Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Trans Am GT1 -86 Modsport 1
<<   1, 2, 3 ... 67, 68, 69
292 besök idag (371401 totalt)
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Det finns väl lika många nyanser av vitt som summan av resten av alla färger. Det verkar iaf så de gånger man får nästan fel.

Tur att man kör blått och skarp dekor, så det inte syns på 20 meter (att mycket av bilen är sprejburkslackad med 1K).

Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003

Re:

Björn Davidsson skrev:
OscWan skrev:
Björn Davidsson skrev:
Ok! Då jagar jag 2k spray då!
Bara försöka hitta rätt kulör, bilen är lackad förut med typ " bas" vit. Brytbas.. Men det har ju både blekts och gulnat lite... " 50 shades of white" får det bli. Bmws alpinvit får jag för mig är föör vit, nästan lite blått i?

Oxford White är nån ford vit med lite gult/ rök i...

Jag köper alla mina sprayfärger på https://lovab.se/ - det är exakt samma färg som används hos billackerare, bara att de pytsar ner det i en sprayburk. Så först på med lacken, sedan på med en tvåkomponentsklarlack. Blir helt galet bra.

Om du har någon lös del som kan skickas (typ tanklock) så kan jag köra in till dem (bara en kvart från firman) och de scannar av färgen och blandar till exakt samma.

Tack, det var hyggligt av dig! Minsta delen är dock dörrsidorna... Måste ju vara någon i stockholm som har samma möjlighet? Fast det gäller ju att keep u the apperence med "2 nyanser av vit..."

KGK Autoexperten Butik Stockholm Syd säljer färg, blandar även 2K på burk, osv. Om de kan scanna en färg vet jag inte, men de är ett samtal bort och är trevliga de gånger jag har ringt,
Dvs jag ringer på morgonen och beställer burkar, så är de färdiga när jag tar en omväg hem från jobbet.

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004

Re:

Niklas Falk skrev:
Det finns väl lika många nyanser av vitt som summan av resten av alla färger. Det verkar iaf så de gånger man får nästan fel.

Tur att man kör blått och skarp dekor, så det inte syns på 20 meter (att mycket av bilen är sprejburkslackad med 1K).

Jag tror ordtrycket är:
Good from afar, but far from good.

ordtryck är oxå ett bra ord tycker jag...

Har oxå kört en del 2k på sprayburk, funkar grymt bra.
Det där med 80 nyanser av vitt kan va ett helvete...

Suzuki Swift Sport -14
Toyota Rav4 Gazoo Racing -24
Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Fixxe skrev:
Har oxå kört en del 2k på sprayburk, funkar grymt bra.
Det där med 80 nyanser av vitt kan va ett helvete...
Undrar om man kan få den där ultravita (som ska reflektera extremt bra)?
Då bör det i teorin bli samma tills nån hittar på nåt ännu vitare. I teorin då...

stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012

Det finns bara en vit färg som är minst klabb med. Base White, helt obruten kritvit. Gulningar osv och annat brukar kunna poleras bort så ursprunglig kulör kommer fram när det är dags att bättringsmåla.

Mönsterås
Här sen Jul 2008

Min har också 50 shades of white, och även om det mesta är målat från samma burk så blir det värre och värre nyans-skillnader för varje gång även om man polerar det gamla.
Jag funderar på folie, hur håller/åldras det? och ...hur svårt kan det vara att foliera

924S -86 ...pcsr #924
911 -74 ...gul
@lagteknik på instagram
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Trans Am GT1 -86 Modsport 1
<<   1, 2, 3 ... 67, 68, 69
292 besök idag (371401 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande