Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 745 1986 NYA BILDER
<<   1, 2
11135 besök totalt
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295



thumbs up Ser bra ut.
Men jag har en fråga.. Ska du ha passagerare i bagageutrymmet när du är på bana och kör?- eftersom du monterar en TILL (3:e) huvudbåge längst bak i bagaget.. Visst ska du ha en huvudbåge vid B-stolpen också (eller ska du sitta i baksätet och köra) Rekomenderat är att montera huvudbågen inom 15cm från hjälmens bakre del (men inte ovanför huvuder), så inte taket kan deformeras över hjälmen. För det är ju ditt huvud som ska skyddas Skulle du nu rulla bilen så har ju inte de bakre bågarna (C-stolpen och vid bagageluckan) någon funktion alls- taket måste du ändå byta. Hur har du tänkt att triangilera bågen?
Som jag ser det, känns det mkt onödigt att lasta in massvis med rör i onödan i bilen.
Vore intressant och höra hur du har tänkt.

Jo en sak till: Det är INTE lämpligt att kapa isär en huvudbåge! De måste vara bockade i ett stycke så den inte knäcks vid svetsen..

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
Martin_Falting

Här sen Nov 2004
Inlägg: 22


Trådstartare
ang 3 h-bågar så var det inte planerat att vara så men när den ena som vi skulle ha i bstolpen var för bred så kapade vi isär den o satte i c stolpen ung.

ang stolpe i d tolpen så har vi den där för att ha något att staga upp resten med, den fykker ingen större anti-roll funktion s.a.s


bilder på mitt nydragna avgassystem kommer senare idag hoppas jag

_________________
Martin Fälting
Ex:
Volvo 745 Fullbur
Ford Sierra XR4

Nuvarande:
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295



Detta kommer jag med spänning att följa i fortsättningen
Hur har du tänkt dig med triangileringen av bågen? Blir inte detta massor med meter rör och EXTRA VIKT som ska dras omkring i acc och kurvor? .



"Citat": ang stolpe i d tolpen så har vi den där för att ha något att staga upp resten med, den fykker ingen större anti-roll funktion s.a.s .
- Detta vore kul om du kunde förklara mer ingående....

Ska du montera en h-båge vid B-stolpen, eller hur ska du göra? Rita gärna en skiss i paint och visa oss!!!!! thumbs up

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
bamazonen
karlstad
Här sen Jun 2004
Inlägg: 47



Micke Fredriksson skrev:
Detta kommer jag med spänning att följa i fortsättningen
Hur har du tänkt dig med triangileringen av bågen? Blir inte detta massor med meter rör och EXTRA VIKT som ska dras omkring i acc och kurvor? .



"Citat": ang stolpe i d tolpen så har vi den där för att ha något att staga upp resten med, den fykker ingen större anti-roll funktion s.a.s .
- Detta vore kul om du kunde förklara mer ingående....

Ska du montera en h-båge vid B-stolpen, eller hur ska du göra? Rita gärna en skiss i paint och visa oss!!!!! thumbs up


hehe de som martin kansse nämt innan så va den bågen vi fick tillverkad för stor så vi får en ny(gratis) stickad till oss som ska sitta precis bakom förar stolarna (bstolparna) den andra va bara för att rören inte ska bli så långa och att de blir mer att fästa i... de kommer sitta rör korts och tvärs i hela bilen bara för att den ska bli så vrid styv så möjligt och för att den kommer gå väldigt hårt framm igenom ..eller hur martin... skiss på hur bågen ska se ut kommer!


MVH Viktor karlsson

_________________
viktor karlsson
är inte så mycke för datorer men rejsa.nu är kul

Amazing rejsing
Citera
Martin_Falting

Här sen Nov 2004
Inlägg: 22


Trådstartare
ja. just det där med buren är jag inte så inne på.. men bamazonen som gjort det förut har lite koll o ska få dra upp en skiss i paint.

somsagt, det blir rör kors o tvärs för vridstyvheten.. framöver blir det fjäderbensstag och undre chassiestag samt ev hårdare krängningshämmare 23/19mm satt det väl på turbo tror jag

_________________
Martin Fälting
Ex:
Volvo 745 Fullbur
Ford Sierra XR4

Nuvarande:
Citera
Martin_Falting

Här sen Nov 2004
Inlägg: 22


Trådstartare
bilder idag 041116

dagens arbete, rostlaga golvet o fixa mitt nya 2.5" system


Höger golv bak delvis rostlagat



vänster golv bak rostlagat



voila



mitt nya ljudsystem



delar av det gamla



gamla slutburken



raka(re) rör



innan vi fixade upphängning



upphängning

_________________
Martin Fälting
Ex:
Volvo 745 Fullbur
Ford Sierra XR4

Nuvarande:
Citera
bamazonen
karlstad
Här sen Jun 2004
Inlägg: 47



vill helst att ni bortser från sista bilen..jag som skrytit så med att ja blivit bättre med svetsen..men folk var och vred på den medans jag svetsade.MÅSTE vart förbannat kul och jävla...jaja de ser ut som skit i vilket fall

angående det där med paint bild på buren jag skissar nig en och lägger upp för det är ju meningen att man ska se vad som som är tänkt vilket inte kommer bli resultatet om de utförs i paint


MVH Viktor Karlsson

_________________
viktor karlsson
är inte så mycke för datorer men rejsa.nu är kul

Amazing rejsing
Citera
Martin_Falting

Här sen Nov 2004
Inlägg: 22


Trådstartare
dagens meck



_________________
Martin Fälting
Ex:
Volvo 745 Fullbur
Ford Sierra XR4

Nuvarande:
Citera
Martin_Falting

Här sen Nov 2004
Inlägg: 22


Trådstartare

_________________
Martin Fälting
Ex:
Volvo 745 Fullbur
Ford Sierra XR4

Nuvarande:
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 745 1986 NYA BILDER
<<   1, 2
11135 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande