| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Trans Am GT1 -86 Modsport 1
|
292 besök idag (371401 totalt) |
|
Det finns väl lika många nyanser av vitt som summan av resten av alla färger. Det verkar iaf så de gånger man får nästan fel.
Tur att man kör blått och skarp dekor, så det inte syns på 20 meter (att mycket av bilen är sprejburkslackad med 1K).
|
||||||
|
Re:
KGK Autoexperten Butik Stockholm Syd säljer färg, blandar även 2K på burk, osv. Om de kan scanna en färg vet jag inte, men de är ett samtal bort och är trevliga de gånger jag har ringt, Dvs jag ringer på morgonen och beställer burkar, så är de färdiga när jag tar en omväg hem från jobbet. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
|
Re:
Jag tror ordtrycket är: Good from afar, but far from good. ordtryck är oxå ett bra ord tycker jag... Har oxå kört en del 2k på sprayburk, funkar grymt bra. Det där med 80 nyanser av vitt kan va ett helvete... _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
||||||
|
Re:
Då bör det i teorin bli samma tills nån hittar på nåt ännu vitare. I teorin då...
|
||||||
|
Min har också 50 shades of white, och även om det mesta är målat från samma burk så blir det värre och värre nyans-skillnader för varje gång även om man polerar det gamla.
Jag funderar på folie, hur håller/åldras det? och ...hur svårt kan det vara att foliera
_________________ Bengt Gson Nilsson GR Yaris -21 ...gottgry 924S -86 ...pcsr #924 911 -74 ...gul @lagteknik på instagram |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Trans Am GT1 -86 Modsport 1
|
292 besök idag (371401 totalt) |