Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
4943 besök totalt |
Här följder några bilder på min fars SSK-Hundkoja. Bilens första ägare var Picko Troberg. Efter sista tävlingen ngn gång 76-77 ställdes den undan i ett garage i 15 år innan den såldes för skit och ingenting. Kommer aldrig förlåta farsgubben för detta...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||||
Väcker upp en gammal tråd med ngr nya bilder.
![]() Bilen byggdes som sagt av Picko och tävlade i PR for men-teamet. Motorn var en Downtown-spis (1298cc på knappt 120hk) som ursprungligen satt i Tommy Jaegerwalls (eller hans teamkamrats) koja som beställdes från den engelska trimfirman. ![]() Runt 1990, bilen lastad för leverans till den nya ägaren, Niklas Johansson från Anderstorp (som numer kör historisk racing med en Cooper S). Tror tanken var att bilen skulle gå i SSK men endast delar från den användes och bilen såldes vidare till Stockholmstrakten. Om ngn vet var den finns idag är jag intresserad av info. ![]() _________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||||
Hmm kan detta vara något kanske, se
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Johan Sjölinder |
||||
Lånar tråden lite.. Vet tyvärr ingenting om bilen, men fick de inte ut mer än >120hk ur en 1298cc -76? Kommer du ihåg mer om motorn? Webrar/SU? _________________ Mvh / Daniel Ene |
||||
Det satt Webrar på den, dock osäker vilka. Motorn byggdes tidigt 70-tal, innan Longman och andra firmor hade börjat producera sina värstinggrejor, och var enkel och driftsäker i sin konstuktion. Far hade som filosofi att han tyckte det var racing skulle vara skoj. Det skulle inte kostade skjortan och han ville ha en motor som höll (hade under 5-6 säsonger inte ett motorhaveri.. ![]() _________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||||
Nej min bil e det inte då min kaross är en mk3 med innanpåliggande gångjärn till skillnad från bilen på bilderna. Kan iof vara ombyggt men det verkar inte så troligt. _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||
ok, jag uppfattade det som om det var Pickos gamla fabriksmotor som satt i och producerade de antalet hästar.. Men då är jag med igen. ![]() Det är väl enligt din fars filosofi som racing är bäst, så länge det håller och kostar lite.. ![]() ![]() _________________ Mvh / Daniel Ene |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
4943 besök totalt |