Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Om filmer med "drifting" o liknande på allmän väg
1, 2   >>
2515 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Om filmer med "drifting" o liknande på allmän vä

Filmer på galningar som kör breisladd på allmän väg har lagts upp ett antal ggr. Ofta från arabiska länder men även andra håll i världen (Japan, o någon som verkade vara från sydeuropa)

Jag är lite allmänt kinkig när det gäller film med tokkörning på allmän väg. Vi åker alla mer eller mindre för fort på allmän väg (hur många ligger under hastighetsgränserna liksom ) men jag vill inte se filmer på det här på Rejsa.

om en tråd magiskt bara försvinner från forumet och den handlade just om tokkörande på allmän väg så vet ni vad som hänt med tråden

Rejsa.nu handlar ju om banåka!

Stockholm
Här sen Jul 2004

Låter både bra och logiskt thumbs up

Stockholm
Här sen Sep 2003

För ett tag sedan la någon upp en tråd om RC-bilar, som driftade som galningar.

Var det också tabu?

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004

Benci skrev:
För ett tag sedan la någon upp en tråd om RC-bilar, som driftade som galningar.

Var det också tabu?

Vad jag mins så körde inte de på allmän väg, utan på bana eller iallafal inhängnat område, dvs lekplats...

Däremot vet jag att det ligger film på testbuskörning på allmän väg på annan plats i detta forum... Men regeln kanske inte ska tillämpas på ödsliga vägar i norrland där det kör förbi typ en bil i veckan... Nä nu raljerar jag lite... Jag är helt inne på forumägarens linje och litar på hans omdömme i frågan. thumbs up

Lidköping
Här sen Nov 2002

Dom som tror att det är enkelt att vara forumägare till, eller moderator på, ett välfungerande forum kan ju börja tänka om.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Bra Magnus thumbs up

Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Jag stödjer detta.

Hellre lite förre inlägg men med god kvalitet, än sådant "brus".

Skåne
Här sen Nov 2002

Re: om filmer med "drifting" o liknande på allmä

Magnus Thomé skrev:

Jag är lite allmänt kinkig när det gäller film med tokkörning på allmän väg.

thumbs up
Det är en bra inställning, vårt banåkande anses väl av utomstående redan som ganska suspekt
och såna där filmer gör det bara ännu svårare att försvara och förklara bilåkarhobbyn.

Varianter av Jackass i bilformat är i alla fall inget jag vill förknippas med, eller uppmuntra
-inte ens som film i avskräckande syfte..

Kristianstad
Här sen Nov 2002

BRA! thumbs up
Vem vill se filmer där folk kör som galningar på allmäna vägar och utsätter oskyldiga medtrafikanter för livsfara?
Får mig att tänka på ghostrider etc. vem vill se sånt SKIT!!??

Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Min personliga åsikt är väll att filmer i stil med pegutten (en 206a har jag för mig?)som rycker handbromsen får sladd o sen inte kan rätta upp utan drar ner i ett dike / in i en bergvägg. Känner att det tillför inte så mycket. Men däremot om någon skulle posta en film då dom kör bilen på småvägar hyffsat sansat (Tänker då på bilplacering osv o inte hastighet) så kan det vara kul särskilt i samband kanske med att dom har köpt nyta saker till bilen eller liknande. Det sista tycker jag bara är trevligt. Är jag helt fel ute eller? Känns som att det är riktigt svårt och dra en gräns dock så jag tycker vi överlåter gränsdragandet åt magnus och moderatorerna.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Ja det kan inte bli en perfekt gränsdragning utan det får bli lite subjektivt på känn. Men det ska nog funka det med

Samma grej kommer jag fortsätta tillämpa på kraschfilmer som antingen är lite väl otäcka eller bara allmänt onödiga att lägga upp här. Det finns specialsiter för sånt, behövs inte här. De kraschfilmer som platsar är alltså filmer där ingen blir allvarligt skadad OCH det finns något relevant att se, tex hur och varför föraren tappade bilen och hur förloppet blev, dvs något man kanske kan lära sig utifrån eller få mer förståelse för något av.

Uppsala
Här sen Feb 2003

Hehe...är forumägaren medveten att han själv förekommer i extramaterialet till en tämligen välkänd "tokkörningsfilm"??

Fjollträsk
Här sen Jan 2003

beepbeep skrev:
Hehe...är forumägaren medveten att han själv förekommer i extramaterialet till en tämligen välkänd "tokkörningsfilm"??

Pinsamt medveten skulle jag nog gissa på

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003

själv har jag inget imot "krachfilmer" då jag iaf tror att det får mig att vara mer på alerten när jag kör bana...
man ser hur lätt det är hänt att man tappar fäste eller liknande och vilka konsekvenser det får...

så i de fall jag postat länkar är det inte för att jag har en M/S läggning utan för att det kan vara bra att reflektera över hur illa det kan gå om man tappat koncentrationen för en millisekund...

Finspång
Här sen Apr 2003

Ja det är nog bra med lite lagom Censur för att hålla moral o kvalitet uppe thumbs up

Motsatsen till god moderering är ju forumet Z.... där en moderator startat en tråd o rent ut frågar vad för kul olagligheter som ska vara med i nästa vansinnesbilfilm thumbs down

Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

oavsett vad jag själv kan tänkas tycka är ju det här inte min soffa, utan Magnus, och nyckeln till Rejsas framgång tror jag ligger i att Magnus faktiskt håller efter diskussionerna här.

thumbs up

Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Anders Larsson skrev:
Ja det är nog bra med lite lagom Censur för att hålla moral o kvalitet uppe thumbs up

Motsatsen till god moderering är ju forumet Z.... där en moderator startat en tråd o rent ut frågar vad för kul olagligheter som ska vara med i nästa vansinnesbilfilm thumbs down

Beror ju lite grann på vad för inriktning man har på forumet oxå med tanke på att mycket av deras framgång (????) beror på just dom filmerna så är det väll inte så konstigt att den tråden kommer upp. Däremot kan man ju ifrågasätta det moraliska i det hela rätt grovt.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Magnus L
Umeå
Här sen Maj 2004

Tycker det är bra att sådana tilltag hålles ordning på. Tack magnus för ett jättebra ställe att hänga på, mycket pg din fasta hand med besökare som kanske ibland går lite för långt.

thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

--VVTS--
Citera
Alexi Törnqvist
Sigtuna
Här sen Nov 2003

Magnus Thomé skrev:
Samma grej kommer jag fortsätta tillämpa på kraschfilmer som antingen är lite väl otäcka eller bara allmänt onödiga att lägga upp här. Det finns specialsiter för sånt, behövs inte här. De kraschfilmer som platsar är alltså filmer där ingen blir allvarligt skadad OCH det finns något relevant att se, tex hur och varför föraren tappade bilen och hur förloppet blev, dvs något man kanske kan lära sig utifrån eller få mer förståelse för något av.

Tack för det Magnus! thumbs up
Krascher med allvarliga skador till följd är verkligen inte trevligt att se och gör bara att man känner sig illa till mods.
Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003

dag att sticka ut näsan..

jag tycker faktiskt inte att det är så farligt med lite körning på allmän väg, om någon filmat när dom driftar i rondeller och motorvägs påfarter mm.

dock är tex Ghostrider & GIS över gränsen (kul att se på men skulle aldrig köpa en sådan film pga dubbelmoral..

krasher med alvarliga skador är aldrig kul att se.. lite som jackass.. inte kul det heller..
men om det är ngn som åker av lite granna och skrynklar plåt/kolfiber/plast så tycker jag det är ok...

dock så antar jag att det inte är totalcensur bara för att det är på allmän väg utan för att det är lite extremare.. (tex mc rejs i rusningstrafik ect..)

aja har förtroende i Magnus T.. han har ju trots klarat 2 hårda år på den svåraste platsen på ett forum helt galant...

BMW Abuser
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Acke skrev:
själv har jag inget imot "krachfilmer" då jag iaf tror att det får mig att vara mer på alerten när jag kör bana...
man ser hur lätt det är hänt att man tappar fäste eller liknande och vilka konsekvenser det får...

så i de fall jag postat länkar är det inte för att jag har en M/S läggning utan för att det kan vara bra att reflektera över hur illa det kan gå om man tappat koncentrationen för en millisekund...

Jag tycker också filmer där man ser hur man kan tappa bilen pga otroligt lite är okej. Ta den klassiska 360graders snurrningen-i-Schwedenkreuzfilmen som poppade upp igen häromdagen. Den är ju klockren. och hade det blivit en bunt bucklig plåt men ingen som gjort sig illa i filmen så hade den fortfarande varit helt okej att lägga upp. Vissa klipp från asfaltsrallyn kan också vara intressanta tex.

Men tex "krasch och oj vad det brinner" är inte nåt som platsar här iaf.

Om filmer med "drifting" o liknande på allmän väg
1, 2   >>
2515 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande