Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Tider på Anderstorp?
3541 besök totalt
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1097

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Tjenis!

var på Anderstorp tidigare i år o körde med en ny BMW 325 compact... körde med vanliga gatdäck (17 tum) på nordslingan (tror jag, jag körde halva banan, men i den delen där man kör i den stora bankade kurvan innan man kommer till en mycket tajt vänster...).

körde på tider som låg runt 1:05, är det godkänt för att vara första gången på riktig bana eller måste jag bli lite snabbare?

MVH / Alexander Eklöw

_________________
A Eklöw
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19499



Alex Eklöw skrev:
jag körde halva banan, men i den delen där man kör i den stora bankade kurvan innan man kommer till en mycket tajt vänster...).
Det är väl den södra delen, där man efter halva rakan har en dubbel90 höger över till andra halvan av banan.
https://rejsa.nu/bana_info.asp?anderstorp (bilden längst ner)

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1097

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
japp, det e den!!!

_________________
A Eklöw
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716



Körde på ca 2min jämnt med en JTCC S40 på långa banan. Den korta har jag ingen koll på

_________________
Rachid Rachid
Citera
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1097

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
hehe, ok...

tyckte nämligen jag gjorde det ganska bra om jag får säga det själv... tog långa bankade kurvan i 125 km/h, komm upp i 140 innan första kurvan m.m....

därför undrar jag ju om det va bra eller inte?

_________________
A Eklöw
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Alex Eklöw skrev:
hehe, ok...

tyckte nämligen jag gjorde det ganska bra om jag får säga det själv... tog långa bankade kurvan i 125 km/h, komm upp i 140 innan första kurvan m.m....

därför undrar jag ju om det va bra eller inte?


om du är nybörjare så skall vi nog inte snacka tider. Kör för att ha skoj istället!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1097

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Nisse Classon skrev:
Alex Eklöw skrev:
hehe, ok...

tyckte nämligen jag gjorde det ganska bra om jag får säga det själv... tog långa bankade kurvan i 125 km/h, komm upp i 140 innan första kurvan m.m....

därför undrar jag ju om det va bra eller inte?


om du är nybörjare så skall vi nog inte snacka tider. Kör för att ha skoj istället!


men så mycket nybörjare e jag inte... kört en massa kart och snart tar min karriär i sportvagn fart i form av en MINI i nya 1600 production som kmörs med STCC...

_________________
A Eklöw
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Nisse Classon skrev:
Alex Eklöw skrev:
hehe, ok...

tyckte nämligen jag gjorde det ganska bra om jag får säga det själv... tog långa bankade kurvan i 125 km/h, komm upp i 140 innan första kurvan m.m....

därför undrar jag ju om det va bra eller inte?


om du är nybörjare så skall vi nog inte snacka tider. Kör för att ha skoj istället!


och du är allvarlig med att vilja åka Super 1600 eller något annat.... testa då en racebil och kör SAMTIDIGT som någon etablerad raceförare och jämför tiderna då.....

en gatbil på en banslinga som i stort sett ingen åker på och med så oexakta tidsangivelser säger i stort sett ingenting....... dvs vore du 1 sekund snabbare än t.ex Micke Granberg som vann JSM så kommer du bli en storstjärna men om det är 1 sekund långsammare så är du långt efter och behöver träna mycket.

så testa mera och gör det med riktiga jämförelseobjekt.

Mini ?? finns väl ingen sådan som är tillåten i Super 1600 ?

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1097

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
inte super 1600, 1600 production...

visst e MINI Cooper tillåtna där...

gå in på STCC.se o kolla...

_________________
A Eklöw
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2609



Lite OT; men en intressant iakttagelse då man pratar varvtider är att många nämner den bästa (oftast handklockade) varvtiden. Ett snitt vore kanske vettigare...

_________________
Rikard Ahlin
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Alex Eklöw skrev:
inte super 1600, 1600 production...

visst e MINI Cooper tillåtna där...

gå in på STCC.se o kolla...


Jo det stämde..... trodde inte en såpass "stor" småbil som Mini fanns med så små motorer...
Men den som ser ut som riktiga vinnaren i den klassen är ju Cittran....
Provade den själv på sviesta i den versionen som ska tävlas med och den C2an är potent för att vara så liten.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Corsa

Här sen Apr 2003
Inlägg: 482



Rikard Ahlin skrev:
Lite OT; men en intressant iakttagelse då man pratar varvtider är att många nämner den bästa (oftast handklockade) varvtiden. Ett snitt vore kanske vettigare...


Tja, eller att sätta 5 på varandra följande varv, alla inom en lucka på 16 hundradelar. Det är min bästa banprestation och riktigt stolt över faktiskt om man får säga det själv... Tiden i sig var inget att skryta med av olika skäl.

_________________
Ciao
Peter Söderlund

Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4
Citera
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1097

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
Alex Eklöw skrev:
inte super 1600, 1600 production...

visst e MINI Cooper tillåtna där...

gå in på STCC.se o kolla...


Jo det stämde..... trodde inte en såpass "stor" småbil som Mini fanns med så små motorer...
Men den som ser ut som riktiga vinnaren i den klassen är ju Cittran....
Provade den själv på sviesta i den versionen som ska tävlas med och den C2an är potent för att vara så liten.


ja, många säger att det kommer att stå mellan cittran o MINI'n... jag tror på min MINI Cooper. Har dock bara kört den som "standardbil" än så länge, men jag tror att den kan bli riktigt snabb!

/ Alexander Eklöw

_________________
A Eklöw
Citera
Activa_danne
Kalmar
Här sen Nov 2004
Inlägg: 14



Ni som ska på Bilsportmässan i Älvsjö ska få en uppgift fixa bilder på denna skapelse, och pm:a eller nått ju fler desto bättre.



http://stcc.se/pages/nyhet.asp?NewsId=2047

_________________
[Daniel Petersson]
Kör en Citroen Activa TURBO
Citera
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Tider på Anderstorp?
3541 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande