| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 3 XLMS (GTS) @ Jarama - 12 dec ***
|
5959 besök totalt |
Lägg inte av Kavic...Nästa rejs är ju Laguna och där är du överlägsen! Den banan har vi ju testat också och den funkade online då... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Jag ska testa den o hittar jag minsta tilstymelse till fel på den så lägger jag av XLMS,ska man behöva missa 2 placeringar på att spelet inte fungerar så får det vara för min del
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||
|
Så här blev slutresultatet efter det tredje XLMS-racet:
2 p till Cawwa för pole! 1) Schumi 10p 2) NiklasM 8p 3) oveM 6p 4) Kavic 5p 5) Stingray 4p JRT och Cawwa DNF Så här ser då alltså ställningen ut: (siffran i parantes är hur många rejs man har varit med i) 1) Schumi 21p (3) 2) Totte 16p (2) 3) NiklasM 15p (3) 3) Kavic 15p (2) 5) oveM 14p (2) 6) Cawwa 13p (3) 7) Barneby 6p (1) 8) CWaltgard 5p (1) 9) Stingray 4p (2) 9) fuZe 4p (1) 11) MartinS 3p (1) 12) Nisse 0p (2) 12) JRT 0p (3) 12) Stig RC 0p (1) 12) HOOPoo 0p (0) 12) MatsN 0p (0) 12) TobiasH 0p (0) 12) PerH 0p (0) 12) ThomasT 0p (0) 12) jonaslarsson 0p (0) 12) MicaelJohannssen 0p (0) 12) LuPuS 0p (0) 12) Patand 0p (0) 12) Caspar 0p (0) Nästa vecka kör vi ett långlopp på Laguna Seca. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
Tja vad skall man säga ... strike kanske ... jag hade nog förväntat mig att du väntade tills sist eller så, bara som en snygg gest. Sorry Niklas för avputtinging i T1 ... jag missbedömde helt enkelt. Jo på startrakan visste jag först inte vad som hände, jag hade bättre fart och körde om din bakdel iaf. Sedan small det bara till. På reprisen kan man ana sig till att jag touchade muren, var nog ute med ett hjulpar över vita linjen på högersidan. Sedan voltade jag våldsamt och fastnade inuti muren. Det gick inte att komma loss ... suck ... tur att jag inte drog med dig i den smällen!! Grattis Schumi ... snyggt kört Tack för kul race ove ... rent och snyggt och riktigt sköjj!! ...
|
||||
|
Något är fel, det är helt klart.
Frågan är bara vad, idag kändes bilen som en tvål online. Va ganska nöjd med den när jag körde offline. Testa Laguna Seca direkt efter jag hoppad av, funkade också ganska bra offline. Går nog i samma funderingar som Kavic - tyvärr Kör ETCC online "SC" det fungerar perfekt. Egentligen skulle man ladda in Jarama till ETCC och testa. För banan har bra sträckning, kul att köra när det fungerar. _________________ Roger Thellbro "JRT" Team Nordic Racing |
||||
|
Tackar alla,GTS är tufft att försöka hålla bilen på banan
och så testade jag Laguna nyss jag med och det verkar funka för mig iaf...hoppas på mindre strul som det varit för en del
|
||||
visste inte vad jag skulle göra om jag ska vara ärlig visste att det fanns folk bakom kvar på vägen samt att det var fullt med bilar i vägen så hade jag stannat så hade jag antagligen varit i vägen och hade jag ställt mig på rakan hade jag inte vetat vilka jag skulle släppa om... skit samma jag såg iaf din bil när du stod i räcket och undrade hur i hvete du lyckats med det... (såg ut som halva motorhuven var inne i vallen ang XLMS, undrar varför det är som det är alla har ju samma filer, men vissa vägrar det bara funka för ang. laguna hoppas jag det blir ett smärtfritt rejs, för det är en av mina absoluta favo banor..
_________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
Tack själv Cawwa! Hoppas jag inte stängde dej för mycket. Du var ju betydligt snabbare än jag eftersom du kom ikapp hela tiden. Antar att du var av ett par gånger (har inga backspeglar i den vyn jag kör med...) Såg din krasch på håll när du kört om mej. Massa rök och din bil uppe i luften! Hade även en kul fight med Niklas på slutvarven. Jag lyckades komma ikapp, men hade ingen möjlighet att komma förbi. Snyggt kört!
Jag har inget minne av att du var på mej nån gång, Rogge. Även om du skulle varit det är det sånt som händer. På det hela taget tycker jag racet var skoj. Trist att det strular för så många. Påverkar ju deltagarantalet också vilket är synd. Ju fler som kör ju mindre risk för "solokörning". Jag förstår om folk tappar sugen om det strular hela tiden, men Laguna Seca känns som en stabilare bana än Jarama så vi får hoppas att det flyter bättre där. _________________ /Ove Mörk |
||||
|
Jodå ove, det var nog så att jag kom ikapp ganska fort. Men det är en helt annan sak att köra om sedan. Du gjorde absolut inget ojust. Tät racing helt enkelt. Helt underbart att kunna köra så tätt utan lagg störningar!!
Ja det var en underlig känsla att helt plötsligt befinna sig i luften och sedan landa inuti muren. Ytterligare en bugg i den banan. Både "det" osynliga jag körde på som försökte slunga mig ut i omloppsbana och att bilen sedanlyckades komma inuti muren. Håller med Kavic att det inte är kul när inte grejjerna är riktigt gjorda. |
||||
|
Lite sent kanske men grattis till segern Schumi.
Över till problemet. Min bil gick inte att styra, va nere i 50km/h - bilen gick fortfarande rakt fram. Nästa varv i samma kurva kunde fungera perfekt, så höll det på dom 9 varven jag körde. Min instrumenttavla ser man bara siffrorna, tror jag har felet hos mig någonstans. Funkar ganska bra offline, men inte online - därav mina funderingar Något man inte kan klaga på är serven iaf
_________________ Roger Thellbro "JRT" Team Nordic Racing |
||||
låter väldigt likt mitt framdäcks överhettnings problem... (går man på för hårt med bromsen och låser däcken för ofta så blir det tydligen finsk bastu i däcken... )
mkt varma framdäck = går bara rakt fram.. iaf du har väl 0.6 patchen va? _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Race 3 XLMS (GTS) @ Jarama - 12 dec ***
|
5959 besök totalt |