| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Bilspel som de går o drifta i...
|
2754 besök totalt |
|
Tjosan! Ja söker efter ett bilspel som de går o drifta i. Har Live For Speed demon o den är ju jävligt kul
Undrar om de finns fler spel som är likt detta. Med inställningar osv. Har F1C o nån mod te detta men tycker bara man snurrar omkring :P Nån som kan? |
||||||
Just de "ofrivilligt"... Men man bara snurrar av banan... Testat Live for speed? Jävla fin känsla o där kan drifta om man vill... Men men söker ett annat spel likt LFS... |
||||||
Jag gör det ofrivilligt i GTR hela tiden när jag går på gasen för tidigt ut på rakorna
Två långa svarta sträck med min Ferrari
_________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
|
Det finns några mer eller mindre realistiska moddar till F1C som det kan vara rätt lätt att drifta i. Fast när jag känner för att åka brett så tar jag fram rallyspel istället. Du nämner själv LFS och personligen tycker jag att det är isärklass bäst när det gäller drifting i simulationer av den lite bättre kalibern.
_________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||||
|
jag tycker etcc modden är bra att drifta i, bmwn får man fina driftar om man bara gör en drifting setup...
sen att det inte är samma sak att drifta med en stcc bil som är 3ggr hårdare än en person bil är en annan femma..
_________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||||
Nej de e sant... Men ja e inte så duktig på setups :P |
||||||
|
Driftning
Det finns ett spel som hetter Viper Racing, Tillverkare (Sierra) För Windows 95 o 98 Snacka om att det var kul att köra det, där kunde man ha härliga uppställ i varenda kurva o ändå behålla kontrollen på bilen. helt sanslöst skojjjjj.
Men jag vet inte var man kan hitta det i dag. Mvh// Stig _________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||||||
|
Re: Driftning
Jag har ett sådant på jobbet, skulle köpa det häromnyss, men inehållet saknades
|
||||||
Tycker det är kul att köra på den där testbanan som är rätt så lång, med tex en Supra MKIV. Där kan man drifta rätt bra. Men inget tävlingsmoment som sagt. Mvh _________________ Daniel Briander, Alfa Romeo 156 V6/ |
||||||
|
Vad är detta, inte ett ord om GPL !!???
Men iofs det frågades ju efter ett bilspel, inte en simulator;) Med GPL måste man oftast drifta (lagom mycket) för att kunna köra snabba varv. Installerar man sen 65 modden går det att drifta än värre, dessutom med kontroll
Vill gärna bli lite rallyåka med 65'orna, man tappar i varvtid men det är otroligt skoj att köra så
_________________ Stefan Sjöström |
||||||
En annan bra bil att drifta med är Aston Martins Vanquish med 12:an och rätt inställningar på GT3! _________________ Nils Erixon |
||||||
|
Nu hänger ja inte riktigt me här :P Spelar inte så mkt, brukar bli cs
N2003 = Nascar 2003 eller? GPL: Är inte de gamla bilar endast? Ja söker efter nya bilar, helst "vanliga" bilar o superdupercars
Ja testade BMW:n i etcc till f1c o tyckte att ja bara snurra omkring men men kan vara setupen dårå :P God fortsättning på er förresten
|
||||||
Maxtrimmad Aston Martin DB7 med standard- eller simulation-däck är min favoritbil att sladda med. Riktigt fin balans och bra motorljud (för att vara GT3). Synd att det inte finns tävlingsmoment för drifting i GT3, för körkänslan är verkligen kanon.
_________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||||
Vill du bara ha en kul stund med dig själv kan jag rekomendera BTCC modden till F1Cmed BMW:n https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Vet dock inte om den fortfarande finns att tanka ner då den inte gjordes helt klar. Annars tycker jag att rFactor är ett jädrans kul spel att köra med lite drift. Spelet har inte släpts ännu, men det finns ett multiplayer demo som har fått otroligt bra kritik. http://www.rfactor.net/news.shtml _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
2754 besök totalt |