Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Westfield -03 Martini Edition
<<   1, 2, 3 ... 31, 32, 33
96 besök idag (58842 totalt)
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Höger bakdäck

Klarar det säsongen ut?
Fast jag är mer fundersam på varför det är så slitet i mitten, för högt lufttryck? Vänster bak är mer jämnslitet.

Varför togs däcket bort då? Jo för att byta dämpare bak!

Enkelt jämfört med fram, enda abert var att plocka bort stolen för att kunna ta bort en skruv. Men allt ska naturligtvis inte vara bra, det var fel längd på distanserna längst ner. 38mm i framvagnen, 38mm på bakre övre dämparen och ~32mm på nedre dämparen. Satte jag dit den räckte inte skruven till. Snabblösningen är längre skruv imorgon, men gör det något att dämparen hamnar några mm längre ut?

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Citat:
Alla andra verkar klara inför våren, medan jag "ska bara"...

+1

Sifvert besöktes, längre 7/16 skruvar inhandlades.
Bakvagnen smälldes ihop, fjädrarna ställdes så att det var så lågt det gick att komma utan att fjädrarna lossade när det fjädrar ut. Men det var högt, så sen sattes justeringen i botten.

När jag höll på med det så såg jag detta.

Det var inte den hårdheten jag beställde...

Sen roade jag mig med metallpolish och vax en stund, sen rullades SUV'en ut.

Och för att se om det behövde sätta sig så kördes en liten runda

Domen: med justeringen i botten, dvs det går inte att få lägre är bakändan 1cm högre upp än innan.
Och framändan är hööög.

men det känns iaf som ett lyft med dämparna, ett helt annat uppträdande!

Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Ikväll tittade jag på fjädrarna fram

Inte heller i den hårdhet jag beställde... suck.

Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Här skulle bilen varit, på TeamSeven's öppna hus i de nya lokalerna.

Mest Miator på samma ställe hittills i år?

Verkligheten var en annan sak...

...åka snöre...

Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Jag fattar inte det här.

Batteriet på laddning i 16 timmar och laddaren indikerar fulladdat. Startar bilen som får gå några minuter på tomgång innan jag kör ut den och slår av motorn mefans jag stänger. Startar och kör 500m till macken, ingenting på förutom motorn.
När jag ska starta på macken startar den inte, men verkar pigg på startmotorn. Efter 3 försök är den inte lika pigg på startmotorn ich klickar sen.

Under bogseringen startade bilen när jag släppte upp kopplingen så den gick att köra in i garaget.

Satte på laddaren bara för att... och åkte iväg till biltema för att köpa ett batteri.

2 timmar senare startar bilen utan problem, jag har startat den säkert 15 gånger genom att bara starta motorn och slå av direkt igen. Jag har slått på vattenpump till IC'n, all belysning, mm. Men den startar så glatt...

Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004

Och du som målade alla jordpunkter så noga så dom inte skulle rosta innan du monterade
Skämt åsido så låter det som hög och varierande kontaktresistans nånstans. Är alla anslutningar rena och åtdragna ordentligt?

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
No turbos, no superchargers. Just pure electricity.
Citera 1
super7
Umeå
Här sen Nov 2002

Re:

2fast4u skrev:
Och du som målade alla jordpunkter så noga så dom inte skulle rosta innan du monterade

Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Re:

2fast4u skrev:
Skämt åsido så låter det som hög och varierande kontaktresistans nånstans. Är alla anslutningar rena och åtdragna ordentligt?

Jordpunkter? Du tänker på de fyra gummigrejorna som ansluter bilen till marken?

Nåt är iaf mysko, men nu följer några kvällar med att fippla med dämpare igen, nytt batteri (=behöver göra om hållaren iaf så det passar) och samtidigt så blir det att kolla över jordpunkter, mm.

Tanken var att ha tiden att hålla på med ett sidoprojekt till bilen, men det kanske inte hinns med i veckan.

----------------------------------------------------------

Bilen stod som jag skrev ovan på laddning en stund, fungerade hur bra som helst att starta upp många gånger, köra vattenpumpar, lysen, mm, utan att det märktes något på batteriet. Den var så pigg så...
Så bilen kördes ut ut garaget och fick stå på tomgång när jag stängde, sen med 30minuter kvar på TeamSevens öppna hus styrdes bilen dit med en förhoppning om att den skulle starta igen.
När jag skulle åka därifrån så... startade bilen så glatt så.
Så det blev en lite längre tur på hemvägen bara för att.

Ingen bankörning för dämparna än, men den känns bättre på alla möjliga sätt. Framförallt ojämnheter sväljs på ett helt annat sätt än innan.
Det som inte är lika bra är att rake på bilen inte går att få som innan just nu, och det påverkar förmågan att bära keps. Det är ju det viktigaste attributet när man kör.
Med gamla höjderna/rake så kunde jag köra i 120-130 med keps utan problem, nu börjar den fladdra betänkligt i 90.

Citera
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Westfield -03 Martini Edition
<<   1, 2, 3 ... 31, 32, 33
96 besök idag (58842 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande