Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Uppdaterat om Nordslingan på PC!
2666 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Zoomläge eller FOV som det kallas är extremt viktigt att ställa in!!! Jag har lagt till ett nytt stycke i slutet på sidan.

https://rejsa.nu/?artiklar/2002-11-14-pcnordslingan.asp

_________________
Magnus Thomé
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Sanslöst läckert Bildspel! thumbs up Ser det verkligen så bra ut när ni kör GPL????

Jag måste nog uppdatera mitt GPL och min dator. Jag har en 333 Mhz med monster 3d-kort och en Dexxa-ratt för 399:-
Visst borde en kralligare PC "ger mer"?

En annan fråga: Kör ni "in-car" eller kör ni bakom/ovan/utanför bilen? (Sanna purister brukar hävda att eftersom det är en simulator skall man sitta i bilen men jag tycker att 4-wheel-driftandet blir mycket svårare då...)

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Klart man sitter _I_ bilen ;-)


Jag har en AMD 2000+ plus Geforce4 4400ti grafikkort. Med alla tillägg installerade kan jag inte köra FSAA (avancerad kantutjämning typ) på högre upplösningar. Isf får jag köpa kralligare grejer...

Så GPL tar med glädje ALL datorkraft du slänger på det och omvandlar det till både bättre körkänsla och snyggare grafik


(om GPL hackar o inte orkar uppdatera skärmen i full fart dvs 36 fps så blir det mer svårkört...)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



När jag hade min gamla burk (400 MHz Voodoo2) så körde jag från taket på en husvagn som var kopplad efter bilen. Den orkade nämligen inte med den upplösningen som behövdes för att få en tydlig vy av vart man åkte...
Numera sitter jag alltid i bilen och kan inte tänka mig något annat.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nisse C skrev:
När jag hade min gamla burk (400 MHz Voodoo2) så körde jag från taket på en husvagn som var kopplad efter bilen. Den orkade nämligen inte med den upplösningen som behövdes för att få en tydlig vy av vart man åkte...
Numera sitter jag alltid i bilen och kan inte tänka mig något annat.
HAHAHAHA!!! Husvagn LOLOLOL!!! F*n jag visste inte att det gick o besiktiga F1'or med dragkrok. Är det en helt vanlig regbesiktining på närmaste bilprovning eller? Kan inte ha varit lätt att få dit kroken iaf...


_________________
Magnus Thomé
Citera
Racingsimulatorer
Uppdaterat om Nordslingan på PC!
2666 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande