Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
För er som gillar att bygga om Porsche 911...
2029 besök totalt
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Det amerikanska alternativet

http://www.toy-jet.ls1fun.com/index.html




_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Andreas Zolnir
Huddinge
Här sen Okt 2003
Inlägg: 283



Citat: engine rear weight savings and there is still a rear weight savings of 35.6 lbs. Fact is, after the LS1 installation the rear of the vehicle went up slightly.

Mer effekt
Mindre vikt
Ballare ljud

Vad mer kan man onska sej?

Mojligtvis en snyggare bakvinge

_________________
Andreas Zolnir
Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1447



om man har en sån porsche skulle tom jag kunna tänka mig en gammel 911..
(är mer för 944orna )

_________________
//Björn Strömberg

BMW Abuser
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17369



Vad händer med tyngdpunkten i höjdled på bilen?

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3447



om motorn är kännbart lättare än boxersexan händer det ofta ingeting alls med vertikala tyngdpunkten.

Däremot finns det lite annat pill...kylningen är lite svår att fixa och Chevamotor har ingen torrsump. Inget som inte går att fixa men det är som sagt lite pill + pengar.

_________________
G o r a n A m c o f f
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12867



Lennart Mäkinen skrev:
Vad händer med tyngdpunkten i höjdled på bilen?


Motorn har ju lågt placerad kamaxel..


För övrigt så ser det ju kul ut! Många porsheentusiaster som måste klia sig i huvet när de hör den
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3447



Detta har gjorts många gånger med varierande resultat. Det har visat sig att det kostar en hel del pengar att göra rätt, så få känner sig manade.

Med en SAAB-motor däremot....

_________________
G o r a n A m c o f f
Citera
Patrik Ö
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 5186



beepbeep skrev:
Med en SAAB-motor däremot....

thumbs up
Citera
HPZ
Göteborg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 209



Andrahandsvärdet då? thumbs down Bilen blir väl praktiskt tagit omöjlig att sälja för vad den borde varit värd....Kanske nåt för en gammal rostlagad 912:a möjligtvis, de har väl tvivelaktigt värde hur som helst... Nää, bygg en riktig Porsche-maskin istället...

_________________
Peter ovner
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Andreas Zolnir skrev:
Citat: engine rear weight savings and there is still a rear weight savings of 35.6 lbs. Fact is, after the LS1 installation the rear of the vehicle went up slightly.

Mer effekt
Mindre vikt
Ballare ljud

Vad mer kan man onska sej?

Mojligtvis en snyggare bakvinge


Haha, undrade vad du menade med bakvinge så jag klickade in på länken. Kylare ovanför motorn i höjd med chaffisens öron . Vingen i övrigs kunde ju varit stulen från vilket rymdskepp som helst.

Jag har nog bytt fot lite med tiden, kan se det kuliga i sådana byggen numera. Dock tycker jag inte vanligt jänke V8 ljud är lika mysigt som boxersexa. Men en 914 med sådan maskin och 180° avgassystem så vattnas det i munnen! Vill nog gärna ha kylarna i fronten dock.

Edit: Där är ju verkligen en 914 på den länken!!!

_________________
Pär Hylander
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Pär Hylander skrev:
Jag har nog bytt fot lite med tiden, kan se det kuliga i sådana byggen numera. Dock tycker jag inte vanligt jänke V8 ljud är lika mysigt som boxersexa. Men en 914 med sådan maskin och 180° avgassystem så vattnas det i munnen! Vill nog gärna ha kylarna i fronten dock.

Edit: Där är ju verkligen en 914 på den länken!!!

Den var rätt läcker! Synd bara på huv-"bullen" som sabbar fronten lite, gissar att det är kylluften de släpper ut där?

/Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Andreas Zolnir
Huddinge
Här sen Okt 2003
Inlägg: 283



Peter o skrev:
Andrahandsvärdet då? thumbs down Bilen blir väl praktiskt tagit omöjlig att sälja för vad den borde varit värd....Kanske nåt för en gammal rostlagad 912:a möjligtvis, de har väl tvivelaktigt värde hur som helst... Nää, bygg en riktig Porsche-maskin istället...


Jag har lite svart att tro att bilen minskar i varde efter den installationen,
speciellt i usa dar folk tack och lov ar lite mer oortodoxa vad galler porsche

Kanns som om en 912 ar ovanligare och mer exlusiv an en -80ans targa,
som i usa ar vard kanske 40kkr


PAR: om man lanar lite utrymme fran baksatet sa kan man nog bygga 180g
avgas system har med

_________________
Andreas Zolnir
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3447



Nu minns jag var jag har sett bilderna!

Visst har den en vinge modell rymdskepp med integrerad kyl? Jag vet inte...denna firma säljer konverteringar och visst är Corvettspisen potent motor men den ser lite "speciell" ut. Andrahandsvärdet lär inte bli det bästa heller.

Jag tycker att sådana här saker är helkul så länge man gör det själv, stoppar in en modern maskin, inte sabbar för mycket och har roligt under tiden. Men att pynta någon en hel del pengar för att stoppa in en stötstängs V8:a i 911:an med tillhörande rymdvinge är antagligen dålig idé. Man kan trimma en 930 spis till 400hk för mindre pengar än denna konversion kostar.

Köper man motorn för 10000:- på skroten och gör allt själv och kan dessutom återstäla allt så är det okej men jag är kanske partisk.

_________________
G o r a n A m c o f f
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Jag tycker nog attd te är lite helgerån över det hela tyvärr

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1084



En snygg installation och sen förstör man med vingen, jag förstår mig inte på folk..
Citera
Skruva banåkabil
För er som gillar att bygga om Porsche 911...
2029 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande