Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Transperant lackskyddsfilm
1504 besök totalt
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003
Inlägg: 778


Trådstartare
Har pratat med ett företag som heter Spectratec beträffande transperant lackskyddsfilm som skyddar mot stenskott, repor etc.... som lätt kan uppstå vid bankörning, eller vanlig väg för den delen.
De hade haft inne en GT3:a och GT2:a nyligen som gjort detta och kunderna var tydligen mkt nöjda. Detta företag har även hand om en del av Koenigseggs bilar som även använder sig utan denna skyddsfilm, låter betryggande. Någon här som har erfarenheter av denna film eller något att tillägga? Detta tycks vara ett vanligt fenomen i bland annat USA, har läst främst positiva kommentarer, men även vissa negativa.

Är själv lite tveksam, kanske bättre att lacka om front spoilern vartannat år istället??

_________________
mvh

Philip Lundh
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496



Lacka om kan man göra, men det kan vara skönt att ha sån skyddsfilm på t.ex. sidokjolarna, för om du kör med rdäck så blästrar de duktigt mycket på lacken där.
Jag kör med stänkskydd på min, men undersidan av kjolarna är ändå blästrade på sina ställen pga rdäckens stenslungande. Väl värt att tänka på är att min bil bara har rullat 400 mil med.

I ditt fall skulle jag lagt på sån film på väl valda ställen, såsom t.ex. sidokjolar.

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372



Jag tror du söker 3Ms film som sitter på många bakskärmar på Sevens(7) mm.
Har för mig dock att den är DYR!

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Jovani skrev:
Jag tror du söker 3Ms film som sitter på många bakskärmar på Sevens(7) mm.
Har för mig dock att den är DYR!

Det var ett bra tips till Lådbilens bakskärmar! thumbs up
De ser inte för roliga ut.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Det brukar ju i folkmun kallas for MC-film, da man brukar satta detta pa tanken for att skydda mot repor av dragkedjor knappar och dyl. Finns nog att kopa i de flesta MC butiker och klistra dit sjalv om det inte ar for stora ytor?

Jag har svart att se vad som skulle vara det negativa med tejpen? Skulle val vara nar man tar bort den i sanna fall. Man kanske kan fa problem med nyansskillnader och klisterrester?

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918



Tror att det kallas för helikopter tejp.
Används på rotor bladen som skydd, därav det svindyra priset!

_________________
Patrik barth
996 GT2 RSR
BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
Allmänt banåkaforum
Transperant lackskyddsfilm
1504 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande