yrkesperson göra och som det är nu säger plånboken till att det är bara att vänta in det tillfället. Jag har monterat lite grejer ändå men suget föll helt. Återkommer.
_________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||
|
Apropå rinningar såg någon u tubare. Som la spackel över rinningar. Sedan krossade ner spackel och rinning till det var slätt, teori att man inte slipar igenom vid sidan då...
Jag tycker detta är ett super bygge. _________________ Michael Thulesius |
||
![]() |
Andra projekttrådar
P3000E Chassie mod av en P1800. 55+ bil :-)
|
248 besök senaste veckan (79869 totalt) |