Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1676 besök totalt |
Fick besked om Gelleråsen idag.....
Vi skulle ha bokat Gelleråsen några dagar nästa år....men.... Fick besked idag att varenda vardag och helg är fullbokad 2003 ![]() ![]() Hoppas att det är någon annan som lyckats boka Gelleråsen nästa år så att man kanske kan få följa med... Skulle vara kul om rejsa.nu fixade något ![]() Mvh |
||||||
Re: Fick besked om Gelleråsen idag.....
Hahaha!!! optimist! Nej allvarligt talat så räcker det med att hålla igång banträffskalendern, GPL databasen, servrar o burkar och KÖRA ![]() Så någon banträffsarrangör kommer inte _jag_ bli iaf. Men OM rejsa.nu växer i framtiden som en bilmärkesoberoende grupp folk (vilket inte är något mål i sig för min del, jag tycker det är kul med en bunt tokar liknande mig även om vi inte är så många ![]() ![]() och det där med att det är fullt... Det är nog säkert vissa bokningar som faller ifrån... men då gäller det ju att vara framme o norpa dem när de ev. blir lediga... _________________ ![]() |
||||||
Nästan såatt jag ser ett "problem" här. Tillhörande en rätt liten klubb, men med en massa bantokigt folk i (kalmar SVK) märker jag att svårigheten i att få tag på banor blir större och störere för varje år.
Jo, jag håller med. Det är både kul och nyttigt att folk får upp ögonen för att bana ÄR platsen för gasande. Men hur ofta är det egentligen fullt på desa möten? PCS är ju ofta fullbokade, Alfa ibland,men hur är det ibland övriga? Var på en GRATISKÖRNING i våras, men tror ni att det var fullt? Inte då, grupperna var knappt handfulla. Och det är inte första gången jag ser det. Kanske ett "klotterplank" för klubbar som vet att de har platser över och är vidsynta nog att ta in avvikande bilar kan vara en framtida grej här på siten? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Så här såg originaltexten ut på förstasidan här på rejsa.nu under hela det här året:
------------------------------------------------------------------------------------ Under de senaste åren har olika bilkubbar samarbetat mer o mer kring gemensamma banträffar vilket jag tycker är jättekul! Man kan dessutom bli medlem i flera klubbar för att maximera möjligheterna till att få åka på bana (jag är väl med i fem klubbar just nu... minst) men ofta kan man kolla med träffarrangörerna om möjligheterna att få delta ändå som utomstående (speciellt om man har gott om banerfarenhet och kanske även racinglicens). Med hopp om ännu mer klubbsamarbete, här är listan på träffar: ------------------------------------------------------------------------------------ Så jag håller med dig till MINST 100%! För det är en av grundtankarna med rejsa.nu ![]() _________________ ![]() |
||||||
Exakt. När jag arrangerat bankörningar så har jag verkligen uppmuntrat att så många olika märken/modeller ska delta. Kolla bara på Bjökvik. Från en rostig Opel Kadett till Lotus Elise/Exige och EVo VI. Jag har pratat med de flesta klubbar denna sommar. Varken Impreza, Alfa, Porsche m fl ville bjuda in någon annan än bilar med deras märke. Tragiskt
![]() Jag tycker verkligen inte om klubbar för "inbördes beundran". Jag kan bli lika impad av en Volvo Amazon som en Ferrari F50 (nästan i alla fall....). Mvh |
||||||
Varför tar man alltid Amazon som det värsta alternativet??? ![]() _________________ Pär Holmstrand -87 Alfa 75 2.0 -87 Rosso Volvo V70 D4 -14 |
||||||
Det var kanon kul på Björkvik Peter. Mer sånt! Behöver du hjälp o fixa med nått så är det bara att tjoa
![]() Lillebror o jag fixade ett liknande evenemang året efter på Björkvik. Hur kul som helst med lite olika bilar. Vi hade planer på att fortsätta men sedan blev det lite tveksamheter med ansvarsfrågan om någon skulle skada sig vid en sådan banträff ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||||
Man tycker väll helt enkelt inte att en F50 är så märkvärdig ![]() ![]() ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||||
Gå in på inställlningar och fyl i y-m-d H:i datumformatrutan. Nu har det minnsan varit läggdags länge, nattinatti _________________ Pär Hylander |
||||||
Ahhhhhhh ![]() _________________ Daniel Steiner |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1676 besök totalt |