Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Wastegate placering? | 3 besök senaste veckan (1760 totalt) |
Tjenare
Vet ej om det passar in här men... Har köpt ny turbo till bilen med extern wastegate Så nu måste jag bygga om grenröret en hel del pga att snurran e lite större Ska röret vara 90 grader mot röret till turbon och gör det något om det röret är c:a 2dm långt pga plats brist? Mkt tacksam för svar _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
Flyttade till skruva banåkabil där frågan platsar fint.
om någon är nyfiken så finns det info om bilen här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Magnus Thomé |
Röret bör vara under 90 grader så att det blir strömlinjeformat utan onödiga skarpa böjar. Längd mässigt vet jag inte riktigt men det verkar inta vara så noga har sätt olika där rören är allt i mellan 5 cm och 4 dm.
om det är dubbla ingångar till turbon så måste du dra 2 rör som går iväg till WGn som är utformade så att det inte kan strömma imellan dom när WGn är stängd. |
På en del proffisionellt byggda motorer så låter man en böj gå ihop med grenröret innan inloppet till turbinen. Den totala vinkeln kan vara 90 grader eller mindre, övergången är dock mjuk. Ibland förekommer också helt tvära 90 graders vinklar, troligen har man då inte så stort intresse att reglera ner laddtrycket.
|
|
Tackar för hjälpen
Men gärna fler bilder,det är altid bra att se olika förslag:) Iofa: Fy s**an va snygga grejor o framför allt svetsarna Vad skulle ett insug till min kosta _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
Skruva banåkabil Wastegate placering? | 3 besök senaste veckan (1760 totalt) |