Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2300 besök totalt |
Vill Du köra Mälarverken Racings Porsche nästa år?
Mälarverken Racing (#37 MV Racing) sonderar just nu vilket intresse det finns för att ansluta sig till teamet och tävla i SLC Shell Helix Endurance säsongen 2005. ![]() 2004 körde MV Racing sin Porsche till seger i SLC Endurance 3h (klass 4) med tre vinster, fyra varvrekord och två pole position. Tidigare har teamet kört i bla Sportvagnsserien, PCS Racing-cupen, SLC Sprint. Den röda 993:an har sålts och ersatts med en nyare Porsche 996 GT3 Cup, förberedd och klar för långlopp med en bra specifikation. Den nya bilen kommer närmast från det brittiska GT-mästerskapet, där Tech-9 körde bilen till mästerskapsvinst 2003 (bilen har 2004 vilat i Sverige, enstaka tester körda). ![]() MV Racing söker nu Dig som är sponsrad eller egenfinansierad och intresserad av att slåss om segrarna i SLC Shell Helix Endurance 2005. Tidigare erfarenhet av långlopp en merit, vidare ser vi gärna att du håller god fart, behandlar bilen med silkeshandskar, håller dig på asfalten med god uppsikt på konkurrenter och flaggvakter samt behåller fattningen även när hjälmen kommit på och pulsen stiger - varv efter varv efter varv efter varv. För vidare information, tveka inte att kontakta Mårten Samuelsson! E-post: m.samuelsson@frohe.se Mobiltelefon: 0708-958452 |
||||
Det låter inte som en sists för en nybörjare som mig (4 tävlingar i en Volvo S40 i MSLS som enda merit) även om jag uppfyller de flesta kraven... Men fin bil har ni och den som kommer köra för er får säkert en god chans att vara med och ta hem segern! ![]() Lycka till med att hitta förare! PS. Får man fråga vad en sits i bilen kostar? Förstår om du inte vill svara på det utom till allvarligt intresserade, men nyfiken blir man ju iaf. DS. |
||||
Hej, jag har lagt in detta för teamets räkning, de får själva svara på alla frågor. Jag tycker inte att du skall tveka att kontakta Mårten. |
||||
Smickrande att du tycker jag ska kontakta Mårten. Men jag tror inte min ekonomi/racestatus räcker till att köra i SLC. Har planerat att köra vidare i MSLS plus att jag ju skaffat mig en alldeles egen banbusarbil för bara någon vecka sedan. SLC känns lite mer som allvar och mindre lek dessutom... men jag kanske har fel? Klart dyrare bilar än i MSLS är det iaf, vågar knappt ens fundera på vad det kostar om jag skulle knyckla till Porschen lite grann mot någon annan bil (inte hänt mig), eller bara bli av med backspegeln som ju händer ibland... |
||||
Ingen kan fatta beslut åt dig. Vill man något tillräckligt mycket så försöker man lösa/uppnå det till varje pris. Har du din vilja inställd på andra saker så räcker inte engagemanget längre än hit till forumet är jag rädd. "The difference between a dream and a vision is clarity and confidence." |
||||
Du har helt rätt. Det känns dock just nu som att jag ska skynda långsamt i min racekarriär. Tog ju licensen så sent som i Februari 2004. Vill känna mig mer säker på bankörning och få lite bättre kläm på hur man egentligen gör för att köra fort innan jag sätter mig för att tävla i ett "monster" som en Porsche av den kalibern. Men kommer chansen tillbaka om något år så är sannolikheten stor att jag försöker lösa det hela! Kanske redan till säsongen 2006 att jag vågar ge mig på liknande saker... Vore som sagt intressant att veta vad kostnaden ligger på för mig som förare för en säsongs körning i en sådan SLC bil. Så att man vet vad man har att sikta in sig på om man ska göra en sådan satsning, men förstår att det kanske är en förhandlingsfråga för den som är allvarligt intresserad. Nu ska jag inte ta upp plats i din tråd något mer. Det var inte min mening att ta upp din tid i onödan. Jag blev bara imponerad av bilen och lite nyfiken trots att det nog inte passar mig i tiden just nu. Hoppas som sagt att ni hittar en bra förare och att ni lyckas bra nästa säsong också! ![]() EDIT: om inte annat så har jag ju lyft upp tråden åt dig några gånger... ![]() |
||||
Tog du upp min tid i onödan skulle jag inte ha svarat alls, det är självklart att jag försöker besvara det jag kan i egenskap av postare av första inlägget. Men vad gäller frågor till MV Racing så får teamet besvara dem själva, jag har bara hjälpt dem att få ut intresseundersökningen här. Lycka till! |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2300 besök totalt |