Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda Mx-5 -91 B230 Turbo
<<   1, 2, 3
227 besök senaste veckan (10881 totalt)
Mattek83
RIMFORSA
Här sen Feb 2026

Trådstartare
Så hittade lite mer som tog stryk... Hörde att turbon ändrade tonläge efter 2:a körningen och har nu hittat svaret till det iaf... Tur i oturer att det hände denna sida av säsongen... Kan bli en tidig avställning och påbörja dom Många projekt som är planerade för vintern 🙃

Tåby, Vikbolandet
Här sen Sep 2004

Re:

Mattek83 skrev:
Lite mindre uppdatering. Nya däck monterade fram fortfarande Ns2-r då jag hade nya liggandes i förrådet Samt en ordentlig stol så lyckades jag kapa ca 2 sek på ett varv på Sviestad 😀
Dom gamla däcken hade Lite för många värme cyklar på sig kna man lungt säga !!
Tyvärr avslutades sektion 3 med att den nedre kylarslangen brast mot slutet av passet då allt var som varmast och tömde kylarvätskan över grenröret/turbon vilket resulterade i väldigt gröna lågor ihop med värme bandaget 😏
Som tur är har jag Alltid en pulversläckare i bilen så elden kom snabbt under kontroll !
Saneringen tog några minuter bara som tur var 😑
Nya tag med starkare slangar så är det ett pass kvar 👍
Tack för uppdateringen, jag stod som funktionär i rondellen och såg att det gick rätt hyfsat runt banan... men sen när jag var på väg hem såg jag ett rejält rökmoln och att det blev en j-a fart på huvudpostering och ambulans. Skönt att det "bara" vara ett läckage och inte en krasch.

Mattek83
RIMFORSA
Här sen Feb 2026

Trådstartare
Ja jag hade väl börjat få någorlunda fas på bilen o mig själv iaf gällande körningen 🙂

Ja detta är första ggn jag upplever en Glykol brand o det var sjukt vad det flammade av det med gröna lågor !
Får bli waterwetter i kylsystemet under säsongen hädan efter...

Tåby, Vikbolandet
Här sen Sep 2004

Re:

Mattek83 skrev:
Ja jag hade väl börjat få någorlunda fas på bilen o mig själv iaf gällande körningen 🙂
Det syntes!

Mattek83
RIMFORSA
Här sen Feb 2026

Trådstartare
Tack ! 🙂

Mazda Mx-5 -91 B230 Turbo
<<   1, 2, 3
227 besök senaste veckan (10881 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande