Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Inbjudan "långlopp" Brands Hatch torsdag kl 20.0
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (5429 totalt)
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

JAG MED!!!!! VI VILL HA IP PÄR!!!!

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

ÄR det meningen att vi ska ha oskadlighet avstängt?

Daniel

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Ja, jag tror det

Team Swedish Racing Mates
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re: Inbjudan "långlopp" Brands Hatch torsdag kl

Pär Hylander skrev:
Anmälan till mig via PM

Fri bil från GTR2002 eller i samma anda
Racelängd 50% (36 varv)
Mekaniska fel: Normal
Soppaförbrukning: 3x
Däcksförbrukning: 3x
Väder: Slumpmässigt
Bana: Brands Hatch
Dag & tid: Torsdag kl 20.00
Schema: Server öppnar 15 min före angiven starttid, fri träning. Kvalificering startar utsatt starttid av modell Shoot-out, dvs endast ett tidtaget varv, därefter race!
IP: postar jag här strax före att servern öppnar

IP: 213.64.183.58

Tidsträning går till så att vi kör med lagom intervall, första varvet "uppvärming" och sedan endast ett skarp flygande varv!

Sorry, glömde skriva.... vi var ju rätt överrens i annan tråd att ha oskadlighet på, så det kör vi med!

Solna
Här sen Jan 2003

Låter farligt speceillt under långlopp och med sånt däckslitage känns som endel kommer plantera bilen i räcket och få avbryta racet. Men jaja man får väll fisköra om man inte får vara odödlig

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Jag blev kvar i Warmup när ni andra körde iväg!!! > > >

Kom aldrig til racet!

Fan vad detta suger!!!!!

Citera
Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002

Samma som hände mig alltså första gången, själv paja bilen efter något varv o når depåpersonalen inte behagar komma ut för att byta vinge så sket jag i det, ville inte köra 6 varv till för komma in på ett planerat stopp.

Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003

Satan
Jag pajade bilen också, körde bort ett hjul, och på vägen till depå`n så fastnade jag i gräset =(
Skit samma tänkte jag för de var precis utanför depå infarten, men när man kommer fram till gubbarna så ställer dom in bilen i garaget > grrr
Var ju bara ett hjul

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Nästan alltid roligt!

Ska vi tre köra lite?

Citera
Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003

Ställningen efter 20 körda varv.

Hoopoo är i ledningen med sin Lister Storm med M.Johannssen i sin Proton Competition Porsche bara någon sekund bakom.
P.Hylander i sin Force one Racing Ferrari är en liten bit efter tät striden men kommer starkt, skulle tippa på att han behöver några varv på sig för att komma tillräkligt när för att kunna hota dem.
Daniel Bengtsson i sin PSI Motorsports Porsche har halkat efter lite pga av en lite avåkning när han kampades mot P.Hylander, vi får se vad han kan ställa till med för problem för gubbarna där framme.
Är ju halva rejset kvar.

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Spännande ju!!

Min server är ppe:

217.208.51.115
N-GT
Magny-Cours

Citera
Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003

Ja jag kommer när detta rejset är slut.
Följer de ju LIVE

Kalmar
Här sen Jan 2003

Med bara några få varv kvar av rejset så är ställningen den här.

HOOPoo har skaffat sig en stor ledning, han kör sitt egna rejs helt och hållet. Bakom honom är de där emot fajt, Daniel Bengtsson har avancerat upp i fältet och körde precis om 2:an P.Hylander, Men oturligt nog så bromsade Daniel på sig bara någon kurva efter och får därmed börja om jakten, men han är kvar som 3:a.
M.Johannssen är en bit efter, tyvärr vet jag inte varför, har inte kunnat titta på allt.

Laholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Kul att läsa live-rapporten nu i efterhand!

Det var lite att tänka på under tiden man körde, jag hade räknat lite fel på soppan så jag fick ta ett extra stopp 3-4 varv från mål. Å andra sidan kunde jag stå på lite mer utan att vara rädd om däcken . Körstilen påverkar däcken mycket, men har man överhettat dom går att få tillbaka fäste genom att sänka tempot lite ett par varv . JAg körde på Michelin, vet inte om det funkar lika bra på dom andra fabrikaten

Slutresultat enligt nedan, hann tyvärr inte trycka den innan Micael hoppade ur.

Jag hade stängt av replay för säkerhetsskull för prestandans skull, vore kul om någon kunde maila den till mig par.hylander "snabel-a" swipnet.se.

Synd att några inte kom med över från warmup till race

Solna
Här sen Jan 2003

Puh det var väldans jobbigt det där.

Lyckades ju vinna till slut men det blev onödigt svettigt på sista varvet. Nån gång i mitten när jag hade en 20 - 30 sek ledning hade jag så tråkigt så jag körde en bra bit med rpm limiten på tills de kom ikapp. Sen råka jag putta av hylander några ggr men han fick komma ut före igen. Var ju lite halkigt emellanåt och när man hörde mekanikerna säga "all your tires are blistering" eller nått liknande för tredje gången brukade jag gå in i depå och då var tanken i stort sett tom oxo. Jaja tur att man lyckades hålla Daniel Bengtsson efter sig på sista varvet där efter en jätte tabbe på nästa sista varvet där jag tappa en 15 sek och efter det låg han inom sekunden och banan var lite fuktig så det var lite halkigare en vanligt men jag vann.

Sorry till den blå ferrarin jag körde på men den stod mitt i vägen och jag kunde inte väja. synd att du inte hade odödlighet på och det gällde många.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Jag tog replay!

Härlig fajt det här men det slutade illa för mig ett varv senare. Grym omkörning FuZe! thumbs up

Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

Jag mailar replayfil till dig Pär!

Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
HOOPoo skrev:
Puh det var väldans jobbigt det där.

Lyckades ju vinna till slut men det blev onödigt svettigt på sista varvet. Sen råka jag putta av hylander några ggr men han fick komma ut före igen. Var ju lite halkigt emellanåt och när man hörde mekanikerna säga "all your tires are blistering" eller nått liknande för tredje gången brukade jag gå in i depå och då var tanken i stort sett tom oxo. .

och

Tackar för det!

Det syntes lång väg att du eldat upp dina däck! Såg ut som bambi på hal is! Strongt att vinna trots det

"all your tires are blistering" LOL - vilken compound körde du på? Medium? Jag körde medium (Michelin) men jag kör du så sakta att däcken knappt blir ljumna! Sista tredjedelen av ett stint kunde jag känna att det blev mer överstyrt, men det kan ju kanske ha lite med ändrad tyngdpunkt pga mindre soppa att gör oxo.

Får be om ursäkt till Daniel, var nog lite hård mot honom när han körde om mig, jag flyttade hans på hans bakvagn lite i sida så jag låg på innern... ( å andra sidan hade han försökt skrynkla till min bakre kofångare några gånger innan )

Hade lite jakt på Micael oxo några gånger, kul!

Kalmar
Här sen Jan 2003

DanielB skrev:
Jag mailar replayfil till dig Pär!

Kan du mail replayen till mig med så vore de fint
viktor.pousette@telia.com

Solna
Här sen Jan 2003

Pär Hylander skrev:

Det syntes lång väg att du eldat upp dina däck! Såg ut som bambi på hal is! Strongt att vinna trots det

Så halt var det inte men ibland gick det lite bredar en man ville, måste pröva köra med ennu värre däckslitage och soft och se om man verkligen kan blistra däcken eller om det bara var bullshit allt sammans. För de hade ju lite olika varianter om att snart börjar dina däck blistra, vänster bak har börjat blistra och lite andra varianter.

Pär Hylander skrev:

"all your tires are blistering" LOL - vilken compound körde du på? Medium?

Jo körde på lite fina medium däck.

Skåne
Här sen Dec 2002

vad kör man med för audio settings för att höra det?
jag kör på low...

Inbjudan "långlopp" Brands Hatch torsdag kl 20.0
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (5429 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande