Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Drivedata - video + data projicerat
1385 besök totalt
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare

Vad tror ni om denna?

Någon som provat denna eller liknande? thumbs up thumbs down

http://www.drivedata.com/prodlogs.html

carreracup
Ystad
Här sen Maj 2004

Säkert hur fet som helst,bara lite jobbigt att köra runt med video utr,Den har kamera in och ut..kameran är väl inga problem men var spela in? finns det videokamera med video ingång?

Niclas

Göteborg
Här sen Feb 2004

Jag har en Digital8 med videoingång så visst finns det.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Kameror med video in finns, jag har en till min bulletcam.

De kostar väl lite mer, men visst finns de.

Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002

Stack har ju en variant också som man kan koppla ihop med deras logger/mätare fast den du länkade till såg ju läcker ut.

http://www.stackltd.com/synchronisedvideo.html

Pugho
Eskilstuna
Här sen Maj 2004

Detta är intressant..
och om det inte är någon som har något emot det så skulle jag vilja låna tråden ett ögonblick och fråga om det är någon som sitter på någon form av programvara som kan göra detta i efterhand?

Rent teoretiskt borde man ju med datorns hjälp kunna lägga loggade data från t ex GPS, g-mätare och liknande ovanpå en filmfil. Är det redan gjort eller blir det till att börja leta VB-komponenter som hanterar filmfiler?...

Kronberg
Uppsala
Här sen Apr 2003

Pugho skrev:
Detta är intressant..
och om det inte är någon som har något emot det så skulle jag vilja låna tråden ett ögonblick och fråga om det är någon som sitter på någon form av programvara som kan göra detta i efterhand?

Rent teoretiskt borde man ju med datorns hjälp kunna lägga loggade data från t ex GPS, g-mätare och liknande ovanpå en filmfil. Är det redan gjort eller blir det till att börja leta VB-komponenter som hanterar filmfiler?...

Tror att oakGPS har används till den här filmen.

EDIT av Magnus Thomé: Tog bort en länk till en Potatoes-MC-kör-som-fan-på-vägen-film

http://www.oakgps.com/
"Åke Wallebom" på rejsa eller "Raid" på Zatzy kan säkert ge mer info, om du skickar ett PM.

Göteborg
Här sen Feb 2003

Drivedata prylen verkar ju enkel och bra men ganska dyra får man väl lov att säga. Andreas vad kostar Stacks videosystem? Antar att det är dyrt. Oak GPS kan ju vara en variant om man redan har en GPS. MEn hur sjutton får man in det i filmen?

Stockholm
Här sen Nov 2002

RS 1800 skrev:
Drivedata prylen verkar ju enkel och bra men ganska dyra får man väl lov att säga. Andreas vad kostar Stacks videosystem? Antar att det är dyrt. Oak GPS kan ju vara en variant om man redan har en GPS. MEn hur sjutton får man in det i filmen?

Stacks videosystem kostar 30-40 kSEK!
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Citera
Erik Selim Lundkvist
Farsta Strand
Här sen Dec 2003

Det finns ett Italienskt företag som heter AEM som tydligen är rätt mycket billigare än vad Stack är. En i serien jag kör i köpte ett sådant system från USA och det bled tydligen ungefär halva priset jämfört med Stack. Själva har vi ett enklare och äldre Stacksystem och det funkar helt ok.

Stockholm Norr
Här sen Maj 2003

Erik Selim Lundkvist skrev:
Det finns ett Italienskt företag som heter AEM som tydligen är rätt mycket billigare än vad Stack är. En i serien jag kör i köpte ett sådant system från USA och det bled tydligen ungefär halva priset jämfört med Stack. Själva har vi ett enklare och äldre Stacksystem och det funkar helt ok.

Inte för att märka ord men förmodligen menar du om AIM MYCHRON. AEM är ett amerikanskt företag som bland annat gör styrsystem. AIM MYCHRON3 kostar från ungefär 800 dollar och upp.

RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Aha, det var därför jag inte hittade det. tack

Svenska sidan:

http://www.aim-racing.se/

1385 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande