Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil För er som gillar att bygga om Porsche 911... | 2029 besök totalt |
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Citat: engine rear weight savings and there is still a rear weight savings of 35.6 lbs. Fact is, after the LS1 installation the rear of the vehicle went up slightly.
Mer effekt Mindre vikt Ballare ljud Vad mer kan man onska sej? Mojligtvis en snyggare bakvinge _________________ Andreas Zolnir |
||
om motorn är kännbart lättare än boxersexan händer det ofta ingeting alls med vertikala tyngdpunkten.
Däremot finns det lite annat pill...kylningen är lite svår att fixa och Chevamotor har ingen torrsump. Inget som inte går att fixa men det är som sagt lite pill + pengar. _________________ G o r a n A m c o f f |
||
Motorn har ju lågt placerad kamaxel.. För övrigt så ser det ju kul ut! Många porsheentusiaster som måste klia sig i huvet när de hör den |
||
Andrahandsvärdet då? Bilen blir väl praktiskt tagit omöjlig att sälja för vad den borde varit värd....Kanske nåt för en gammal rostlagad 912:a möjligtvis, de har väl tvivelaktigt värde hur som helst... Nää, bygg en riktig Porsche-maskin istället...
_________________ Peter ovner |
||
Haha, undrade vad du menade med bakvinge så jag klickade in på länken. Kylare ovanför motorn i höjd med chaffisens öron . Vingen i övrigs kunde ju varit stulen från vilket rymdskepp som helst. Jag har nog bytt fot lite med tiden, kan se det kuliga i sådana byggen numera. Dock tycker jag inte vanligt jänke V8 ljud är lika mysigt som boxersexa. Men en 914 med sådan maskin och 180° avgassystem så vattnas det i munnen! Vill nog gärna ha kylarna i fronten dock. Edit: Där är ju verkligen en 914 på den länken!!! _________________ Pär Hylander |
||
Den var rätt läcker! Synd bara på huv-"bullen" som sabbar fronten lite, gissar att det är kylluften de släpper ut där? /Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Jag har lite svart att tro att bilen minskar i varde efter den installationen, speciellt i usa dar folk tack och lov ar lite mer oortodoxa vad galler porsche Kanns som om en 912 ar ovanligare och mer exlusiv an en -80ans targa, som i usa ar vard kanske 40kkr PAR: om man lanar lite utrymme fran baksatet sa kan man nog bygga 180g avgas system har med _________________ Andreas Zolnir |
||
Nu minns jag var jag har sett bilderna!
Visst har den en vinge modell rymdskepp med integrerad kyl? Jag vet inte...denna firma säljer konverteringar och visst är Corvettspisen potent motor men den ser lite "speciell" ut. Andrahandsvärdet lär inte bli det bästa heller. Jag tycker att sådana här saker är helkul så länge man gör det själv, stoppar in en modern maskin, inte sabbar för mycket och har roligt under tiden. Men att pynta någon en hel del pengar för att stoppa in en stötstängs V8:a i 911:an med tillhörande rymdvinge är antagligen dålig idé. Man kan trimma en 930 spis till 400hk för mindre pengar än denna konversion kostar. Köper man motorn för 10000:- på skroten och gör allt själv och kan dessutom återstäla allt så är det okej men jag är kanske partisk. _________________ G o r a n A m c o f f |
||
En snygg installation och sen förstör man med vingen, jag förstår mig inte på folk..
_________________ Project 911: http://project911.luminasweden.com Pågående renoveringar: http://project911.luminasweden.com/resto/project_1/index.html |
||
Skruva banåkabil För er som gillar att bygga om Porsche 911... | 2029 besök totalt |