Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Ny EVO XXIVMXX???
1, 2   >>
2563 besök totalt
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Andreas Persson

Här sen Jun 2003

Citat:
FQ-400 känns igen på de små backspeglarna, en liten kolfiberspoiler, små "hajfenor" på taket samt ultralätta lättmetallhjul.

Hmm, ja allt är väl relativt...

Undara vem som blir först med att importera ne till Svergie?
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Lär bli jäkligt svårslagen vid rödljuset.

Men vem vill köra på fel sida med den prislappen?

Att den ser ut som en hyrbil kan jag väl acceptera, men inte att sitta på fel sida.

Mikael Persson
Göteborg
Här sen Mar 2004

Andreas Persson skrev:
Citat:
FQ-400 känns igen på de små backspeglarna, en liten kolfiberspoiler, små "hajfenor" på taket samt ultralätta lättmetallhjul.

Hmm, ja allt är väl relativt...

Undara vem som blir först med att importera ne till Svergie?

Frågan är om det kommer gå att ta in den "bara så där". Hade en kompis som för ungefär ett år sedan tittade på att hämta en FQ-330 på evo 6 rs bas, men tydligen skulle det bli något strul då det var snack om att den vid regbesiktningen skulle behöva motsvara samma spec. som de svensksålda evo 6:orna.

Halland
Här sen Maj 2003

Vågar man gissa på att de små fenorna blir nästa stylingtrend bland sibyllasatelliterna?

Göteborg
Här sen Dec 2002

Ragnar skrev:
Vågar man gissa på att de små fenorna blir nästa stylingtrend bland sibyllasatelliterna?

Gärna bara fastsatta med dubbelhäftande tejp och säljas av Dan Mobility så ska de nog sälja bra.. bara de har blåa dioder i sig..

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens

Gräsliga fenor. O vad för nytta gör dom?

Göteborg
Här sen Mar 2004

Sportbilsentusiasten skrev:
Gräsliga fenor. O vad för nytta gör dom?

Tanke är väl att fenorna skall förskjuta separationspunkten för att få ett "renare" flöde runt vingen.
Hur bra det funkar är frågan

Edit: underlättar om man skriver något också

Avesta
Här sen Jul 2004

Jävligt snygg bil, dessutom verkar den vara mer än tillräckligt potent också. Vidare måste jag faktiskt säga att jag tycker att det är lite småaktigt att leverera syrliga komentarer om folk som stylar sina bilar på diverse olika sätt. Det är en form av bilintresse det med.

Vem är smartast egentligen: Ynglingen som stylar sin bil mer eller mindre smakfullt och får komma till vid sibyllagrillen p.g.a. det eller personen som bränner alla sina stålar på att förbättra sin tid runt en asfalterad slinga nånstans i världen.

Svaret är inte självklart :>

Now shut it, you all wish you could bag a nurse!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Martin_Ö skrev:
Vem är smartast egentligen: Ynglingen som stylar sin bil mer eller mindre smakfullt och får komma till vid sibyllagrillen p.g.a. det eller personen som bränner alla sina stålar på att förbättra sin tid runt en asfalterad slinga nånstans i världen.

Nyköping
Här sen Okt 2004

Läste ett repotage om den i brittiska magasinet Car, den testades mot Pagani Zonda av någon anledning..., inte riktigt samma typ av bil dock så fick zondan spö i accelerationen vilket var ganska fränt, mkt kaxig bil synd att den inte kommer till sverige

Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Erik B skrev:

Men vem vill köra på fel sida med den prislappen?
Att den ser ut som en hyrbil kan jag väl acceptera, men inte att sitta på fel sida.

Vanudå, det ju rätt sida! Dom flesta banor går ju i högervarv

Ärligt talat, hade jag fått välja fritt så skulle jag vilja ha min räserbil högerstyrd (tror jag, har iofs aldrig provat)

Fast det är klart, i skogen svänger man väl lika mycket åt båda hållen och i stan där såna bilar går mest går ju rondellerna i vänstervarv.

Kristianstad
Här sen Nov 2002

Pär Hylander skrev:
Ärligt talat, hade jag fått välja fritt så skulle jag vilja ha min räserbil högerstyrd (tror jag, har iofs aldrig provat)

En jobbarkompis hade en jaguar för 4-5 år sen, högerstyrd manuell låda (gat/bruksbil). Jag åkte visserligen aldrig med honom men när vi snackade undrade jag om det inte var bakvänt och bökigt med en högerstyrd kärra. Nja sa han, man vänjer sig osv. Jo men hur går det att växla med vänster hand då? Då var det inte lika självklart längre, han skruvar lite på sig sen svarar han: efter att ha varit på väg att lägga i backen istället för femman så lär man sig det också!!

Hmm, råka tjonga i backen istället för femman på långa rakan på anderstorp.. kul..

eller inte

Kristianstad
Här sen Nov 2002

Martin_Ö skrev:
Jävligt snygg bil, dessutom verkar den vara mer än tillräckligt potent också. Vidare måste jag faktiskt säga att jag tycker att det är lite småaktigt att leverera syrliga komentarer om folk som stylar sina bilar på diverse olika sätt. Det är en form av bilintresse det med.

Svaret är inte självklart :>

Now shut it, you all wish you could bag a nurse!

Men vaddå, vi som gillar banåka får väl ha åsikter och synpunkter om de som gillar att styla sina bilar, eller va? Styling-freaksen tycker ju säkert att de som sysslar med banåka kör som grisar, smiskar sk*ten ur och misshandlar sina bilar.... Vem som är smartast? Vänd på frågan istället; vilket är roligast: att putsa eller att köra? Jag brukar även säga så här: Livet börjar vid 240 km/h... Är man ute efter att stajla vid korvmojjen är det säkert smartare att spendera pengarna på kjolpaket istället för R-däck.

Avesta
Här sen Jul 2004

Frazze skrev:
Men vaddå, vi som gillar banåka får väl ha åsikter och synpunkter om de som gillar att styla sina bilar, eller va? Styling-freaksen tycker ju säkert att de som sysslar med banåka kör som grisar, smiskar sk*ten ur och misshandlar sina bilar.... Vem som är smartast? Vänd på frågan istället; vilket är roligast: att putsa eller att köra? Jag brukar även säga så här: Livet börjar vid 240 km/h... Är man ute efter att stajla vid korvmojjen är det säkert smartare att spendera pengarna på kjolpaket istället för R-däck.

Javisst, man får ha åsikter om allt. Men det är skillnad på åsikter och åsikter, vissa är mer "politiskt korrekta" än andra. Det är helt ok att tycka att neonnissar är töntiga, men att säga att det omvända förhållandet är ett faktum tror jag är att generalisera. Jag sticker ut hakan och påstår att få om ens några stylingkids tycker banåkare är fjantar, däremot kan det nog finnas både en och två banåkare som tycker att man borde interneras om man hänger på onödiga prylar på sin bil.

Samma debatt finns t.ex bland folk som är mycket intresserade av musik. Vem tror du betraktar sig som förmer, killen med Joy Division och Velvet Underground i skivsamlingen eller killen med senaste Scootersinglen och kanske en Absolute Music platta i bokhyllan..

Stil-och smakfascism måste bekämpas, låt folk vara sig själva utan pekpinnar.

mvh Martin som har sina prioriteter klara men inte gnuggar dem i ansiktet på folk!

Kristianstad
Här sen Nov 2002

Martin_Ö skrev:

Det håller jag med dig om, men jag tycker samtidigt att denna tråden börjar likna ngn sorts off topic/politisk debatt, därför drar jag mig ur densamma.

Vi ska inte glömma att detta är en banåka-site

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Martin_Ö skrev:
Javisst, man får ha åsikter om allt. Men det är skillnad på åsikter och åsikter, vissa är mer "politiskt korrekta" än andra. Det är helt ok att tycka att neonnissar är töntiga, men att säga att det omvända förhållandet är ett faktum tror jag är att generalisera. Jag sticker ut hakan och påstår att få om ens några stylingkids tycker banåkare är fjantar, däremot kan det nog finnas både en och två banåkare som tycker att man borde interneras om man hänger på onödiga prylar på sin bil.

Samma debatt finns t.ex bland folk som är mycket intresserade av musik. Vem tror du betraktar sig som förmer, killen med Joy Division och Velvet Underground i skivsamlingen eller killen med senaste Scootersinglen och kanske en Absolute Music platta i bokhyllan..

mvh Martin som har sina prioriteter klara men inte gnuggar dem i ansiktet på folk!

Jag håller absolut med. Ett intresse kan inte vara finare än ett annat. Däremot kan olika intressen ha olika status (eller vara i modet eller inte) i olika grupper vid olika tillfällen Man får nog ta och respektera, men inte nödvändigtvis tycka om, andras intressen.

Sen kan man ju då och då hitta något man tycker är väldigt humoristiskt i andras intressen och kanske vill framföra det till sina kompisar och det är ju okej så länge man bara balanserar rätt på den slaka linan.

Här på Rejsa.nu så är det inte "freedom of speech" som gäller. Här snackas banåka och saker kring det. Punkt. Men det hindrar ju inte att vi då och då reflekterar över hur vi agerar eller ser på andra intresseområden. Det kan ju lätt bli lite småreligiöst ibland....

Umeå
Här sen Maj 2004

Frazze skrev:
Pär Hylander skrev:

En jobbarkompis hade en jaguar för 4-5 år sen, högerstyrd manuell låda (gat/bruksbil). Jag åkte visserligen aldrig med honom men när vi snackade undrade jag om det inte var bakvänt och bökigt med en högerstyrd kärra. Nja sa han, man vänjer sig osv. Jo men hur går det att växla med vänster hand då? Då var det inte lika självklart längre, han skruvar lite på sig sen svarar han: efter att ha varit på väg att lägga i backen istället för femman så lär man sig det också!!

Hmm, råka tjonga i backen istället för femman på långa rakan på anderstorp.. kul..

eller inte

Högerstyrda Citroen DS (Med H-låda) har spaken till höger thumbs up

--VVTS--
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

http://www.rs6.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5523

Bilder plus testet mot Pagani Zondan

Martin_Ö
Avesta
Här sen Jul 2004

Magnus Thomé skrev:
Jag håller absolut med. Ett intresse kan inte vara finare än ett annat. Däremot kan olika intressen ha olika status (eller vara i modet eller inte) i olika grupper vid olika tillfällen Man får nog ta och respektera, men inte nödvändigtvis tycka om, andras intressen.

Sen kan man ju då och då hitta något man tycker är väldigt humoristiskt i andras intressen och kanske vill framföra det till sina kompisar och det är ju okej så länge man bara balanserar rätt på den slaka linan.

Här på Rejsa.nu så är det inte "freedom of speech" som gäller. Här snackas banåka och saker kring det. Punkt. Men det hindrar ju inte att vi då och då reflekterar över hur vi agerar eller ser på andra intresseområden. Det kan ju lätt bli lite småreligiöst ibland....

Word!

Jag hänger givetvis här för att jag tycker det är häftigt med banåkning och inget annat. Jag kände att en lite predikan var på sin plats bara.

För övrigt är jag är JÄVLIGT politiskt korrekt, tycker ni inte som jag kan ni fara åt helvete

Sorry för /ot och /preach

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Martin_Ö skrev:
tycker ni inte som jag kan ni fara åt helvete

Det behövs större o flera smiliesar om man utrycker sig så...

Ny EVO XXIVMXX???
1, 2   >>
2563 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande