Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Racingsimulatorer Bara en vecka kvar till nirvana hemma med PC'n? | 2 besök senaste veckan (5527 totalt) |
Simbins 4'e version av deras FIA GT mod. Körkänslan är redan i version 3 det bästa som hänt sedan GPL.
http://www.simmods.com/forums/index. Så småningom kommer Nürburgring till den osså! _________________ Magnus Thomé |
||
Är som du Johan! Jag har verkligen inte tid med ännu en syssla...
Men jäklar i min lilla låda! Vilket spel det måste vara! Så jo, jag köper nog ratten jag spanat in... *pustar* |
||
Det är vid sådana här tillfällen man är glad över att man investerat i Logitechs MOMo Force, komplett med läderkringla och alu-paddlar . Fast jag saknar den konventionella spaken ifrån min gamla ratt. Den kändes liksom mer genuin...
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Kolla på Simbim's förra veckan hemsida och såg att V3 är ju till F1 2001, ett spel som jag köpte förra året
men aldrig tyckte om.... så snabbt som tusan letade jag reda på skivan och installerade V3! Måste säga att det är mkt bra känsla, visserligen saknas Ringen men det finns ju en massa skojjiga F1-banor och flera skojjiga GT och N-GT-bilar! GT 2001 Mvh, pär _________________ Pär Hylander |
||
Det har varit en del problem med F12001 att man har
on/off-gaspedal vilket inte är en hit när man försöker köra en Porsche GT2 tex Dvs bara den sista biten av gaspedalens slaglängd påverkar gasen och då kommer allt på några millimeter.... Men det går att fixa med lite pill. _________________ Magnus Thomé |
||
Ai caramba!
http://tempstuff.d2g.com/gtmod/GTR20 Doug Arnao är en husgud i GPL-världen för övrigt.... _________________ Magnus Thomé |
||
_________________ Magnus Thomé |
||
Som det här då:
We've included 4 different tyre brands in GT Racing 2002. Here's a run down on the differences ... Dunlop: Broad slip curve, probably the most forgiving of the lot. Medium wear, but will generate heat (which leads to wear) if abused. Michelin: Narrowest slip curve of them all. More precise, but rewarding if driven that way. Medium heat - the worst wear, but if you drive them like they demand, the wear will be quite good. Don't over-drive them if you are looking to last 100 litres fuel run Pirelli: Similar to the Michelin, but not quite as precise. The most durable of the bunch, with the best wear rate, but will reach its slip peak at a lower load then the others, so they might bite a bit more than the rest. These tires are hard to beat in long races, though. Yokohama: GT only. A bit behind the rest in technology so grip is a tad below the rest, but very similar to the Dunlops in forgiveness, but has the excellent wear of the Pirelli. Only used on the 993GT2. Tyre Warming: ------------ The optimum temperature range for all the tyres is 95-115C. Please note that the tyres take TWo FULL LAPS to get up to operating temperature. So don't judge any setup changes until you've done 4 or 5 laps. _________________ Magnus Thomé |
||
Kanske rätt töntigt av mig att gagga om en så här gammal grej , men visst är det väl rakan efter Eau Rouge på Spa som visas på första bilden? /D _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld... PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||
Racingsimulatorer Bara en vecka kvar till nirvana hemma med PC'n? | 2 besök senaste veckan (5527 totalt) |