| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 CS 1977. Monterar.
|
116 besök idag (62713 totalt) |
|
Fick tag på en gummivinge till min plastbakruta, dock råkade det sitta en lite större vinge monterad på spoilern. blir intressant att se hur det här ser ut
Dock har jag redan konstaterat att jag behöver staga upp den stora vingen på undersidan mot karossen.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
|
Aha, så du köpte den
med tanke på hur vingen sitter original så tror jag att det är en väldig bra idé att staga upp den. Skulle gissa att 944 vingen är det bättre valet om du ska vinge ovanför för att få mest städat flödet över vingen. Dessutom funkar den rätt bra i sig, gjorde lite initiala lufttryckmätningar på ytan av bakluckan närmast vingen och det såg rätt bra ut.
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
|
Melvin, den här vingen blir bra på min bil. Det är redan så många hål och modifieringar vad det gäller aerodynamiken så det blir nog perfekt för min del.
Cedric, jag tror det också, blir intressant att jämföra skillnaden i känsla mellan strosek luckan med sin vinge och den här varianten på en standardruta. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 CS 1977. Monterar.
|
116 besök idag (62713 totalt) |