Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1360 besök totalt |
Hur länge skulle du klara dig med detta växelmönster?
Ponera att detta var en manuell låda, och inte SMG. Hur länge skulle du klara dig med detta växelmönster utan att göra misstag? ![]() ![]() (PS. Jag är fullt medveten om att man inte behöver lära sig detta mönster i nya M5:an.) _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
...dom prövade asiatiska svampar på designavdelningen den dagen? Vore kul att höra den verkliga anledning, för en lekman som mig ser det helknasigt ut. ![]() |
||
Förklaringen är ganska enkel. Man har placerat de drev som har störst belastning närmast väggarna för att uppnå högre styvhet. Eller något åt det hållet. ![]() _________________ Anders Dauner |
||
|
||
Re: Hur länge skulle du klara dig med detta växelmönster?
Cirka 250 meter? Dvs tills jag vill växla upp från 2an till 3an och petar i 1an istället. Sen är nog jag på sidan av banan, av en eller annan orsak... Skönt att elektroniken får hålla det mönstret i huvet istället! ![]() /Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Nångång på slutet av 70 talet hade mamma en start på en rallytävlingen och en BMW körde fram till linjen
när flaggan åkte upp så släppte killen upp kopplingen men bilen kom ingenstans.... Glömt lägga i ettan, arg och upphetsad slå slängde han i ettans växel fort som fan och på gasen igen ! pang - baklänges ![]() ![]() ![]() i upphetsningen hade han glömt att han hade getrag med ettan neråt så han fick i backen iställlet ![]() _________________ Daniel Steiner |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1360 besök totalt |