Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bra stolar!
<<   1, 2
8283 besök totalt
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



zodiak skrev:

Är det jag som har höfter som en kärring då eller?

Jag hade nämligen Pro 2000 i min förra M3a. Jag är ca 182cm och 75kg och tyckte jag satt tajt med ett par jeans. Jag kommer nog satsa på EVo 2 nästa gång istället.


Antagligen!

Jag har faktiskt för mig att Evo 2 är smalare.
Citera
Per Hylthén
Värnamo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 158



Magnus Thomé skrev:
zodiak skrev:
....
Jag hade nämligen Pro 2000 i min förra M3a. Jag är ca 182cm och 75kg och tyckte jag satt tajt med ett par jeans. Jag kommer nog satsa på EVo 2 nästa gång istället.


Kan du beskriva vad som skiljer dem åt?


Största skillnaden är väl att Pro2000 har högre sidor vid lår samt rygg. Lite svårare att komma i och ur.

John: När jag provade EVo2 kunde jag förflytta arslet rätt mycket.
Troligen är jag totalt felbyggd från fabrik

Kanske dags att hitta nya användningsområden för vinkelslipen

_________________
/Per Hylthén
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



[quote="johann"][quote="Magnus Thomé"]Pro 2000 är ngt för stor för mig för bankörning trots att jag petar i medföljade extrakuddar men hellre det än att få kramp redan vid Norrköping och veta att man har ca 14 timmar kvar att köra. :)quote]
12 timmar menar du väl? och det var före bron...

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Peeter skrev:
12 timmar menar du väl? och det var före bron...


Jag ville visa vilken fartdårr jag är men du genomskådade mig.

Det brukar ta mig mellan 11-12 timmar från Stockholm om man står på i Sverige samt har tur med trafiken i Tyskland. Oftast har man högre snittfart genom Sverige och Danmark ärn genom Tyskland.
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



johann skrev:
Peeter skrev:
12 timmar menar du väl? och det var före bron...


Jag ville visa vilken fartdårr jag är men du genomskådade mig.

Det brukar ta mig mellan 11-12 timmar från Stockholm om man står på i Sverige samt har tur med trafiken i Tyskland. Oftast har man högre snittfart genom Sverige och Danmark än genom Tyskland.

Det är det jag alltid sagt! Det går att köra mycket fortare i Sverige än i Tyskland.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Peeter skrev:
Det är det jag alltid sagt! Det går att köra mycket fortare i Sverige än i Tyskland.


Visst är det så! Sorgligt att vi har 110 på fina folktomma som går mitt ute i skogen och inte kan störa ngn mer än kanske ngn älg med för bra hörsel.
Citera
K Lundkvist
Gävle
Här sen Nov 2002
Inlägg: 316



jag går oxå i funderingen på att sätta i en riktig stol...

Har slagit ett öga på Cobra Imola som Dalhems har fått ut på hemsidan.. är det någon som vet nått om dessa?

_________________
/Krister Lundkvist
www.klundkvist.se
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Jag har en Cobra Evolution från Dalhems. Tycker inte att Cobra har 100% kvalitet och finish på sina stolar om man jämför med tex Sparco. Jag var och provade varenda stol på Dalhems, man köper en stol med ögat när man bläddrar i katalogen...en helt annan efter provsittning. Jag sitter riktigt bra i Cobra EVo men det är ingenting för landsvägsskörning.

Känns bra med stora öronlappar om man blir pååkt i sidan men vet inte vad bilprovningen säger om det, har inte regbes. ännu................

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941



Kan bara hålla med FSN, en stol måste provsittas.

När det gäller passform är det väl egentligen så att det är höftbenens bredd som avgör hur bred stol man behöver ha. Eventuella muskler i vila har en tendens att röra på sig när det svänger... Så en bra stol skall alltså sitta riktigt tajt.

Min egen erfarenhet genom långlopp är att om man inte sitter ordentligt fast tenderar man att spänna sig. Efter en halvtimme på Mantorp hade jag kramp i vänsterbenet och vänster skinka för att jag satt och spjärnade emot när jag kanade i stolen. Och den stolen tyckte jag var riktigt tight när jag provsatt... (Detta var i och för sig ett exempel från ren banbil körd på R-däck men tanken med att köpa en riktig stol är väl att sitta fast när det svänger?)

///Martin

Ps. Det ryktas att det till våren kommer att finnas en butik i Gbg där man bl.a. kommer att kommer kunna köpa stolar. Ds.

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18599



Martin G: butik i götet? låter intressant!

Det där med att sitta hårt i stolen är ju en klassiker när man kör go-cart annars, första gången man skall sätta sig i stolen tror man att det är ett skämt, man får typ be en kompis trycka ner en i stolen men efter fyra varv sitter man och svär för att man inte sitter fast...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Allmänt banåkaforum
Bra stolar!
<<   1, 2
8283 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande