| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: Golf 5 GTI Edition 30 med racedelar
|
54 besök senaste veckan (515 totalt) |
|
Golf 5 gti edition 30 Förvärva ett klockrent exemplar som vanlig daily, sommarbil, trackday-bygge eller ringtool. Sällsynt manuell Golf V gti edition 30 med delar för ungefär 300 tusen kr vid sidan om. Allt säljes som ett paket, men pris är ej hugget i sten, så kom med bud! Bilen i sig har gått ca 11500mil, är original och helt rostfri. Jag har tittat med kamera i trösklar osv och de är superfina. Nu till delarna som samtliga är sprillans nya, endast upptagna för fotografering: Chassi: H&R värsting coilovers med ställbara topplagringar. H&R krängare både fram och bak. Helt ny bakvagnsbrygga och länkarmar/fjäderskålar. Whiteline ledlagrade justerbara stabiliseringsstag både fram och bak. 034 Motorsport bakvagnsblad, länkarmar, toe-stag och camberstag samtliga med ledlager och gummitätningar. SuperPro framvagn med länkarmar i alu, roll centre correction kit samt 034 Motorsport styrledförlängare. Hjul/däck: 6st smidda Apex VS-5RS Forged 17x9" et42 med Toyo R888R r-däck i 255/40. 4st original BBS som sitter på bilen på bilderna med Michelin PS4 4st alufälgar med dubbade vinterdäck. Motor/låda: IE insugskit med tryckrör, värmesköld och luftfilter. Neuspeed tryckrör. IE högtryckspump. Milltek turboback helsystem med HJS racekatt och svarta utblås, samtliga nya upphängningar medföljer. Do88 intercooler. CSF-kylare. Racingline oil management kit/catch tank. Quaife lamelldiff. Sachs racingkoppling med alla tillbehör. Övrigt: Nya fläktar till kylare. Nya bromsok samt okhållare i originalröd färg bak tillsammans med nya skivor. Ny ac-pump. Nya hjullager SKF. Nya drivaxlar. Ny kondensor. ESC fäste för att motverka svikt i huvudbromscylinder. Alla värmeplåtar under bilen nya. All plast för att bygga helt plant golv för aerodynamik. Nya stift. Nya abs-givare/slitagevarnare. Sjukt mycket originaltillbehör som exempelvis expansionskärl. Jag har garanterat glömt något så tveka inte att höra av er eller kom och se alla delar med egna ögon. Klockrent exemplar att börja bygga på, eller sälja alla delar och bara köra bilen som daily? Jag har dessvärre ej tid för ännu ett projekt och måste därför tyvärr avyttra... Sätter pris på 180 000kr, men det är som sagt ej hugget i sten, och jag mottager bud. Väl mött Hampus
_________________ Hampus Svahn Taycan 4S E46 M3 E91 320d Volkswagen 1200 E36 328i -såld S60 2.5t -såld |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
|
54 besök senaste veckan (515 totalt) |