Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Video! RingMini under träning till VLN- Cupen.
2649 besök totalt
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Från träningen till VLN-Cupen.
http://foto.renn.tv/web/video/ringmini.wmv

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
När man ser en sådan här video från ett race hur väl stämmer det spårval som föraren använder mot det som ni som gott kurserna på Ringen har fått lära er att använda.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Lennart Jarmyr skrev:
När man ser en sådan här video från ett race hur väl stämmer det spårval som föraren använder mot det som ni som gott kurserna på Ringen har fått lära er att använda.


Lennart,

Som du skrev i inledningen är det inte ett race varv utan det är från fredags träningnen innan VLN. Achim i Ring-minin brukar inte köra själva racen vad jag vet, han är nog bara ute och skrämmer raceförarna lite!

Beträffande spårvalet är det till 90-95% det samma som det man lär sig på Scuderia kursen. De ställen där jag kan se att det skiljer på är:

- Lite i Hatzenbach
- Adenauer Forst
- Wehrseifen
- Wippermann
- Escbach/Brunnchen

Mvh
Anders
PS. Lennart, idag var jag ute och körde en kompis nya Audi S6. Det var en fin bil - för att vara en Audi....

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
PS. Lennart, idag var jag ute och körde en kompis nya Audi S6. Det var en fin bil - för att vara en Audi.... [/quote]

Anders, "Fin bil" det var ett ord jag aldrig trodde jag skulle få höra från dig om en AUDI, men du kanske tog för många ÖL i går så att omdömet blev skadat.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Anders Jonsson skrev:
Lennart Jarmyr skrev:
När man ser en sådan här video från ett race hur väl stämmer det spårval som föraren använder mot det som ni som gott kurserna på Ringen har fått lära er att använda.


Lennart,

Som du skrev i inledningen är det inte ett race varv utan det är från fredags träningnen innan VLN. Achim i Ring-minin brukar inte köra själva racen vad jag vet, han är nog bara ute och skrämmer raceförarna lite!

Beträffande spårvalet är det till 90-95% det samma som det man lär sig på Scuderia kursen. De ställen där jag kan se att det skiljer på är:

- Lite i Hatzenbach
- Adenauer Forst
- Wehrseifen
- Wippermann
- Escbach/Brunnchen

Mvh
Anders


Jag vet inte om du har sett videon med BMW från VLN den 6 April som ligger här på rejsa. Han kör om en bil på höger sida efter Schwedenkreuz och kommer som jag ser det helt fel in i Aremberg liggade mot den högra kanten innan högern in under bron, men han verkar inte åka så mycket saktare för det, man får uppfattningen att han förlorar inget på sitt spårval.
Men jag har haft fel förr.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Lennart Jarmyr skrev:
Jag vet inte om du har sett videon med BMW från VLN den 6 April som ligger här på rejsa. Han kör om en bil på höger sida efter Schwedenkreuz och kommer som jag ser det helt fel in i Aremberg liggade mot den högra kanten innan högern in under bron, men han verkar inte åka så mycket saktare för det, man får uppfattningen att han förlorar inget på sitt spårval.
Men jag har haft fel förr.

om du tittar på det varv som jag klippt ihop från totalt 17 filmade varv, så kör jag om en Golf med störtbur just i ingången till Aremberg.
Han kom inte ikapp mig förrän en bra bit uppför Kesselchen.
Så visst går det!
Det ihopredigerade varvet ligger här:
http://koni.no-ip.biz/ringen/PeeterPoloredigerat.avi

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Lennart Jarmyr skrev:
Jag vet inte om du har sett videon med BMW från VLN den 6 April som ligger här på rejsa. Han kör om en bil på höger sida efter Schwedenkreuz och kommer som jag ser det helt fel in i Aremberg liggade mot den högra kanten innan högern in under bron, men han verkar inte åka så mycket saktare för det, man får uppfattningen att han förlorar inget På sitt spårval.
Men jag har haft fel förr.


Detta är en ganska vanlig omkörningspunkt. Jag reagerade också över den videon du nämner, kamerabilen kommer i bra fart och tar ett väldigt tight spår utan någar som helst problem. Imponerande grepp!

Som du ser på det varvet följer han också i huvudsak Peeters "scuderia spår". Det finns dock en del intressanta avvikelser.

Jämför också gäran BMW:ns och Ring-minins spårval genom Wippermann. Väldigt olika! Vad jag förstår undviker de flesta långloppsåkare helt curbsen så långt det är möjligt.

Anders

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Nürburgring
Video! RingMini under träning till VLN- Cupen.
2649 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande