| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 2 XLMS (GT) @ Midohio - 5 dec ***
|
5422 besök totalt |
|
Jag kör på 1.32...fattar ej hur Kavic får till det
men kul att se att det går att köra fortare på något vis
|
||
|
1.37.7 på Jarama...har ingen susning om vad det betyder men det är min tid på 2 körda varv...helt ny bana för mig
|
||
|
Hoppar in nu om allt funkar
heter nog dock defult!? får de inte och funka när ja ändrar namn.. nån som vet felet? Edit: Rammla ur ja me, blev bara 2 varv.. Fick dock till namnet och något större speglar, så nu tror ja allt ska funka
Får hoppas de blir nått mer lirande i veckan nu när allt verkar klaffa! _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS
|
||
|
Jag ska testa Jarama nu i veckan...18 varv ska vi köra där annars...
Att det räknar 2 varv blir väl lika för alla eftersom alla skall in där, eller har jag fel... Är det svårt att ta sig ut på banan så tänkter jag skriva ihop en liten info om hur man gör... Hur verkar banan annars? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Säger så här:den banan med GTS klassen skulle vara finalracet med en 40 varv för då kan allt hända
Allvarligt talat så är GTS klassen den i särklass svåraste klassen.LM900 är INGENTING jämfört med GTS och LM675 är som att köra gokart typ,men detta är min personliga åsikt
|
||
kan inte göra annat än att hålla med... GTS Corvetten... Ojojoj.. va brett det går så fort man kollar på gasen i en kurva...
GTS vipern... Ojojoj va brett det går ut ur kurvorna.. GTS Saleenen, ojojoj va det snurrar bak om man gasar lite på 1:an eller 2:an...
sista bilen har jag inte testat ännu men det lär bli en tuff uppgift att få fäste bak i den stackars S7R:en....
_________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
|
Mid-ohio: Chikanen i on-board-filmen i första posten kör vi alltså inte? (tror vi andra kurvan)
Får man understyrning i sista högern är det stor risk för att glida in i depån..
Förresten så tycker jag att Jarama är en helt underbar bana att köra!! Men den diskussionen kan vi väl ta i en annan tråd? |
||
Tydligen så fungerade det för Schumi med depåbesöket men inte för mej Jag körde varv 6 , två gånger _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Kavic:jag gjorde en tjuvstart först så jag gick in för stop and go och då körde jag för fort i depån??? och fick gå in igen för stop and go och sen avbröt vi racet så jag vet ej om ett vanligt depåstopp hade funkat för mig eller inte
|
||
Jag testade online nu o det var samma Depå varvet räknar den inte _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
Ett litet förtydligande angående banan,har testat en gång i går när Schumi o Jag körde då räknade den inte varvet jag var i depån,Gick in på varv 6,när jag kom ut ur depån var det fortfarande varv 6 det ändrades inte förrän jag hadde kört ett varv till,då slog det om till varv 7,Lika i dag då testade jag att gå in i depån två var efter varandra ,då slog det om när jag kom in för andra gången,Niklas om du ska testa banan så hojta till så är jag med o kör ,Jag tycker banan är tråkig(min åsikt) _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Prövade lite för att se om det skulle vara nån mening och vara med men med strax under 1,40 s känns det inget vidare och bilarna ifråga understyr nått sjukt och har väldans lätt att låsa bakhjulen vid inbromsningar och då har jag försökt ändra på lite allt möjligt för att få till en setup.
Så är det nån som har någon vettigt setup? _________________ Thomas Tegbäck |
||
|
Var det Jarama eller Midohio du menar HOOPoo?
Jag ligger på ungefär samma tider på Jarama HOOPoo så du behöver inte känna dig borta... Bilarna släpper gaaaanska lätt på bakänden. Massor med ving kör jag med, nackdelen är att man inte får så hög toppfart. Ang setups så kolla med Cawwa eller fuZe, de är klippor på setups... Jag skulle behöva det själv... Men denna tråd och söndagens lopp är Midohio...och GT-klassen... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Det var midohio i en gt bil det gick ruskigt långsamt
Men man kanske skippar rundan med gt bilar och ser till att få ordning på en gts bil till nästa lopp istället. Annars kan ju nån gärna maila en setup för nån gt bil till thompa_t@spray.se _________________ Thomas Tegbäck |
||
|
Midohio med Modena 360 har jag setup till. Jag fick ingen ordning alls på Porschen. Det är en utpräglad Qualy setup, passar säkert inte alls för ett längre lopp. Har dock inte provat mer än ca 5-6 varv i följd.
http://www.teamxfr.net/temp/Midohio3 EDIT: Det bidde fel fil ... nu är det korrigerat |
||
|
Jag anmäler mig till racet på Mid-ohio imorrn!
orbit Racing Porsche GT3RS (Den blåa!!) Jag tror att jag låg på 1.37 tider nånting utan att ha pillat någonting med setuper, en sekund eller två ska nog gå att kapa med bättre setup... Alla tips mottages tacksamt! |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Race 2 XLMS (GT) @ Midohio - 5 dec ***
|
5422 besök totalt |