Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-10-10 Gelleråsen
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (10543 totalt)
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Jens Pettersson skrev:
Hej,nu ska jag också va med i debatten ,den blå porschen på bilden är ingen carrera rs utan en 911 -68.
Jag körde den andra porschen och jag gick inte i depå efter några varv,jag körde alla varv,och vad jag vet så har inte jag kämpat med nån pegg 205,jag körde om båda två på rakan sen såg jag dom inte mer .


oki..tyckte det stod RS på motorluckan på den bilen när jag gick förbi i depån..ser inte så stor skillnad på olika 911:or om jag ska vara ärlig ...däremot såg jag tydligt skillnaden i fart på era 2 ganska lika bilar (samma färg?) thumbs up

Att det inte var du som blockade det har väl framkommit i tråden

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



superMOG skrev:
Anders Larsson skrev:
Från läktaren uppfattade jag det som att Porschen (CarreraRS) blockade 205:an ..peggan körde snabbare i kurviga partiet ...satt o blev lite irriterad när jag kikade


Hej, lite lagom och schysst blocking är väl bara kul och nästan lite charmigt , iallafall när man kör. -Var denna blockering som Porschen gjorde
o-förutsägbar och halv-farlig eller (var inte på plats och kollade)?

känner nästan att man själv skulle vilja ha suttit och rattat 205an för att få en go fajt att gotta sig åt under vintern


Joo hade han verkligen stuckit in nosen med 205:an så hade nog 911:an backat..ett gyllne läge var ju när 11:an fick stoppsladd i ejjes (jag med la en 8 där föresten )

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Så Håkan har redan fått ner oljebrännaren i BMW:n.
Ngn som vet vad han tyckte eller fick ngn tid?

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 902



Skicka gärna en inbjudan nästa gång så kommer vi och luftar http://www.itsfun.nu/arkiv/itsfun2_34.jpg om det skulle passa.

jocke@itsfun.nu

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41550

Forumägare
Forumägare

Qvarnis skrev:
Skicka gärna en inbjudan nästa gång så kommer vi och luftar http://www.itsfun.nu/arkiv/itsfun2_34.jpg om det skulle passa.

jocke@itsfun.nu



De e ju bara o kika på bankalendern lite då och då när man planerar vad man tänkt göra


Fast nu är årets säsong slut

_________________
Magnus Thomé
Citera
Reinhold
Arboga
Här sen Okt 2004
Inlägg: 74



Anders Larsson skrev:
superMOG skrev:
Anders Larsson skrev:
Från läktaren uppfattade jag det som att Porschen (CarreraRS) blockade 205:an ..peggan körde snabbare i kurviga partiet ...satt o blev lite irriterad när jag kikade


Hej, lite lagom och schysst blocking är väl bara kul och nästan lite charmigt , iallafall när man kör. -Var denna blockering som Porschen gjorde
o-förutsägbar och halv-farlig eller (var inte på plats och kollade)?

känner nästan att man själv skulle vilja ha suttit och rattat 205an för att få en go fajt att gotta sig åt under vintern


Joo hade han verkligen stuckit in nosen med 205:an så hade nog 911:an backat..ett gyllne läge var ju när 11:an fick stoppsladd i ejjes (jag med la en 8 där föresten )


Håller med att lite schysst blockning kan vara charmigt men det verkade som om han i Porschen hadde
lite svårt att hantera alla sina tyska PS. Jag stack fram nosen ett antal ggr, men var rädd för att stöta emot honom då han ibland var lite här och där. Trots mina uppvaktningar brydde han sig inte om mina intentioner. Jag hadde trots allt ganska skoj.

Jens körde stabilt och snyggt i en av de finaste Porschar jag sett. ( hoppas jag inte var i vägen för dig )

_________________
Reinhold Daubner
Fiat Abarth 1000 Turismo Competicione

If you can't drive fast with 56Hp you can't drive fast with 500Hp either.
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Reinhold skrev:
Håller med att lite schysst blockning kan vara charmigt men det verkade som om han i Porschen hadde
lite svårt att hantera alla sina tyska PS. Jag stack fram nosen ett antal ggr, men var rädd för att stöta emot honom då han ibland var lite här och där. Trots mina uppvaktningar brydde han sig inte om mina intentioner. Jag hadde trots allt ganska skoj.

Jens körde stabilt och snyggt i en av de finaste Porschar jag sett. ( hoppas jag inte var i vägen för dig )


Snygg körning Reinhold och ett föredömligt tålamod thumbs up

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Pär Hansson skrev:

Det går fortfarande inte så fort som det borde, men kapade iaf minst fyra sek. jfrt SSK-finalen, men det viktigaste är att jag känner mig hyfsat förtrogen med bilen nu och har riktigt kul! thumbs up Nu är det "bara" att fortsätta flytta bromspunkter och öka takten. Kom förresten under den första "skamgränsen" som är tiden jag satt med "Dragbilen".

om du vill ha lite mer körträning i bilen inför nästa års Fyndbörsen Cup så kan du ju hänga på och köra lite långlopp nån gång, t.ex. med oss i 9-timmars. Ta med nån snabbare polare (samt en långsammare för självförtroendet ) och kanske filma lite ifrån körningen, så har du nåt att jämföra med och många varv att öva på. Kostade 3300:- i startavgift på Gelleråsen sist och då tror jag det var 30 min tidskörning + 8 timmar långlopp, eller om det var 4+3 timmar långlopp (brukar vara olika). Blev en bit över 300 varv, har jag för mig.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



AndersY skrev:
Pär Hansson skrev:

Det går fortfarande inte så fort som det borde, men kapade iaf minst fyra sek. jfrt SSK-finalen, men det viktigaste är att jag känner mig hyfsat förtrogen med bilen nu och har riktigt kul! thumbs up Nu är det "bara" att fortsätta flytta bromspunkter och öka takten. Kom förresten under den första "skamgränsen" som är tiden jag satt med "Dragbilen".

om du vill ha lite mer körträning i bilen inför nästa års Fyndbörsen Cup så kan du ju hänga på och köra lite långlopp nån gång, t.ex. med oss i 9-timmars. Ta med nån snabbare polare (samt en långsammare för självförtroendet ) och kanske filma lite ifrån körningen, så har du nåt att jämföra med och många varv att öva på. Kostade 3300:- i startavgift på Gelleråsen sist och då tror jag det var 30 min tidskörning + 8 timmar långlopp, eller om det var 4+3 timmar långlopp (brukar vara olika). Blev en bit över 300 varv, har jag för mig.
Nåt att fundera på även om just åtta-nio timmar känns lite väl långt.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Jens Pettersson skrev:
[
Hej,nu ska jag också va med i debatten ,den blå porschen på bilden är ingen carrera rs utan en 911 -68.


En 911 från 68 kan ha en 2-litersmotor på 130 vilda tyska PS...... (fast en sån motor sitter det nog inte en ombyggd 68 som ser ut som en värsting från början av 90-talet...)

_________________
Pär Hylander
Citera
75anders
Kristinehamn
Här sen Maj 2004
Inlägg: 24



Finns det fler bilder i någons galleri!!!

Särskilt på den röda Alfa 75:an

/Anders

_________________
Anders Ekberg
Citera
Jens Pettersson
Ramnäs
Här sen Feb 2003
Inlägg: 348



Pär Hylander skrev:
Jens Pettersson skrev:
[
Hej,nu ska jag också va med i debatten ,den blå porschen på bilden är ingen carrera rs utan en 911 -68.


En 911 från 68 kan ha en 2-litersmotor på 130 vilda tyska PS...... (fast en sån motor sitter det nog inte en ombyggd 68 som ser ut som en värsting från början av 90-talet...)


Ha Ha,ja det är sant.fast i den där 911 sitter det iallafall en 3,6 motor från -95 thumbs up

_________________
jens pettersson
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Här kommer det lite fler bilder thumbs up !

Trycker på bra den där RUFen!


Ögonen på banan Jens


Lite mindre rattutslag .




Reinhold jagar 911;an !


Samma 911;a. Här ser passageraren mer sammanbiten ut !


Några till på Erik Behrens monster GT2;a!




Lätt driftande Alfa .


Fredda öser på med Clion.




R5;a


Flat out för Pär!


Fler bilder på Jägarmästarn!




GT40;iaaannn


Biimer...


Var även några MC körpass





SLUT

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Fredrik C skrev:
.......................

Fler bilder på G!!!
Jaaa! Mermermer!

Hoppas få en del bilder per mail, men det har tagit oroväckande lång tid, så det kanske inte blir nåt.....

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217



Pär Hansson skrev:
Fredrik C skrev:
.......................
Fler bilder på G!!!
Jaaa! Mermermer!
DITo
Pär Hansson skrev:
Hoppas få en del bilder per mail, men det har tagit oroväckande lång tid, så det kanske inte blir nåt.....
Var inte så pessimistisk Råkar de komma lite senare så värmer de i vintermörkret.

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Så där då var dom sista bilderna uppe thumbs up . Har varit o jagat Älg dom senaste dagarna så därför så dröjde det lite (Tyvärr ingen lycka i skogen ).

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Fredrik C skrev:
...... Har varit o jagat Älg ..........
Strax norr om Hällefors? (En normalt eller högre belevad person har inte en chans att begripa vad jag refererar till)

Kul med lite hoj-bilder och en till på mig och Scanian. Mitt inre framhjul ser förresten helt sjukt apart ut!

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Idag fick jag ett par scannade bilder, därav att skärpan inte är på topp. Småbilar i formation:




_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Eftersnack
2004-10-10 Gelleråsen
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (10543 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande